NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Ćwierć miliarda złotych z funduszy UE na rozwój kolei w województwie śląskim

| inf. prasowa 18.05.2017 83

Ćwierć miliarda złotych z funduszy UE na rozwój kolei  w województwie śląskim
Przystanek kolejowy Radlin Obszary na linii nr 158 (zdjęcie ilustracyjne)Fot. Therud, CC BY-SA 3.0
Dziś (18 maja) podpisana została umowa na dofinansowanie modernizacji 60 kilometrów linii kolejowych na Górnym Śląsku. Zakończenie inwestycji planowane jest na 2019 r.
Dofinasowanie dla projektu pn. Prace na liniach kolejowych nr 140, 148, 157, 159, 173, 689, 691 na odcinku Chybie – Żory – Rybnik – Nędza/ Turze to już 744 umowa w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, a 18 w sektorze kolejowym. Realizacja projektu zwiększy przepustowość na liniach kolejowych Rybnickiego Okręgu Węglowego, ważnego fragmentu południowej obwodnicy Katowickiego Węzła Kolejowego.
Zmodernizowanych zostanie aż 60 km linii kolejowej. Planuje się również remont lub przebudowę 16 wiaduktów, 14 mostów i jednej kładki dla pieszych. Dodatkowo, projekt obejmuje przystosowanie peronów do potrzeb obsługi osób niepełnosprawnych. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji odnowione perony z wiatami i lepszym oświetleniem oraz systemem oznakowania. Rozwiązania przyjęte w projekcie umożliwią wdrożenie Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym (ERTMS).

– W efekcie podróż na trasie Chybie – Żory – Rybnik – Nędza skróci się łącznie o pół godziny. Obecnie jeden kilometr linii z Chybi do Nędzy pokonuje się pociągiem średnio w trzy i pół minuty. Dla porównania, kilometr z Warszawy do Gąsocina albo z Rybnika do Mikołowa ponad 2 minuty krócej – podkreślił wiceminister rozwoju Jerzy Kwieciński. – W aktualnym stanie tylko jedno połączenie w ciągu doby na odcinku z Chybi do Nędzy trwa mniej niż 3 godziny. Najdłuższa podróż sięga nawet 10 godzin, czyli niewiele mniej, niż daje się pokonać tę odległość pieszo. Trzeba się też liczyć z przesiadką, a wieczorem, gdy ruch pociągów jest mniejszy, nawet z trzema – dodał. – Dzięki tej inwestycji wspomniane problemy przestaną nękać podróżnych. Zyskają również przewozy towarowe – zaznaczył wiceminister.

– Remont każdego kilometra linii kolejowej jest niezwykle cenny. Dzięki temu bowiem wzrasta atrakcyjność gospodarcza naszego regionu. Im więcej tras do przewozu ładunków i towarów, tym większe są szanse na pojawienie się kolejnych inwestorów, których bez wątpienia przyciąga doskonała infrastruktura drogowo-kolejowa – podkreśla wojewoda śląski Jarosław Wieczorek.

Podróż koleją będzie bardziej konkurencyjna, skróci się bowiem czas przejazdu, dzięki zwiększeniu prędkości pociągów pasażerskich i towarowych do 100 km/h, np. na odcinku Rybnik – Sumina i Nędza Wieś – Sumina. Projekt na trasie Chybie – Nędza to istotna inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na Śląsku, która usprawni ruch kolejowy w bardzo ważnym społecznie i gospodarczo regionie.

Całkowity koszt projektu to prawie 467 mln zł. Dofinansowanie z UE wyniesie niemal 262,5 mln zł – informuje Ministerstwo Rozwoju. Więcej na temat inwestycji, którą realizuje konsorcjum firm Trakcja PRKil SA, Strabag Sp. z o.o. Strabag Rail a.s., Comsa SA i ZUE SA można przeczytać tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Śląskie (717)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Śląskie (717)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5