Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

CPK wybrał inżynierów kontraktu dla Ygreka. 71 mln zł oszczędności

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
13-03-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
CPK wybrał inżynierów kontraktu dla Ygreka. 71 mln zł oszczędności
fot. PKP ICZdjęcie ilustracyjne
Centralny Port Komunikacyjny udzielił zamówień na pełnienie funkcji inżyniera kontraktu podczas budowy linii Warszawa – CPK – Łódź. Dla obu części kontraktu udało się uzyskać znaczne oszczędności.

Inżynierem kontraktu w części 1 (60-kilometrowy odcinek między stacją Warszawa Zachodnia a skrzyżowaniem z linią 11 Skierniewice – Łowicz, z wyłączeniem odcinka w rejonie węzła przy lotnisku) została ECM Group Polska. Jej oferta okazała się tańsza (cena była jedynym kryterium udzielenia zamówienia) od trzech pozostałych podmiotów ubiegających się o zamówienie. Wartość kontraktu netto wynosi 100 406 968,80 zł – o blisko 14 mln zł mniej, niż kosztorys inwestorski (114 114 779,82 zł). Umowę podpisano 3 marca.

Wcześniej, 16 lutego, zawarto kontrakt z DTŚ SA na pełnienie tego samego zakresu obowiązków na pozostałym odcinku między linią 11 a stacją Łódź Fabryczna. De facto granicą odcinka na terenie Łodzi będą okolice przystanku Łódź Niciarniana, ponieważ na końcówce trasy – aż do podziemnego dworca – druga para torów, która w przyszłości będzie służyła pociągom dużych prędkości w kierunku stolicy, już istnieje. W tym przypadku o umowę rywalizowało siedem firm, w tym – w mln zł (odróżnieniu od części pierwszej – jedna zagraniczna. Inwestor zaoszczędził tu aż 57 mln zł (wartość umowy – 82 120 383 zł, kosztorys – 139 473 619,79 zł).

Do zadań wykonawców – w myśl umowy ramowej – będą należały usługi inżyniera kontraktu na etapie opracowywania projektu budowlanego i projektu wykonawczego, a także zastępstwa inwestorskiego w trakcie robót budowlanych i ich odbioru oraz rozliczenia. Na mocy prawa opcji spółka CPK będzie mogła zamówić usługi wsparcia poinwestycyjnego w okresie rękojmi i gwarancji oraz po jego zakończeniu.

Linia 85 Warszawa – CPK – Łódź będzie liczyła ok. 120 km długości. Będzie ona częścią komponentu kolejowego CPK i podstawą zasilającej lotnisko „szprychy” nr 9, a także pierwszym (jeśli nie liczyć zmodernizowanych do prędkości 200 km/h odcinków Centralnej Magistrali Kolejowej) elementem sieci KDP w Polsce. Pociągi będą mogły rozpędzić się do 250 km/h, jednak docelowo prędkość będzie mogła zostać podniesiona do nawet 350 km/h.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

KDP przez Łódź: Wariant południowy wciąż jest możliwy

Infrastruktura

Konstantynów Łódzki nie chce u siebie linii KDP do CPK

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

KDP przez Łódź: Wariant południowy wciąż jest możliwy

Infrastruktura

Konstantynów Łódzki nie chce u siebie linii KDP do CPK

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5