Partnerzy serwisu:
Pasażer

Czemu PKP IC zmieniły sposób zestawiania pociągów?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-01-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Czemu PKP IC zmieniły sposób zestawiania pociągów?
Od nowego rozkładu pociągi PKP Intercity są zestawiane w inny sposób niż przez wiele ostatnich lat – z wagonami klasy 1 w środku. Władze przewoźnika twierdzą, że łatwiej w ten sposób włączać do składu dodatkowe wagony.

Wraz z wejściem w życie nowego rozkładu, przewoźnik zmienił sposób zestawiania pociągów, do których przyzwyczaił pasażerów od lat. Ponownie, tak jak przed laty, w większości pociągów wagony 1 klasy znajdują się w środku składu – obok wagonu barowego (restauracyjnego). Jest to o tyle istotna różnica, że w przypadku gdy „jedynka” jest bezprzedziałowa, pasażerom siedzącym w tym wagonie co chwila przechodzi ktoś nad głową w drodze do lub z Warsu.

Oczywiście tego rodzaju sytuacja – przechodzenie nad głową pasażerom w wagonie bezprzedziałowym –  ma też miejsce np. w Pendolino, ale trzeba pamiętać o dwóch kwestiach. Po pierwsze, układ miejsc w Pendolino nie powoduje, iż pasażer z biletem 2. klasy przechodzi w drodze do Warsu przez „jedynkę” (tak samo będzie zresztą w produkowanych obecnie dla PKP IC składach typu Dart i Flirt). Po drugie, do tej pory standardem formowania składów w PKP IC było, w większości wypadków, usytuowanie bezprzedziałowych „dwójek” na skraju pociągu. Bliżej środka (i bliżej wagonu barowego/restauracyjnego) zawsze znajdowały się wagony przedziałowe, co zmniejszało problem „wycieczek” przez wagony beprzedziałowe.

Dlaczego zatem PKP IC zmieniło utartą przez lata regułę? – Zmiana usytuowania wagonów klasy 1, za wyjątkiem pociągów wielogrupowych i nocnych, umożliwia łatwiejsze reagowanie na zmieniające się potoki podróżnych i włączanie dodatkowych wagonów, głównie klasy 2. Informacje o zestawieniach można znaleźć na stacjach, stronie www oraz w komunikatach megafonowych. W nowych typach pociągów Pendolino, Dart i Flirt, w zależności od kierunku ruchu, klasa 1 znajduje się w czole pociągu lub na końcu składu – mówi „RK” Beata Czemerajda z biura prasowego PKP IC.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5