2015-01-24 10:21:14 Autor: wagon na końcu środka
---.dynamic.chello.pl
Beata jak zwykle musi uzasadniać głupotę i robi to mało przekonująco i nie odnosi się do postawionego pytania.
2015-01-24 10:27:29 Autor: Pogórze
---.dynamic.chello.pl
A ja mam jedno pytanie!Gdzie się podziały nowoczesne wagony sypialne,które kursowały na trasie Kraków-Lwów?Na przedłużonej trasie z Wrocławia ich nie widać.
I jeszcze jedno...
Czy będzie szansa na wprowadzenie jeszcze w tym roku nocnego połączenia z Wrocławia skomunikowanego w Krakowie z Monciakiem?
Pozdrawiam:)
2015-01-24 10:30:56 Autor: kazik76
---.internetdsl.tpnet.pl
Przypominam, że nadal nie ma nocnego połączenia Górnego Śląska z Warszawą.
Tak a propos jak PIC chciał przewieźć pasażerów po meczu Real Madrid- Fiorentyna lub Polska-Niemcy za darmo skoro Karkonosze już odjechały. Czy pobyt na dworcu Centralnym do rana to propozycja siatki połączeń wg PIC?
Przed sztucznym obniżeniem popytu Monciak do Bielska odjeżdzał o 2.00-3.00 z W-wy (wczesniej
najpóźniej 0.30). Potem szukał frekwencji w Skarżysku....
Pociąg musi odjeźdzać w rytmie 23/6. Jeśli Karkonosze jadą 2.00-3.00 w Katowiach, to może
podłączyć wagony z Bielska, bo nikt normalny nie będzie jechał o 23.00 do Katowic podmiejskim,
tym bardziej, że nie ma komunikacji lokalnej po 22.00.
Pociąg może jechać przez Kraków lub Łódź (też koncerty), byle być na 6.00 na poranne loty i
obsługiwać późne przyloty, koncerty, imprezy masowe lub mecze.
Może być na bazie Kormorana, Warmii, Monciaka lub Hańczy....
2015-01-24 10:31:58 Autor: wagon na końcu środka
---.dynamic.chello.pl
Dlaczego wagonu 2 klasy nie można dołączyć, gdy jest układ 1w22222, a jak jest uklad 221w222 to można? W najgorszym przypadku byłby układ 21w22222, czyli... mniej więcej to co obecnie. Dlaczego to byłby problem, a obecne zestawienia nie są problemem według Beaty? Więcej logiki, Beato, bo aby uzasadniać kretynizm trzeba myśleć, a nie podawać pierwszy pseudopowód jaki przyjdzie do głowy.
2015-01-24 10:36:16 Autor: benek2
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Biedna Beata z tym tłumaczeniem się za niezrozumiałą politykę spółki w kazdym calu :(
2015-01-24 10:38:55 Autor: ktoś
---.dynamic.gprs.plus.pl
"CZEMU"- zamiast "DLACZEGO" - poprawna polszczyzna dziennikarska bardzo często sięga bruku !!!!! "CZEMU nie ma DŻEMU" ?
2015-01-24 10:53:09 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl
Arrivederci Tylko gdzie te dodatkowe wagony? Wiele pociągów w każdy piątek czy niedziele jest zawalonych po dach i nikt nie wpadnie, żeby choć 1 wagon dołączyć... W tym samym czasie inne TLK jadą puste.
2015-01-24 10:57:26 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
A kiedy w końcu PIC zmieni beznadziejne trasowanie USTRONIA rozklekotaną 8, tracąc czas i kolejnych pasażerów na CMK i dlaczego USTRONIE nie wraca na E65....tak jak to było wielokrotnie zapowiadane....
2015-01-24 10:57:34 Autor: @Arrivedeerci
---.dynamic.chello.pl
Na których trasach masz te zawalone po dach pociągi?
2015-01-24 10:59:26 Autor: @pes
---.dynamic.chello.pl
Ustroonie pd zawsze jezdzi przez Kielce i jest to podstaeowy pociag na linii 8 jak mozesz myslec o jego zabraniu?
2015-01-24 11:33:36 Autor: Ratunku
---.dip0.t-ipconnect.de
Za mej młodości telewizor uporczywie pokazywał kolesia z uszami jak wiatownice, też farmazonił, ale robił to z wdziękiem.
I jeszcze cytat dla Pani Beaty, ułatwi jej robotę i szef będzie pod wrażeniem:
http://bash.org.pl/4857289/
2015-01-24 11:41:33 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl
Arrivederci W odpowiedzi na post @Arrivedeerci:
"Na których trasach masz te zawalone po dach pociągi?"
Na przykład Bydgoszcz - Warszawa w piątek - brakuje 2 wagonów co najmniej
2015-01-24 11:41:34 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl
Arrivederci W odpowiedzi na post @Arrivedeerci:
"Na których trasach masz te zawalone po dach pociągi?"
Na przykład Bydgoszcz - Warszawa w piątek - brakuje 2 wagonów co najmniej
2015-01-24 11:41:49 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl
Arrivederci I w niedzielę
2015-01-24 11:50:48 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
Widzę, że Ryneczek opisuje tematy dawno już przedyskutowane na specjalistycznych forach :P
2015-01-24 12:05:41 Autor: Hans Winkler
---.120.225.195.static.bait.pl
Pewnie dlatego, że menedżerowie w Intercity zrozumieli, że pociąg który jedzie ze stacji A do stacji B i ma wagony 1. klasy z przodu, to wracając (bez przeformowania składu) wagony 1. klasy będą na końcu pociągu, a bankomat manewrów nie wykona. No i ta stacja postojowa z wiankiem na Grochowie.
2015-01-24 12:07:42 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl
Olgierd_Jedlina To jest klasyczny przykład korporacyjnej patologii. Ktoś rezolutny inaczej wpadł na pomysł i zatwierdziło to 5 kolejnych szczebli hierarchii z zarządem na końcu.
Teraz szybciej zamówią ekspertyzę za kilka baniek u makkinzeja (choć jakby byli mądrzy, to zamówiliby za kilkadziesiąt tysi w ZDG TOR...), że tak jest dobrze, że tak ma być, że niedasie lepiej, niż pójdą po rozum do głowy.
2015-01-24 12:09:58 Autor: Dave
---.centertel.pl
Co za głupkowate tłumaczenie Pani rzecznik! :|
2015-01-24 12:14:13 Autor: stoker
---.centertel.pl
PKP IC jest jedynym przewoźnikiem w normalnotorowej Europie, stosującym tak archaiczne zestawienie pociągów dalekobieznych. Cofneliscie się pod tym względem do epoki parowozów. Wstyd!
2015-01-24 12:20:27 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Cóż, wygląda na to, że PKP IC coraz głośniej gada o Pendolino, Flitrtach III i Dartach - to oczywiste, że z czasem składy wagonowe tak PKP IC, jak i w ogóle w Europie będę zanikać. Co prawda jest pewna elastyczność w formowaniu ilości miejsc (dołączanie/odłączanie), nie mniej argumenty za EZTami są miażdżące. Piętrowymi też.
Poza tym wiemy, że do końca 2022-2026 rokiem najpóźniej wszystkie TLK staną się IC, a te co nie - znikną w ogóle.
2015-01-24 13:25:21 Autor: Michał ep07
---.centertel.pl
Najlepiej to niech kupią wozy i konie wtedy nie będzie problemów. I wyjdzie taniej. Bo jadąc piętrowym czy ezt to tak jak by wagonem dla bydła jechał. Wszystko sprzedać najebac kieszenie a ludzi na wóz i wio. Modre rozumowanie gratulacje
2015-01-24 13:26:14 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
@mathewicforum
Do 2022 PKP IC może nie istnieć jak w takim tempie będą tracić podróżnych.
2015-01-24 13:28:05 Autor: SP45-116
---.warszawa.vectranet.pl
A ja podam ekspertyzę za 50 zł, może ktoś kupi. Skład wagonowy jest bardziej ekonomiczny od ezeta, bo można dostosować podaż do popytu. Raz pojedziesz z jednym wagonem, a raz z 20stoma na haku i jest git. kibel w polskim rozumowaniu jest sztywny x wagonów, albo 2x, góra 3x. To nie ER2, czy czeskie tornado, że można dowolnie formować skład. Teraz taki problem mamy w pędolino. Jakby to był skład to pojechałby na komplecie w zestawieniu ABWR, a tak chodzi prawie cały pusty na większości kursów.
2015-01-24 13:39:57 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post @pes:
"Ustroonie pd zawsze jezdzi przez Kielce i jest to podstaeowy pociag na linii 8 jak mozesz myslec o jego zabraniu?"
A jak w "europejskim" kraju można podstawowy pociąg łączący największe rejony trasować po zdewastowanej linii gdzie przez 70km jednotoru obowiązuje 60km/h....ciągle wydłużając jego czas jazdy....Jeszcze raz przywołuje przykład zawsze pełnego, uwalonego Pobrzeża po CMK z pustym na odcinku Kraków-warszawa Ustroniem więc o jakiej podstawie mówimy.....
2015-01-24 13:42:48 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ kazik76
Nudne się to robi, więc do znudzenia powtórzę, że masz z Katowic PolskiegoBusa o 23.45 (na Wilanowskiej 4.30, w praktyce zawsze nieco wcześniej). Do końca stycznia możesz kupić na niego bilet za max 20 zł (na przejazdy do 26 marca), ale i w "regularnych" cenach z zasady drogi nie jest (jechałem np. za 15,50 zł/osobę przy 2 osobach). Z Bielska na ten autobus masz dojazd KŚ o 22.16.
2015-01-24 13:45:03 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ pes
"Pobrzeże" po CMK uwalono, co by przymusić ludzi do Pędoszmatolono. Jak widać po twardych danych - przymuszanie nie wypaliło i Pędoszmato okazało się grubą porażką i kompromitacją :)))))))))))))))))))))))))))))))))
2015-01-24 13:49:19 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post G o r a l:
"@ pes
"Pobrzeże" po CMK uwalono, co by przymusić ludzi do Pędoszmatolono. Jak widać po twardych danych - przymuszanie nie wypaliło i Pędoszmato okazało się grubą porażką i kompromitacją :)))))))))))))))))))))))))))))))))"
....Kulejarz65 z podobnym sobie z krynicy to dopiero zacierają ręce jak to zaporowo jest na ich "tunelowej"CMK
2015-01-24 14:04:59 Autor: max2
---.dynamic.chello.pl
max2 Propozycje aby nocny pociąg którego czas przejazdu ma dla pasażerów znacznie marginalne zabrać z linii gdzie są 2 miasta pow. 200 tys. i kilka mniejszych na CMK uważam za niedorzeczność dekady.
2015-01-24 14:06:39 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ pes
To nie wiesz, że stanem idealnym CMK wg K65 i Kryniczanina jest stan braku jakiegokolwiek ruchu? Tak tunelowo, że za drogo dla wszystkich ;)
2015-01-24 14:08:43 Autor: RK ahh RK
---.icpnet.pl
RK porusza temat obiegowania, o którym nie ma zielonego pojęcia. Ahh RK dlaczego?
2015-01-24 14:52:48 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
@Goral, @pes
Jasne, zabierzmy z linii nr 8 jeszcze Ustronie. Zostanie tylko Kinga. W Radomiu, Kielcach, Skarżysku na pewno się ucieszą - przecież mają Włoszczowę i Opoczno :)
2015-01-24 15:06:06 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Małopolanin:
"@Goral, @pes
Jasne, zabierzmy z linii nr 8 jeszcze Ustronie. Zostanie tylko Kinga. W Radomiu, Kielcach, Skarżysku na pewno się ucieszą - przecież mają Włoszczowę i Opoczno :)"
Rodziny chcące wypocząć z dziećmi w górach czy nad morzem, dla większości których pociąg ekonomiczny jest jedyną możliwością transferu to dopiero się cieszą jak się je uszczęśliwia wężykowanie po zdezelowanej 8......Jeszcze raz podaje przykład zawsze pełnego uwalonego Pobrzeża vs pustego po za sezonem na odcinku Kraków-W-wa Ustronia a w sezonie zawalonego po dach już w Krakowie /ustronia/.....Jeszcze raz postuluje skomunikowania /dawnego smoka po 8/ z Ustroniem po CMK w W-wie łącznie z przełączaniem grupy......
2015-01-24 15:06:54 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Małopolanin
Kogo, jak dla kogo, ale jak dla mnie to PICOSZMATO i ich poronionych pseudopuciongowyh "produktów" w ogóle mogło by nie być ;)
Choć z drugiej strony, kto swoją nieudolnością, głupotą, czy też wręcz debilizmem, dostarczałby mi wtedy tyle powodów do zadowolenia... ;)
2015-01-24 15:09:18 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ pes
Muszę Cię zmartwić - przy obecnym poziomie cen paliw pociąg "ekonomiczny" i tak jest droższy niż prywatny samochód. Korki na zakopiance chyba dobitnie pokazują, czym opłaca się jechać na ferie w góry, co nie?
2015-01-24 15:14:12 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post max2:
"Propozycje aby nocny pociąg którego czas przejazdu ma dla pasażerów znacznie marginalne zabrać z linii gdzie są 2 miasta pow. 200 tys. i kilka mniejszych na CMK uważam za niedorzeczność dekady."
Jak durna ideologia sprawia, że piszesz takie brednie.......Czas przejazdu nie ma marginalnego znaczenia, ważna jest dostępność ceny.....Na dowód tego N-ty raz podaje przykład zawsze pełnego na całej trasie Pobrzeża vs zapełniający się dopiero w W-wie w kier wybrzeża Ustronie.....a sezonie zawalonego w 99% już Krakowie Ustronia...
Jak możesz pisać o zaczynającym bieg jeszcze nie dawno o godz. 16-17 pociągu pociągiem nocnym.....Do Kraka przyjazd koło południa , to jaki to jaki to jest pociąg nocny.... Ustronie powinno ruszać po 20 z Kraka, o 23 W-wie rano na wschód słońca na wybrzeżu to dopiero wtedy można powiedzieć o nim nocny . A jeszce niedawno 16-17 z Krakowa, każda godzina przy 14-15h ma znaczenie.....
2015-01-24 16:08:48 Autor: Stefan banderą
---.75.216.213.in-addr.arpa
@mathewicgorum
Wizje na2022 rok?
Przecie RK podał już, że nowy prezes dokona prywatyzacji IC, więc nikt nie wie co będzie za rok z dalekobieznymi.
2015-01-24 16:42:24 Autor: kolejTAR
---.94.210.225
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/298999-polaci-zrusili-primy-vlak-mezi-ostravou-a-krakovem-jezdil-jen-3-tydny/
WSTYD I HAŃBA, Czesi po likwidacji pociagów z Ostrawy do Krakowa które jeździły 3 tygodnie (sic!) oraz z Bohumina do Wrocławia mają nas za głupków i debili...to jest jawna dywersja co robi się z osobówkami międzynarodowymi...!! proszę obejrzeć filmik..
2015-01-24 16:52:16 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ kolejTAR
I skąd to zdziwienie i oburzenie? Gdyby pociąg Ostrawa-Kraków był obsługiwany przez rządową PICoszambianą kochankę, a nie PR, to może by jeszcze pojeździł, ale tak? MIR ma teraz zdecydowanie ważniejsze zmartwienia, wszak ich ukochane, wymarzone i wymodlone dziecko - czyt. Pędoszmatolinio - okazało się grubym niewypałem, porażką i kompromitacją na całej linii ;)
Jakby Tobie Twoje ukochane dziecko zdychało w straszliwych konwulsjach, to przejmowałbyś się jakimś tam byle pociążkiem i to dodatkowo gdzieś daleko poza Warszawą?
2015-01-24 16:56:28 Autor: martrak
---.dynamic.chello.pl
Jedna z najlepszych decyzji w dziejach IC. Koszty i czasochłonność manewrów na stacjach początkowych z powodu zasady ,,jedynka ma być pierwsza za lokiem!" są ogromne i często powodowały opóźnienia wyjazdów z grup postojowych. Powyższe opinie mikoli, jak również beznadziejne podejście autora artykułu, są kolejnym przykładem na to, że jesteśmy zacofanym krajem..tak, tak. Co was to interesuje, że ,,jedynka" jedzie w środku składu?
2015-01-24 17:09:12 Autor: IM&ZB
---.dynamic.chello.pl
Czy tylko ja odnosze wrazenie,ze dzialania IC pod wezwaniem Celejewski&spolka mozna okreslic jedynie stwierdzeniem " Co by tu mozna jeszcze spieprzyc Panowie?"
Nie wiem o czym chrzani Beatka, ale nawet ludzie o niskim IQ uznaja, ze zestawienie modulowe 11BAR2222 umozliwia dogodna realizacje wlaczen dodatkowych wagonow tak 2 jak i 1 klasy. Jaka to wybitna mysl kryje sie za decyzja Celejewskiego, zeby nagle w PL pociagi zestawiac inaczej niz robi to wiekszosc kolei w Europie w tym takie potegi jak DB czy SNCF...a moze to jest dzialanie wyprzedzajace europejskie trendy podobnie jak w przypadku bussines intelligence wedlug slow Celeja...
IC bedzie mialo uklad modulowy w Pendolino,Dartach,Flirtach, wszystkich EuroCity ( bo inne zarzady uzywaja mozgu) i jedyneczki w srodku w pozostalych pociagach, bo jakies bezmozgowie postanowilo zmienic cos co funkcjonowalo ostatnie 15 lat...wszystko pod egida standaryzacji wydyskutowanej na operatywkach, strumieniach, kanalach,punktach styku i komitetach sterujacych...
2015-01-24 17:16:46 Autor: IM&ZB
---.dynamic.chello.pl
@martrak
jedynka nie byla zawsze z przodu,tylko w relacji "tam" z przodu a " z powrotem" na koncu. Decyzja o zmianie zestawien w zadnym stopniu nie obnizyla kosztow.Na Grochowie i tak trzeba odwracac sklady po jezdzie po wianku, bo nie sa symetryczne. Na pozostalych stacjach nic sie nie przepinalo W jedna strone na poczatku byla jedynka, a w druga dwojka.Jezeli probujesz bronic durnej decyzji to uzyj innych? argumentow.
2015-01-24 17:24:21 Autor: hut
---.opera-mini.net
znów panu Rydzyńskiemu coś nie pasuje i ma być tak jak on chce?
2015-01-24 18:30:13 Autor: eztowiec
---.dynamic.chello.pl
@G o r a l
Ty też się robisz nudny. Ciągle piszesz to samo. Chyba ta uczelnia ci szkodzi na zdrowie...
2015-01-24 18:47:41 Autor: fiksi
---.centertel.pl
Po to zmieniono zestawienia składów aby pion z dyrektorem dostał premię za innowacje. Cały sztab ludzi od planowania planowań do planowania zestawień ma co robić. Potem pion wdrożeń, wdrażajacych zestawienia składów to przejrzy. Następnie dyrektor projektu do spraw zestawień to przejrzy i oceni. Potem jeszcze dyrektor projektu do spraw zestawień składów w fazie projektu itd. Jest praca i to jak ważna każdy długoletni podróżny widzi... i zastanawia się!!!! Dlaczego???
2015-01-24 18:48:01 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ eztowiec
Owa uczelnia to mi "wygasła" de facto 1,5 roku temu... ;) Więc co najwyżej szkodziła, w czasie przeszłym znaczy się ;)
2015-01-24 21:06:18 Autor: martrak
---.dynamic.chello.pl
@IMZB
A na jakiej podstawie twierdzisz, że na wspomnianym Grochowie nie spadły koszty. Kto ci namówił głupot o wiankach? Jeżeli już, to składy przejeżdżają przez tzw. ciąg technologiczny, co powoduje, że odjeżdża z grupy postojowej, w takim samym zestawieniu, jak przyjechał. Przejście przez żargonowy wianek, stosuje się jeśli skład trzeba jeszcze raz obrócić dla odwrotnego zestawienia.
Argument podałem dosyć wystarczajcy, za to widzę tu tylko bicie plany. Nie wypowiadajcie się w tematach (i nie piszcie), na których nie macie zielonego pojęcia tzn. gospodarki wagonowej.
2015-01-24 21:22:04 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
A co się dzieje teraz z Pobrzeżem po przyjeździe na wschodni....Ściągają go na Grochów ???
2015-01-24 21:44:56 Autor: Bozia
---.as13285.net
Bozia W odpowiedzi na post Arrivederci:
"Na przykład Bydgoszcz - Warszawa w piątek - brakuje 2 wagonów co najmniej"
Kolej dalekobieżna w zasadzie zawsze jest pełna w piątki i niedziele. W sumie, można merytorycznie uzasadnić brak kolei dalekobieżnej na pewnych trasach w inne dni tygodnia, niż dwa wcześniej wymienione.
2015-01-24 21:53:44 Autor: kolejTAR
---.94.210.225
@Goral
tak, zgadzam się z Tobą, gdyby to połączenie Ostrawa-Kraków-Ostrawa wykonywała PICoszambiana spółka szmatława, na pewno by się ostało, a tak...wstrętne PRy śmią uruchamiać połączenie do Bohumina i Ostrawy a fe! po co?uwalić ! trza dotować puste pseudo-pendolino i copółgodzinne TLKi do UĆ-i :-) no i pensje bankomatów...
2015-01-24 21:56:40 Autor: Bozia
---.as13285.net
Bozia W odpowiedzi na post max2:
"Propozycje aby nocny pociąg którego czas przejazdu ma dla pasażerów znacznie marginalne zabrać z linii gdzie są 2 miasta pow. 200 tys. i kilka mniejszych na CMK uważam za niedorzeczność dekady."
Wydmy też powinny kursować od zawsze przez Łódź i Toruń (oraz po zakończeniu remontów wiedenki - Częstochowę), zamiast przez odludną węglówkę. Całe szczęście ta niedorzeczność w końcu zostanie naprawiona. (Wydmy od tego sezonu wakacyjnego przez wcześniej wymienione miasta)
Tak samo, jak działa jakieś dziwne lobby w GOP, które od lat torpeduje relacje Pogorii przez Częstochowę, Łódź i Toruń na rzecz węglówki, a ich ostatni skalpel to Karkonosze - przesuniętę z naturalnej trasy przez Łódź i Ostrów Wielkopolski, na rzecz Katowic i GOPu, które pruło się o nocne połączenie do Warszawy i Wrocławia. Ba, nawet jedna osobistość uważa przesunięcie relacji Karkonoszy za ruch mający za zadania "wyżywienie" słynnych stacji w Opocznie i Włoszczowie na CMK, co jest całkowitą głupotą.
2015-01-24 22:00:24 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl
Olgierd_Jedlina @martrak: zgaduję, jesteś jednym z rezolutnych, którzy wymyślili/zatwierdzili tę bzdurę. Zatem wyjaśniam:
Może i wyszło z excelków, że praca manewrowa kosztuje (tyle, że akurat na Grochowie kosztuje głównie w kosztach stałych). Macie w excelkach poprawkę na wkurw pax-ów, i to tych najlepiej płacących pax-ów? No właśnie. Nie macie.
2015-01-24 22:17:25 Autor: Bozia
---.as13285.net
Bozia W odpowiedzi na post Małopolanin:
"@Goral, @pes
Jasne, zabierzmy z linii nr 8 jeszcze Ustronie. Zostanie tylko Kinga. W Radomiu, Kielcach, Skarżysku na pewno się ucieszą - przecież mają Włoszczowę i Opoczno :)"
Od grudnia przez Radom, Kielce, Skarżysko będą kursować Flirty, czego efektem będzie przetrasowanie części, jak nie wszystkich TLK Warszawa - Kraków z CMK. To samo tyczy relacji Warszawa - Katowice - ruch przeniesiony z CMK i obsługiwany za pomocą jednostek Dart w relacji Bielsko-Biała - Warszawa (i dalej Białystok/Lublin)
Podobna sytuacja ma się, do relacji Warszawa - Wrocław, cały ruch ekonomiczny (no może poza Opolaninem) za pomocą Dartów przez Łódź i Ostrów Wielkopolski, czyli naturalną trasą. (jak Warszawa - Kraków/Katowice)
Jedyną relacja ekonomiczną przez CMK, będą Flirty w relacji IC Szczecin/Poznań - Łódź - Kraków. Trasowanie tych połączeń, przez CMK jest o tyle uzasadnione, gdyż trasa wiedeńska będzie bardzo dobrze obsłużona (Flirty i Darty w relacji Katowice - Trójmiasto, oraz Bielsko - Warszawa, a przypadku Częstochowy do tego jeszcze - ruch Przemyśl/Kraków - Wrocław/Poznań/Szczecin), połączenia Flirt przez CMK poprawią dostępność miast jak Tomaszów Mazowiecki (którego nie da inaczej obsłużyć w dobry sposób niż, połączenia do/z Krakowa przez CMK), Opoczno i Włoszczowa (gdzie ruch może mocno spać po przesunięci ruch Warszawa - Katowice/Kraków z CMK), oraz Miechów (uzupełnienie siatki), które mają razem ponad 100 tysięcy mieszkańców, więc można uznać, że połączenia są trasowane przez kompletne pustkowia, jak to mają w zwyczaju uważać pewni osobnicy.
2015-01-24 22:31:55 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ kolejTAR
Z dotowaniem PICOszmatolono MIR ma jednak duży problem, bo tak wprost mu tego zrobić nie wolno - Szambolinko jest wszak teoretycznie komercyjne, jak i EIC. Może co najwyżej podnieść dotację w ramach tzw. PSC (co już zresztą zrobiono), ale i tego nie da się robić w nieskończoność, bo ktoś się w końcu wkur... i doniesie do KE, że dotacja rośnie, a ruch dotowany (TLK/IC) maleje ;)
No i najprawdopodobniej nikomu w MIR się nawet w najgorszych snach nie śniło, że Pędoszmatolinio będzie aż tak bardzo spektakularną porażką, tj. że już w pierwszym - premierowym wszak - miesiącu frekwencja nie przekroczy 50%. I to już nawet po oficjalnym zawyżeniu przez błędną metodę liczenia. Porażka na całej linii :))))))))))))))))))))))
2015-01-25 00:41:56 Autor: IM&ZB
---.dynamic.chello.pl
@matrak
Mozesz sie branzlowac slownie procesami technologicznymi,plujac na wianki w otoczeniu nuworyszy z nadania Celejewskiego.Ja mam "doktorat honoris causa" z Grochowa i nie obronisz tej idiotycznej decyzji.Wystarczy przeanalizowac piatkowe wzmocnienie Chrobrego 1A+2B.Gdyby Chrobry mial nadal zestawienie modulowe wtedy sklad bylby zestawiony BBBB+WR+AA do tego piatkowe ABB... a jest BBAWRABBABB - tak lepiej?:-) Mistrzostwem swiata jest zestawienie EIC Lompa B11A12WR13B14, a jadacego 5 minut pozniej Paderewskiego B10,WR12,A13,B14...jeszcze do 13 grudnia zakres 1-4 byl przeznaczony dla wagonow klasy 1, nr 5 dla knajpy, a pozostale numerki dla kl 2.Jak wytlumaczysz dlaczego w Lompie knajpa ma teraz nr 13, a w Paderewskim 12...to tez wynika z procesu technologicznego grochowa?
Gdybys mial pojecie o czym piszesz, to bys wiedzial ze po wianku jezdzily tylko pociagi polaczone w obiegu z innym pociagiem.Reszta po przejsciu przez myjke, byla przeciagana z powrotem przez tor przy 5 fazie na grupe odjazdowa.Tak bylo, jest i bedzie.Stad wsadzenie jedynek w srodek skladu nie daje zadnych oszczednosci,bo "proces technologiczny' jest prowadzony w taki sam sposob jak do 13 grudnia...
2015-01-25 00:53:37 Autor: IM&ZB
---.dynamic.chello.pl
@olgierd
Zadowolenie klientow mierzy sie teraz w exelu w celejositkach:-) To ze ludzie jadacy w bezprzedzialowych jedynkach EIC sa teraz uraczeni pielgrzymkami pieszymi podroznych z wagonow klasy 2 do Warsu, nie wyjdzie w badaniu w tych jednostkach.One sluza jedynie zadowoleniu korporacyjnych slupkow i stanowia podstawe do sowitych premii dla autorow tych kretynizmow.
2015-01-25 00:57:19 Autor: मृत्यु
---.toya.net.pl
Jeszcze kilka miesięcy spadających cen ropy, to zamiast prywatyzacji będzie upadłość. Okaże się, że Pendolino jest zastawione pod jakiś kredyt i bankomaty szybko je upłynnią.
2015-01-25 08:11:45 Autor: sąsiad z zagranicy
---.opera-mini.net
Czemu zmienił się prezes który niema wpływu na stan tego chorego biznesu ?
Urządzili sobie folwark prywatny na państwowym.
Kapitalizm rabunkowy trwa w najlepsze :-)
2015-01-25 08:21:01 Autor: Pasażer IC
---.pool-143.zbaszynek.net
Tylko,że teraz to są wycieczki przez wagon kl.1 bezprzedziałowy.Znajduje się przy wagonie barowym.Przedtem to był spokój , a teraz to co chwilę ktoś przechodzi.
2015-01-25 09:46:12 Autor: Stefan banderą
---.75.216.213.in-addr.arpa
Uważam, że cały problem tu rozdmuchany (idący przez 1 plebs z 2 do warsu, zaburzenie standardu całej Europy) do granic absurdu nie ma większego znaczenia dla pasażerów.
Poza ceną, czasem przejazdu i przewidywalnością/punktualnością dojazdu niektórych klientów od międzymiastowych podróży odstrasza:
1. Całkowity zakaz palenia w całym składzie.
2. J.w., ale dot.alkoholu
3. Brudne kible i pozostały medialno-spoleczny odbiór pkp, tj. zepsute ogrzewanie zimą, pchly skaczące z brudnych wagonów na głowy pasażera oraz uprzejmy konduktor wymagający znajomości zawiłych przepisów i taryf.
2015-01-25 09:48:36 Autor: Stefan banderą
---.75.216.213.in-addr.arpa
nieuprzejmy i często głupi!
2015-01-25 10:05:51 Autor: Stefan banderą
---.75.216.213.in-addr.arpa
4. Złodzieje i gwalciciele w nocnych pociagach.
PKP na 4.powyższe punkty uczciwie zapracowała przez ostatnie 90 lat i żadne wahadelka z kara 650zł ani billboardy za miliony zł tego nie odmienią
2015-01-25 10:59:12 Autor: Michał ep07
---.centertel.pl
BOZIA
Chcesz się tłuc flirtami z przemyśla do szczecina to gratuluję mądrości.nie każdemu to odpowiada większość osób woli składy wagonowe
2015-01-25 12:02:08 Autor: peron7
---.play-internet.pl
od dzisiaj w pyte zestawienie na Białystok-Małkinia,7ka+2 wagony,SERIO,
2015-01-25 12:03:02 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Michał ep07:
"BOZIA
Chcesz się tłuc flirtami z przemyśla do szczecina to gratuluję mądrości.nie każdemu to odpowiada większość osób woli składy wagonowe "
To nie BOZIA, to EXCEL wie lepiej jak "uszczęśliwić" pasażera.....
@BOZIA
Chcesz powiedzieć, że zawsze pełny Korczak i ex Smok Wawelski jak Pobrzeże i Matejko do piachu ????
2015-01-25 12:13:32 Autor: Cowiek Maupa
---.dynamic.gprs.plus.pl
Cowiek Maupa Ań ań ań ań a nie było tak przez lata?
2015-01-25 13:17:16 Autor: ...
---.adsl.inetia.pl
Komentarze Olgierda są jak najbardziej trafne.
Ja dodam tylko, że w PKP-IC nie mają pojęcia o efektywnym obiegowaniu. Wszystko robi się pod wygodę stacji zestawiających lub personelu centrali z miernymi kwalifikacjami.
Tłumaczenia rzeczniczki są co najmniej .. dziwne. W innych krajach stosuje się zestawienia tzw. blokowe i nikt nie robi trudności z dostawianiem kolejnych potrzebnych wagonów - dostawia się je tam gdzie w danym momencie można i nie ważne czy znajdą się za pierwszą klasą. Jednak w innych krajach gdy takie sytuacje się powtarzają to koleje szybko reagują odpowiednio zmieniając zestawienie.
PKP-IC reaguje wtedy, gdy prasa lub politycy na nich najeżdżają....
2015-01-25 16:22:10 Autor: Bozia
---.as13285.net
Bozia W odpowiedzi na post Michał ep07:
"BOZIA
Chcesz się tłuc flirtami z przemyśla do szczecina to gratuluję mądrości.nie każdemu to odpowiada większość osób woli składy wagonowe "
Flirty w relacji Kraków - Szczecin będą głównie dla potoku Łódź - CMK - Kraków i Łódź - E20 - Poznań/Szczecin, oraz jako uzupełnienie taktu Kraków - Poznań/Szczecin. Jak komuś nie pasuje jazda Flirtem z Krakowa do Szczecina, to wagonowe TLKi przez proteze i Wrocław.
2015-01-25 16:24:39 Autor: Bozia
---.as13285.net
Bozia W odpowiedzi na post pes:
"To nie BOZIA, to EXCEL wie lepiej jak "uszczęśliwić" pasażera.....
@BOZIA
Chcesz powiedzieć, że zawsze pełny Korczak i ex Smok Wawelski jak Pobrzeże i Matejko do piachu ????"
Kielce i Radom. Pobrzeże zostanie prawdopodobnie na wagonach. (gdyż to relacja do Kołobrzegu)
2015-01-25 16:36:42 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Bozia:
"Kielce i Radom. Pobrzeże zostanie prawdopodobnie na wagonach. (gdyż to relacja do Kołobrzegu)"
Jeśli tak się stanie, to znaczy, że naprawdę na kulei teraz sami idioci pracują co nie umieją wyciągnąć wniosków ani przed szkodą ani po szkodzie....Już teraz czytamy o odpływie paxów wystraszonych przez dziobaki.....Jeśli popularny Korczak i ex Smok pójdą wężykować po 8 kolejne tysiące paxów do Polskiegobusa pójdzie.. Czas ten sam, a dużo taniej......a i "komfort" będzie wtedy ten sam......W Polskimbusie przynajmniej zawsze do przodu się siedzi...
I w normalnym kraju ustronie poszło by o CMK ze skomunikowaniem w W-wie wężykujących po 8 filtrów/dartów....
2015-01-25 17:47:29 Autor: Michał ep07
---.centertel.pl
BOZIA
a ty to alfa i omega jesteś to wsadz swoją dupe w ezt i jeźdź a swoje mądrości to wsadz sobie w kieszeń bo każdy pasażer ma inne upodobania i nie każdemu odpowiada jazda flirtami albo dartami
2015-01-25 18:20:03 Autor: Bozia
---.as13285.net
Bozia W odpowiedzi na post Michał ep07:
"BOZIA
a ty to alfa i omega jesteś to wsadz swoją dupe w ezt i jeźdź a swoje mądrości to wsadz sobie w kieszeń bo każdy pasażer ma inne upodobania i nie każdemu odpowiada jazda flirtami albo dartami "
Chętnych nie zabraknie, a jak komuś nie pasuję, to z może pojechać innymi wagonowymi TLK. Na trasie Kraków - Szczecin nadal będą kursować wagonówki, ale przez Wrocław.
2015-01-25 18:31:58 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Michał ep07:
"BOZIA
a ty to alfa i omega jesteś to wsadz swoją dupe w ezt i jeźdź a swoje mądrości to wsadz sobie w kieszeń bo każdy pasażer ma inne upodobania i nie każdemu odpowiada jazda flirtami albo dartami "
Ale to nie BOZI wina, że PIC tak se wymyślił. Przecież podczas przetargu była mowa na jakie trasy Filtry i Darty pójdą.
Wrzuć hasło w google : przetarg na 20 składów i np masz:
http://www.mmwarszawa.pl/artykul/z-krakowa-do-szczecina-kursowac-beda-nowoczesne-pociagi,3230177,artgal,t,id,tm.html
Bardziej zdenerwowała mnie kwestia chęci wywalenia Korczaka i ex Smoka z CMK, aby zrobić miejsce na powyższe i ciągłe wężykowanie USTRONIA po 8
2015-01-25 18:49:30 Autor: Kris
---.gdansk.vectranet.pl
"A gdyby tu było przedszkole w przyszłości... i wasz synek mały przechodził... eee w przyszłości...", więc na wszelki wypadek przestawiamy układ wagonów.
Wyjaśnione?
2015-01-26 00:36:09 Autor: Pasztun
---.dynamic.chello.pl
@Pogórze: "A ja mam jedno pytanie!Gdzie się podziały nowoczesne wagony sypialne,które kursowały na trasie
Kraków-Lwów?"
Gniją w Prokocimiu. Rewizję pudeł bez problemu zgodziła się zrobić PESA. Wózki SUW2000 to już sprzęt nie do serwisowania. Producent nie istnieje, nikt inny nie chce wziąć odpowiedzialności za dopuszczenie i ich eksploatację w pociągach pasażerskich. O podmianie wózków jakoś nikt we PKP IC nie myśli. Wagony odstawione, spokój, kasa na ich remont niepotrzebna, jest git.
2015-01-26 10:01:02 Autor: Kolejarz realista
---.adsl.inetia.pl
Proszę to potraktować jak czarny humor, ale powód jest prosty. Pierwsze wagony za lokomotywą i ostatnie w składzie są najbardziej narażone na poważne zniszczenia w trakcie wypadków kolejowych. Idąc za tym tokiem rozumowania PKP IC uważa prawdopodobnie, że w przypadku nieszczęśliwych wypadków lepiej wypłacać odszkodowania bogatym pasażerom I klasy niż biedakom z II klasy.Zresztą tych bogatszych stać jest również na pogrzeb za 16tys.zł
2015-01-26 23:22:36 Autor: kolejowy men
---.139.32.203
Bozia
Ale na Karkonosze można dojechać Sukiennicami do Włoszczowy Północ, a są wcześniej w Jeleniej Górze i Szklarskiej Porębie, a od marca będą jeszcze wcześniej. Pozdrawiam.
2015-01-27 15:21:56 Autor: Mariusz
---.10.93.162
Jeśli wagony pierwszej klasy znajdują się za lokomotywą, to na czym polega problem z doczepieniem dodatkowych dwójek na końcu? Zresztą nawet gdyby pojawiły się na końcu, to i tak ilość przechodzących przez taką jedynkę byłaby mniejsza, niż w przypadku kilku wagonów za nią. To wyjaśnienie jest kompletnie bez sensu i prowadzi do sytuacji, w której największy tłok będzie panował właśnie w wagonach pierwszej klasy.
2015-07-17 12:50:25 Autor: dot_PL
---.net.cybernetwmw.com
Jeśli mowa o wagonach ze zmiennym rozstawem kół, to gniją na terenie lokomotywowni w Krakowie Prokocimiu. Podobno jest problem ze zrobieniem rewizji na wózki - nikt się tego podjąć nie chce.
Osobiście sądzę, że nawet jeśli taki problem jest, to co to za kłopot, aby wstawić zwykłe wózki na 1435 mm i puścić te wagony w obieg :)
Pozdrawiam :)