Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Czechy: Przetarg na projektowanie KDP z Ostrawy do Polski

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
08-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
07-01-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Czechy: Przetarg na projektowanie KDP z Ostrawy do Polski
fot. TalgoZdjęcie ilustracyjne
Trwa przetarg czeskiego zarządcy infrastruktury (Správa železnic) na zaprojektowanie linii dużych prędkości z Ostrawy do granicy z Polską, gdzie nowa linia ma połączyć się z trasą projektowaną na zlecenie CPK. Inwestycja ma kosztować do 247,4 mln koron (ok. 42,058 mln zł) – informuje portal zdopravy.cz.

Zamawiający spodziewa się raczej szybkiego rozstrzygnięcia postępowania i podpisania umowy. Prace projektowe mają rozpocząć się w połowie przyszłego roku. Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie studium wykonalności, dokumentacji środowiskowej oraz projektu budowlanego.

Od istniejącej linii będzie odgałęział się we wsi Lutynia Dolna. Przejazd na polską stronę ma być możliwy dzięki estakadzie, przechodzącej w most przez Olzę. Częścią przedsięwzięcia będzie także zwiększenie przepustowości obecnej linii konwencjonalnej Ostrawa – Bogumin. Warto przypomnieć, że według początkowych planów w 2025 r. miała rozpocząć się już budowa.

Správa železnic zapewnia, że przygotowania do inwestycji toczą się w ścisłej współpracy ze stroną polską. W czerwcu 2023 r. spółka Centralny Port Komunikacyjny podpisała umowę na projektowanie ok. 70-kilometrowej linii Katowice – Ostrawa z południowokoreańskim konsorcjum Korea National Railway i Dohwa Engineering. Kwota kontraktu to 134 mln zł. Nowe połączenie kolejowe między Polską a Czechami będzie ważnym elementem transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T, łączącym Katowice, Warszawę i Kraków z Brnem, Pragą, Bratysławą, Wiedniem oraz Budapesztem. O wariancie inwestorskim połączenia pisaliśmy szczegółowo tutaj.

Krótki odcinek nazywany przez Czechów VRT Slezsko („KDP Śląsk”) za Ostrawą będzie miał kontynuację w postaci linii przez Přerov do Brna. Według szacunków docelowo przejazd między obydwoma miastami (drugim i trzecim największym ośrodkiem w kraju) ma skrócić się do ok. 45 minut.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polska KDP powstanie w większości polskimi siłami

Infrastruktura

Polska KDP powstanie w większości polskimi siłami

Roman Czubiński 22 października 2025

Chiny. KDP na 350 km/h to „norma”

Infrastruktura

Chiny. KDP na 350 km/h to „norma”

Mateusz Kieruzal 18 października 2025

Hiszpania. Liberalizacja kolei przyciąga pasażerów, ale powoduje straty

Pasażer

Zobacz również:

KDP Madryt – Barcelona: Więcej AVE, koniec Avlo

Pasażer

KDP Madryt – Barcelona: Więcej AVE, koniec Avlo

Mikołaj Kobryński 09 września 2025

Kto opracuje zmiany w projekcie KDP w Łodzi? 7 ofert w przetargu CPK

Infrastruktura

CPK planuje Lokalne Huby Mobilności

Infrastruktura

CPK planuje Lokalne Huby Mobilności

Centralny Port Komunikacyjny 12 czerwca 2025

Pozostałe z wątku:

Polska KDP powstanie w większości polskimi siłami

Infrastruktura

Polska KDP powstanie w większości polskimi siłami

Roman Czubiński 22 października 2025

Chiny. KDP na 350 km/h to „norma”

Infrastruktura

Chiny. KDP na 350 km/h to „norma”

Mateusz Kieruzal 18 października 2025

Hiszpania. Liberalizacja kolei przyciąga pasażerów, ale powoduje straty

Pasażer

Zobacz również:

KDP Madryt – Barcelona: Więcej AVE, koniec Avlo

Pasażer

KDP Madryt – Barcelona: Więcej AVE, koniec Avlo

Mikołaj Kobryński 09 września 2025

Kto opracuje zmiany w projekcie KDP w Łodzi? 7 ofert w przetargu CPK

Infrastruktura

CPK planuje Lokalne Huby Mobilności

Infrastruktura

CPK planuje Lokalne Huby Mobilności

Centralny Port Komunikacyjny 12 czerwca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij