Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

CPK: Przetarg na projekt zmian w rejonie łódzkiej Retkini

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
15-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
15-05-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Centralny Port Komunikacyjny

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
CPK: Przetarg na projekt zmian w rejonie łódzkiej Retkini
fot. Urząd Miasta ŁodziPrzystanek Łódź Retkinia
Centralny Port Komunikacyjny ogłosił przetarg na prace projektowe dla zmienionego układu torowego Kolei Dużych Prędkości. Chodzi o 3-kilometrowy odcinek torów w rejonie łódzkiej Rekini. Spółka ma już wypracowaną wspólnie z PKP PLK koncepcję zmian. Uproszczą one m.in. układ torowy i zminimalizują wpływ na przystanek na Retkini, z którego mieszkańcy będą mogli korzystać podczas budowy linii kolejowej. Termin składania ofert upływa 9 czerwca.

Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej wraz ze wsparciem technicznym dla projektu „Budowa tunelu dalekobieżnego w Łodzi w ciągu linii kolejowej nr 85 wraz z włączeniem w linię kolejową nr 14 – odcinek Posterunek odgałęźny Łódź Retkinia” dotyczy prac projektowych związanych z budową około 3 km linii kolejowej 85 na odcinku posterunku odgałęźnego Łódź Retkinia oraz przebudowy odcinka linii kolejowej 14 do stacji Łódź Lublinek. Wprowadzenie takich zmian zapowiedział wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak już w lutym bieżącego roku, o czym pisaliśmy wówczas jako pierwsi.

– Zmiany w projekcie, które chcemy zrealizować, to efekt zarówno wyjścia naprzeciw postulatom mieszkańców, jak i dobrej współpracy z PKP PLK. Optymalizacja tego fragmentu linii dla KDP oznacza mniejszą ingerencję w istniejącą infrastrukturę oraz uwzględnia perspektywy inwestycyjne spółki PLK. To również wymierna oszczędność w wydatkowaniu środków publicznych, którą uzyskamy na etapie robót budowlanych – mówi prezes CPK dr Filip Czernicki.

Przyjęte założenia projektowe dla odcinka objętego postępowaniem przetargowym zakładają:

  • uproszczenie układu torowego planowanego posterunku odgałęźnego Łódź Retkinia, co ograniczy koszty i zajętość terenu pod inwestycję w tym obszarze;
  • przesunięcie torów linii kolejowej nr 85 z południowej na północną stronę stacji Łódź Lublinek. Pozwoli to m.in. na uniknięcie kolizji z rozbudowywaną ostatnio przez PGE Energetyka Kolejowa podstacją trakcyjną Łódź Lublinek oraz istotnie skróci długości planowanej estakady kolejowej przechodzącej nad drogą ekspresową S14;
  • ograniczenie do minimum zakresu ingerencji w elementy przystanku Łódź Retkinia, co umożliwi korzystanie z niego przez mieszkańców w trakcie prowadzenia robót budowlanych;
  • przeniesienie miejsca ewakuacji i ratownictwa z rejonu ulic Maratońskiej i Spartańskiej w sąsiedztwo stacji Łódź Lublinek, wygospodarowując tym samym rezerwę terenową dla ewentualnego, nowego przystanku Łódź Smulsko, który w przyszłości może zwiększyć dostępność kolei dla mieszkańców.

Oprócz projektowania zakres zamówienia obejmuje uzyskanie przez wykonawcę niezbędnych decyzji administracyjnych, zezwoleń, uzgodnień i opinii, w tym umożliwiających przystąpienie do realizacji robót budowlanych. Umowa przewiduje 28 miesięcy od momentu jej podpisania na realizację ujętych w niej zadań. W postępowaniu przetargowym CPK oceni złożone oferty według kryteriów: 40% – cena za zadania podstawowe, 20% – cena za zadania opcjonalne i 40% za kwalifikacje i doświadczenie zespołu.

Zmiany w dokumentacji projektowej tego fragmentu linii kolejowej nie wpłyną na przyjęte harmonogramy dla dalszych odcinków KDP realizowanych przez CPK, tj. Łódź – Wrocław oraz Sieradz – Poznań, których przekazanie do eksploatacji planowane jest do końca 2035 r. CPK ma już uzgodnioną z PKP PLK zmodyfikowaną koncepcję układu torowego — będącą wynikiem dobrej współpracy obu spółek — a także posiada materiały i pozyskane decyzje, które przyspieszą zaprojektowanie uzgodnionych rozwiązań.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pociągi do Złotoryi pojadą... dwa lata później

Infrastruktura

Pociągi do Złotoryi pojadą... dwa lata później

Jakub Rösler 15 maja 2025

Olsztyn: Trudna organizacja transportu na lotnisko

Pasażer

Zobacz również:

Los przystanku Łódź Retkinia wciąż niepewny

Infrastruktura

Los przystanku Łódź Retkinia wciąż niepewny

Roman Czubiński 16 czerwca 2024

Łódź Retkinia: Czy wyburzenia można było uniknąć?

Infrastruktura

Łódź: Utrata dotacji unijnej na przystanek Retkinia?

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Pociągi do Złotoryi pojadą... dwa lata później

Infrastruktura

Pociągi do Złotoryi pojadą... dwa lata później

Jakub Rösler 15 maja 2025

Olsztyn: Trudna organizacja transportu na lotnisko

Pasażer

Zobacz również:

Los przystanku Łódź Retkinia wciąż niepewny

Infrastruktura

Los przystanku Łódź Retkinia wciąż niepewny

Roman Czubiński 16 czerwca 2024

Łódź Retkinia: Czy wyburzenia można było uniknąć?

Infrastruktura

Łódź: Utrata dotacji unijnej na przystanek Retkinia?

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5