Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Czeski design podbija polską kolej [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
23-10-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Na wielu modernizowanych peronach w Polsce pojawiają się nowe, długie zadaszenia – skromne, ale zarazem estetyczne i eleganckie. To dzieło czeskiej firmy mmcite+. – Kontrolujemy cały proces: wiemy, że to, co proponujemy, działa, możemy to weryfikować. Od początku współpracujemy np. z osobami odpowiedzialnymi za nagłośnienie czy monitoring, gdyż każdy detal się liczy – mówi Petr Vavrouška, szef firmy mmcite+. Choć już teraz nowe wiaty wyróżniają się na tle wcześniejszych rozwiązań stosowanych na polskiej kolei, Petr Vavrouška popracowałby jeszcze… nad szczegółami.

Firma działa na rynku od 30 lat i na swoim koncie ma setki wiat. W Czechach i na Słowacji mmcite+ jest liderem, ma też kontrakty w Niemczech. – Najważniejsze jest to, że bierzemy odpowiedzialność od początku do końca. Proponujemy design, mamy projektantów i konstruktorów. Kontrolujemy cały proces: wiemy, że to, co proponujemy, działa, możemy to weryfikować – mówi Petr Vavrouška, szef czeskiej firmy mmcite+. Jak podkreśla, ważne jest oferowanie kompletnej usługi. – Od początku współpracujemy np. z osobami odpowiedzialnymi za nagłośnienie czy monitoring. Wiata może być bardzo piękna, ale efekt zniweczy przypadkowy montaż dodatkowych elementów – podkreśla przedstawiciel czeskiej firmy.

Każda wiata musi zostać zatwierdzona przez jednostki PKP PLK. – Polski zarządca przyjął konserwatywne założenia z niewielką liczbą kolorów: biały, czarny i szary. Nam się to podoba. Naszym zadaniem jest sprawienie, by wyglądało to dobrze – podkreśla Vavrouška.

Cena nie jest najważniejsza

Mmcite+ współpracuje z różnymi wykonawcami. Wiaty są stawiane na linii obwodowej w Warszawie, na linii nr 7 Otwock – Lublin oraz w ramach linii E30 Jaworzno Szczakowa – Kraków Mydlniki. – Współpracowaliśmy zarówno z Trakcją, Torpolem, PORR-em, Budimeksem, jak i Astaldi. Firmy same się do nas zgłaszają. My startujemy jako podwykonawca – wyjaśnia Petr Vavrouška. – W Polsce korzystamy z polskich dostawców i grup montażowych. Musimy ich jeszcze trochę „wychować” i nauczyć pewnej odpowiedzialności – każdy szczegół przy wykończeniu i montażu ma znaczenie – podkreśla Petr Vavrouška.

Pewnym wyzwaniem jest to, że w Polsce przy wyborze rozwiązań króluje cena. – Mamy możliwość wpływania na przestrzeń publiczną. Staramy się zaproponować coś w Polsce, co dobrze wygląda i nie jest drogie. Liczymy, że będzie jeszcze szansa na bardziej „luksusowe” projekty – mówi Vavrouška. – W Czechach nie mamy problemu z tym, że rozwiązania mają być jak najtańsze. Zamawiający chcą przede wszystkim rozwiązań trwałych. Chcemy też przekonać naszych polskich klientów, że czasem może być tak, że teraz kupią coś taniej, ale za 2-3 lata będą mieli problem z utrzymaniem i drogimi naprawami. Jeśli jednak zdecydują się na droższe rozwiązanie na starcie, sumaryczne koszty będą niższe. To jak z domem – nie kupujemy przecież najtańszego sprzętu elektronicznego – mówi szef czeskiej firmy.

Można zrobić… jeszcze lepiej

W niedzielę 21 października zostały otwarte przystanki na linii obwodowej w Warszawie. Wyróżniają się pozytywnie na tle wielu innych projektów dotychczas realizowanych na polskiej kolei. – Słyszymy dużo dobrych słów, ale wiemy, że da się to zrobić jeszcze lepiej. Musieliśmy pewne rzeczy poprawiać, detale mogły być lepiej wykonane. Potrzeba jeszcze czasu – musimy jeszcze popracować z konstruktorami, by przekonać ich, że wiata przystankowa to nie jest zwykła hala produkcyjna – zauważa przewrotnie Petr Vavrouška.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

ZTM Warszawa wydał 3,5 mln zł na remonty przystanków. Plany na 2024 r.

Zintegrowany transport

ZTM Warszawa wydał 3,5 mln zł na remonty przystanków. Plany na 2024 r.

Witold Urbanowicz 12 grudnia 2023

Przesiadki po warszawsku. Wiata bez przystanku, przystanek bez wiaty

Zintegrowany transport

ZTM w Katowicach kupi do 400 nowych wiat

Zintegrowany transport

ZTM w Katowicach kupi do 400 nowych wiat

Witold Urbanowicz 05 sierpnia 2021

Trwa renowacja historycznych wiat na stacji w Strzegomiu

Infrastruktura

Częstochowa: Wiaty w formie bramek na pętli tramwajowej

Zintegrowany transport

W Poznaniu stanęło już 200 nowych wiat przystankowych

Zintegrowany transport

Zobacz również:

ZTM Warszawa wydał 3,5 mln zł na remonty przystanków. Plany na 2024 r.

Zintegrowany transport

ZTM Warszawa wydał 3,5 mln zł na remonty przystanków. Plany na 2024 r.

Witold Urbanowicz 12 grudnia 2023

Przesiadki po warszawsku. Wiata bez przystanku, przystanek bez wiaty

Zintegrowany transport

ZTM w Katowicach kupi do 400 nowych wiat

Zintegrowany transport

ZTM w Katowicach kupi do 400 nowych wiat

Witold Urbanowicz 05 sierpnia 2021

Trwa renowacja historycznych wiat na stacji w Strzegomiu

Infrastruktura

Częstochowa: Wiaty w formie bramek na pętli tramwajowej

Zintegrowany transport

W Poznaniu stanęło już 200 nowych wiat przystankowych

Zintegrowany transport

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij