Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

CPK: Przetarg na projekt zmian w rejonie łódzkiej Retkini

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
15-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
15-05-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Centralny Port Komunikacyjny

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
CPK: Przetarg na projekt zmian w rejonie łódzkiej Retkini
fot. Urząd Miasta ŁodziPrzystanek Łódź Retkinia
Centralny Port Komunikacyjny ogłosił przetarg na prace projektowe dla zmienionego układu torowego Kolei Dużych Prędkości. Chodzi o 3-kilometrowy odcinek torów w rejonie łódzkiej Rekini. Spółka ma już wypracowaną wspólnie z PKP PLK koncepcję zmian. Uproszczą one m.in. układ torowy i zminimalizują wpływ na przystanek na Retkini, z którego mieszkańcy będą mogli korzystać podczas budowy linii kolejowej. Termin składania ofert upływa 9 czerwca.

Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej wraz ze wsparciem technicznym dla projektu „Budowa tunelu dalekobieżnego w Łodzi w ciągu linii kolejowej nr 85 wraz z włączeniem w linię kolejową nr 14 – odcinek Posterunek odgałęźny Łódź Retkinia” dotyczy prac projektowych związanych z budową około 3 km linii kolejowej 85 na odcinku posterunku odgałęźnego Łódź Retkinia oraz przebudowy odcinka linii kolejowej 14 do stacji Łódź Lublinek. Wprowadzenie takich zmian zapowiedział wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak już w lutym bieżącego roku, o czym pisaliśmy wówczas jako pierwsi.

– Zmiany w projekcie, które chcemy zrealizować, to efekt zarówno wyjścia naprzeciw postulatom mieszkańców, jak i dobrej współpracy z PKP PLK. Optymalizacja tego fragmentu linii dla KDP oznacza mniejszą ingerencję w istniejącą infrastrukturę oraz uwzględnia perspektywy inwestycyjne spółki PLK. To również wymierna oszczędność w wydatkowaniu środków publicznych, którą uzyskamy na etapie robót budowlanych – mówi prezes CPK dr Filip Czernicki.

Przyjęte założenia projektowe dla odcinka objętego postępowaniem przetargowym zakładają:

  • uproszczenie układu torowego planowanego posterunku odgałęźnego Łódź Retkinia, co ograniczy koszty i zajętość terenu pod inwestycję w tym obszarze;
  • przesunięcie torów linii kolejowej nr 85 z południowej na północną stronę stacji Łódź Lublinek. Pozwoli to m.in. na uniknięcie kolizji z rozbudowywaną ostatnio przez PGE Energetyka Kolejowa podstacją trakcyjną Łódź Lublinek oraz istotnie skróci długości planowanej estakady kolejowej przechodzącej nad drogą ekspresową S14;
  • ograniczenie do minimum zakresu ingerencji w elementy przystanku Łódź Retkinia, co umożliwi korzystanie z niego przez mieszkańców w trakcie prowadzenia robót budowlanych;
  • przeniesienie miejsca ewakuacji i ratownictwa z rejonu ulic Maratońskiej i Spartańskiej w sąsiedztwo stacji Łódź Lublinek, wygospodarowując tym samym rezerwę terenową dla ewentualnego, nowego przystanku Łódź Smulsko, który w przyszłości może zwiększyć dostępność kolei dla mieszkańców.

Oprócz projektowania zakres zamówienia obejmuje uzyskanie przez wykonawcę niezbędnych decyzji administracyjnych, zezwoleń, uzgodnień i opinii, w tym umożliwiających przystąpienie do realizacji robót budowlanych. Umowa przewiduje 28 miesięcy od momentu jej podpisania na realizację ujętych w niej zadań. W postępowaniu przetargowym CPK oceni złożone oferty według kryteriów: 40% – cena za zadania podstawowe, 20% – cena za zadania opcjonalne i 40% za kwalifikacje i doświadczenie zespołu.

Zmiany w dokumentacji projektowej tego fragmentu linii kolejowej nie wpłyną na przyjęte harmonogramy dla dalszych odcinków KDP realizowanych przez CPK, tj. Łódź – Wrocław oraz Sieradz – Poznań, których przekazanie do eksploatacji planowane jest do końca 2035 r. CPK ma już uzgodnioną z PKP PLK zmodyfikowaną koncepcję układu torowego — będącą wynikiem dobrej współpracy obu spółek — a także posiada materiały i pozyskane decyzje, które przyspieszą zaprojektowanie uzgodnionych rozwiązań.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Škoda. Obejrzeliśmy Inteligentną Zajezdnię w Tampere

Zintegrowany transport

Škoda. Obejrzeliśmy Inteligentną Zajezdnię w Tampere

Łukasz Malinowski 23 października 2025

Zobacz również:

CPK: Zmiany na łódzkiej Retkini zaprojektuje Multiconsult

Infrastruktura

CPK: Zmiany na łódzkiej Retkini zaprojektuje Multiconsult

Roman Czubiński 02 września 2025

Los przystanku Łódź Retkinia wciąż niepewny

Infrastruktura

Los przystanku Łódź Retkinia wciąż niepewny

Roman Czubiński 16 czerwca 2024

Łódź Retkinia: Czy wyburzenia można było uniknąć?

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Škoda. Obejrzeliśmy Inteligentną Zajezdnię w Tampere

Zintegrowany transport

Škoda. Obejrzeliśmy Inteligentną Zajezdnię w Tampere

Łukasz Malinowski 23 października 2025

Zobacz również:

CPK: Zmiany na łódzkiej Retkini zaprojektuje Multiconsult

Infrastruktura

CPK: Zmiany na łódzkiej Retkini zaprojektuje Multiconsult

Roman Czubiński 02 września 2025

Los przystanku Łódź Retkinia wciąż niepewny

Infrastruktura

Los przystanku Łódź Retkinia wciąż niepewny

Roman Czubiński 16 czerwca 2024

Łódź Retkinia: Czy wyburzenia można było uniknąć?

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij