NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Czechy: Pociągi z Liberca do Czeskiej Lipy pojadą w godzinę

| Rafał Dybiński 20.10.2020 1

Czechy: Pociągi z Liberca do Czeskiej Lipy pojadą w godzinę
fot. MJ
Pociągi między Libercem a Czeską Lipą do końca 2024 roku powinny jeździć szybciej i pokonać trasę w ciągu jednej godziny. Tak zakłada ogłoszony właśnie przetarg na modernizację tej linii. Kontrakt na wykonanie dokumentacji projektowej opiewa na kwotę 35,43 mln koron.
Trasa, zwłaszcza na odcinku z Liberca do Jablonné v Podještědí, prowadzi przez trudny teren Ještěda, gdzie nie ma możliwości zwiększenia prędkości składu. Przyspieszenie ma nastąpić na bardziej płaskim odcinku regionu Českolipsko.

Modernizację podzielono w związku z tym na dwa etapy. Koszt pierwszego oszacowano na 1,3 mld koron. Pozwoli to skrócić przejazd z Liberca do Czeskiej Lipy do godziny. Aktualnie nawet pociągi ekspresowe pokonują ten wymagający odcinek w 67 minut. Prace zakładają również kompleksową przebudowę stacji Jablonné v Podještědí oraz Rynoltice.



Na odcinkach Karlov pod Ještědem - Liberec-Horní Růžodol i Jablonné v Podještědí - Rynoltice maksymalna prędkość zostanie zwiększona do 85 km/h. Najbardziej stromy i wymagający odcinek z Rynoltic do Karlova pozostanie bez większych korekt, bowiem ten fragment linii przeszedł niedawno gruntowny remont.

Modernizacja pozwoli poprawić bezpieczeństwo na 20 przejazdach. Dwa kolejne zostaną zastąpione wiaduktami. Przebudowa obejmie również nowy układ linii na stacji w Mimonie, która zyska dwa perony o długości 110 metrów. Dwie nowe zewnętrzne krawędzie zostaną natomiast oddane do użytku na stacjach Jablonné v Podještědí i Rynoltice. W pierwszym przypadku długość platformy wyniesie 125 m z rezerwą do 150 m, natomiast w drugim osiągnie 110 m, tak jak w Mimonie.

Największą zmianą na linii będzie relokacja na odcinku Zákupy - Mimoň. Stacja Zákupy zostanie zlikwidowana, a nowy przystanek Zákupy-Božíkov zostanie wybudowany w innej lokalizacji.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5