NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Czerwcowa korekta rozkładu jazdy – nowe przystanki PKP IC

| inf. pras. 09.06.2016 228

Czerwcowa korekta rozkładu jazdy – nowe przystanki PKP IC
Fot. Jakub Kapka, SM42.pl
Od niedzieli 12 czerwca wchodzi w życie korekta rozkładu jazdy pociągów. Zmiany związane są z zapewnieniem sprawnego kursowania pociągów przy prowadzonych modernizacjach i remontach linii – informuje PKP SA. Wraz z korektą rozkładu, pociągi PKP Intercity zatrzymają się na większej liczbie stacji i przystanków.
Korekta rozkładu umożliwia optymalne kursowanie pociągów przy realizacji inwestycji na trasach, stacjach i przystankach. Wśród zadań, które skrócą czas przejazdów pociągów oraz podniosą komfort i bezpieczeństwo podróżnych, są m.in. prace na linii: Warszawa – Białystok, Wrocław – Poznań, Kraków – Rzeszów, Warszawa – Radom. Trwa budowa łącznicy Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki. Zarządca infrastruktury modernizuje stacje i przystanki m.in.: Gliwice, Tarnów, Częstochowa Osobowa, Częstochowa Stradom, Jelenia Góra, Piaseczno, Luboń i Sędziszów Małopolski. Celem jest zapewnienie jak najwyższego komfortu obsługi podróżnych.

Od czerwcowej korekty podróżni skorzystają z nowych przystanków Bydgoszcz Błonie i Cierpice Kąkol. Zmodernizowane są m.in. perony na trasie z Jeleniej Góry do Wrocławia w Ciechanowicach i Janowicach Wielkich oraz na stacji Częstochowa, a także Głogów Huta. W kolejnych tygodniach udostępnione będą nowe perony Wołomin Słoneczna, Warszawa Okęcie.

Od najbliższej niedzieli, po zakończeniu prac, krótsze czasy przejazdu będą miały pociągi na trasie Legnica – Wrocław. Na trasę Poznań – Leszno wróci 6 pociągów Przewozów Regionalnych. Kończy się przebudowa Trasy Świętokrzyskiej i pociągi IC wracają na stałe trasy. Od sierpnia, po wymianie sieci trakcyjnej między Warszawą Wileńską a Zielonką pociągi przyśpieszą do 120 km/h.

Szczególnym monitoringiem PLK objęły ważne dla pasażerów i najczęściej wykorzystywane w dojazdach trasy m.in.: Radom – Warszawa, Łódź – Warszawa, Legnica – Wrocław oraz kursowanie pociągów w aglomeracjach: krakowskiej, trójmiejskiej i poznańskiej.

PKP Intercity obsłuży więcej stacji

Wraz z korektą rozkładu, pociągi PKP Intercity zatrzymają się na większej liczbie stacji i przystanków. Laskowice zyskają jedno, a Mogilno dwa bezpośrednie połączenia z Gdynią i Wrocławiem. Na stacji Opoczno Płd. zatrzymywać się będzie międzynarodowy pociąg Chopin, kursujący z Warszawy przez Katowice do Wiednia, Pragi i Budapesztu. Natomiast na stacji Opoczno Płd. oraz Włoszczowa Płn. nowy przystanek będzie miało pięć składów obsługiwanych pojazdami Flirt3 – jeden kursujący między Szczecinem i Krakowem, trzy jadące między Krakowem i Olsztynem oraz jeden między stolicą Małopolski a Kielcami.

Natomiast na stacji w Tczewie zatrzyma się 6 pociągów Pendolino więcej, niż do tej pory. Na nowe połączenia mogą liczyć również m.in. mieszkańcy Swarzędza, Działdowa, Mławy czy Włoszczowy. Dodatkowe połączenia zyskają pasażerowie podróżujący ze stacji Łódź Żabieniec. Zatrzymywać się na niej będzie dodatkowy pociąg relacji Łódź – Szczecin oraz 3 składy jeżdżące na trasie Katowice – Trójmiasto.

Od 12 czerwca nastąpi wydłużenie niektórych relacji pociągów. W wakacje mieszkańcy Białegostoku zyskają dodatkowe połączenie przez Warszawę do Świnoujścia, a od września do Szczecina. Natomiast skład IC Korczak, kursujący do tej pory na trasie Kraków – Białystok pojedzie ze stolicy Małopolski do Terespola. Dodatkowo pociąg jadący obecnie z Katowic do Koszalina będzie miał wydłużoną relację do Słupska.

Służby techniczne w gotowości

Podczas modernizacji linii PLK zapewnia dodatkowe zespoły techniczne, które w przypadku usterek dbają o sprawny przejazd pociągów. Wykonawca prac jest zobowiązany prowadzić roboty ze szczególnym uwzględnieniem czasu przejazdu pociągów, a zadania wymagające dłuższych prac blisko toru planowane są w przerwie pomiędzy przejeżdżającymi pociągami.

Nad sprawnym kursowaniem pociągów przez całą dobę czuwają dyspozytorzy. Całodobowo działa również Centrum Wsparcia Klienta, które dba o pasażerów na każdym etapie podróży. Pracujący tam przedstawiciele PKP SA, PKP Intercity i PKP PLK odpowiadają m.in. za monitorowanie ruchu pociągów i kontrolę pracy drużyn konduktorskich. CWK pomaga również pasażerom w sytuacji opóźnień – zapewnia transport zastępczy lub napoje i poczęstunek na dworcach i w pociągach.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5