NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Część pociągów Warszawa – Bydgoszcz przez Iławę. Cena ta sama, czas nawet lepszy

| Michał Szymajda 22.11.2017 133

Część pociągów Warszawa – Bydgoszcz przez Iławę. Cena ta sama, czas nawet lepszy
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Dość niezwykle będzie wyglądała trasa części pociągów, które w nowym rozkładzie jazdy połączą Warszawę z Bydgoszczą. Pojadą okrężną trasą przez Iławę, a mimo to ich czas jazdy będzie krótszy lub podobny do pociągów, które pojadą najkrótszą linią przez Sochaczew, Włocławek i Toruń Główny.
Zmiany w rozkładzie jazdy wprowadzone zostaną 10 grudnia. Od tego dnia trzy pary pociągów PKP Intercity pojadą z Warszawy do Bydgoszczy przez Iławę. Będą to: IC Kopernik 5112/1512, IC Rejewski 5120/1520, IC Wieniawski 5118/1518). Natomiast IC Kujawiak 5122/3 przez Iławę pojedzie tylko w kierunku Warszawy. Po drodze zatrzymają się na nowych stacjach m.in. Toruń Miasto, Toruń Wschodni, Jabłonowo Pomorskie oraz Iława Główna.

Oznacza to, że między Iławą Główną a Warszawą Wschodnią pociągi, podobnie jak składy Pendolino, nie zatrzymają się na stacjach pośrednich. Podróż między tymi dwoma stacjami będzie więc trwała tylko godzinę i 36 minut. Z czego wynika objazd?

– Trasa przez Iławę wynika z prac modernizacyjnych na liniach 18 i 3, których wykonanie ma zwiększyć przepustowość trasy do Poznania, a także umożliwić swobodne kursowanie pociągów na trasie Gdynia – Łódź i dalej w kierunku Krakowa lub Katowic – powiedziała Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Intercity. Pociągi wytrasowane przez Iławę pojadą od kilku do kilkunastu minut szybciej niż składy TLK kursujące tradycyjną trasą.

– Cena za przejazd na trasie Warszawa – Toruń/ Bydgoszcz, w przypadku jazdy przez Iławę, nie zmieni się i będzie liczona według kilometrówki jak przez Włocławek – dodaje rzeczniczka.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5