Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Czesi mają gotowe trzy studia wykonalności dla swoich projektów KDP

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
31-01-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Czesi mają gotowe trzy studia wykonalności dla swoich projektów KDP
Fot. ms (zdjęcie ilustracyjne)
Czesi zakończyli studium wykonalności dla trzeciego odcinka KDP w swoim kraju. Wszystkie wskazały opłacalność inwestycji.

Czeskie ministerstwo transportu poinformowało o końcu prac nad studiami wykonalności dla linii z Pragi do Brna i Brzecławia oraz z Brna do Ostrawy. Wcześniej studium zakończono dla zachodniej KDP z Pragi do Drezna.

Jak podaje czeski portal zdopravy.cz prace nad dokumentami przedprojektowymi dla linii Praga – Brno – Brzecław rozpoczęły się w 2018 roku, natomiast dokumentacja dla odcinka Brno – Przerów – Ostrawa była tworzona od końca 2019 roku. W przypadku obu linii tworzona jest już też dokumentacja do decyzji o warunkach zabudowy.

Pierwsza część linii dużych prędkości ma zostać oddana do użytku w 2030 r. Chodzi tu o odcinek Praga-Běchovice - Poříčany, którego budowa ma się rozpocząć w 2025 r. Ma to być odcinek kluczowy, ponieważ mają z niego korzystać nie tylko pociągi z Pragi do Brna, ale też, w dalszej perspektywie, z Pragi do Hradca Kralove i Wrocławia. W 2027 r. ma się rozpocząć budowa odcinków w środkowych Czechach i w okolicach Brna, w 2029 r. planowane jest rozpoczęcie realizacji linii przez region Wysoczyny. Po linii będzie kursować kilka kategorii pociągów, z prędkością eksploatacyjna od 200 to 320 km/h. Czas przejazdu z Pragi do Brna ma się skrócić do godziny.

W przypadku linii z Brna do Ostrawy – ta linia także zostanie zaprojektowana dla prędkości 320 km/h. Dzięki temu szybkie pociągi pokonają dystans pomiędzy drugim i trzecim największym miastem kraju w ciągu godziny. Rozpoczęcie budowy planowane jest na 2025 r. na odcinku między Prosenicami a Ostrawą-Svinovem.


Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kujawsko-pomorskie apeluje o dodatkową linię KDP

Infrastruktura

Kujawsko-pomorskie apeluje o dodatkową linię KDP

Jakub Madrjas 21 lipca 2023

Pociągi pomkną po Polsce nawet 350 km/h. Jest projekt

Prawo i polityka

Litwa i Rumunia: Czego nas nauczyła wojna w Ukrainie?

Infrastruktura

Wietnam rozważa budowę kolei dużych prędkości

Innowacje

Wietnam rozważa budowę kolei dużych prędkości

Tomasz Śniedziewski 16 sierpnia 2022

Zobacz również:

Kujawsko-pomorskie apeluje o dodatkową linię KDP

Infrastruktura

Kujawsko-pomorskie apeluje o dodatkową linię KDP

Jakub Madrjas 21 lipca 2023

Pociągi pomkną po Polsce nawet 350 km/h. Jest projekt

Prawo i polityka

Litwa i Rumunia: Czego nas nauczyła wojna w Ukrainie?

Infrastruktura

Wietnam rozważa budowę kolei dużych prędkości

Innowacje

Wietnam rozważa budowę kolei dużych prędkości

Tomasz Śniedziewski 16 sierpnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5