Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", chińska firma CSR, która złożyła swą ofertę w przetargu na 11 lokomotyw dla Kolei Mazowieckich, chce na nasz rynek sprzedać pojazd podobny do KZ4A. Maszyna ta została już sprzedana kolejom kazachskim.
KZ4A to lokomotywa elektryczna, ważąca 82 tony. Największa prędkość, jaką może rozwinąć ten model to 200 km/h. CSR ma zamiar wyprodukować dla KM pojazdy podobne, przystosowane do obsługi wagonów push-pull na podstawie wymogów Kolei Mazowieckich, zawartych w SIWZ.
Chińska firmę reprezentuje w Polsce brytyjska spółka CSRE Ltd.
Przedstawiciele CSRE twierdzą także, że ich chińscy partnerzy są zainteresowani wzięciem w przyszłości udziału w przetargu na dostawę taboru dla II linii metra warszawskiego. Producent ma tam zaproponować składy zbliżone do tych, które sprzedano dla podziemnej kolejki w Nankinie.

* Lokomotywa KZ4A, podobna do tej, którą chce sprzedać KM chińska firma (grafika: CSR).

* Skład metra dla Nankinu. Podobne wagony CSR ma zamiar zaoferować w przetargu na tabor dla II linii metra w Warszawie (fot. CSR).