NUMER 11/2020
NUMER 11/2020
Temat numeru:
Intermodal na Jedwabnym Szlaku
szukaj
Śledź nas:

COVID-19 i strajki kosztowały francuską kolej ponad 4 mld euro

| Magdalena Romanowska 11.06.2020 15

COVID-19 i strajki kosztowały francuską kolej ponad 4 mld euro
fot. SNCF
Francuski przewoźnik SNCF musi zmierzyć się z poważnymi stratami, jakich doznał w ostatnich miesiącach. Zastój i obostrzenia związane z wybuchem epidemii COVID-19, ale także strajki przeciwko reformie emerytalnej, które miały miejsce zimą, doprowadziły to strat finansowych w wysokości ponad 4 mld euro.
Informację tę podał francuski minister transportu Jean-Baptiste Djebbari w programie France Info. Jak powiedział Djebbari, sam strajk kosztował 1 mld euro, a w połączeniu z uszczupleniem liczby pasażerów w pociągach podczas epidemii oraz z koniecznością wprowadzenia dodatkowych procedur sanitarnych straty są szacowane na nieco ponad 4 mld euro.

Zapytany o możliwość podwyżki cen biletów, minister zaprzeczył i zapewniał, że sektor transportowy nie będzie próbował wyrównać spadku finansowego kosztem klientów.

Bez podwyżki cen biletów

− Nie będziemy nadrabiać strat za pomocą klientów. Gdy tylko będziemy w stanie sporządzić bilans zawierający konkretne liczby dotyczące strat poniesionych przez SNCF i RATP, zastanowimy się nad sytuacją operatorów. Państwo będzie brało udział w tych rozmowach – powiedział na antenie programu France Info minister transportu Jean-Baptiste Djebbari.

Francuska kolej mocno odczuła nałożone na transport restrykcje. Korzystanie z transportu publicznego było zabronione od 17 marca. Wyjątkiem był dojazd do pracy, wizyta u lekarza czy ważne powody rodzinne. Sam rozkład jazdy pociągów został mocno zredukowany. Spadła liczba pasażerów, co z kolei doprowadziło do zwiększenia kosztów przejazdu na jednego pasażera.  Teraz oferta jest stopniowo rozszerzana. W niektórych regonach wprowadzono obowiązkową rezerwację miejsc w pociągach lokalnych.

Będą zwolnienia?

Tymczasem francuskie stowarzyszenie władz transportowych (GART) domaga się od państwa spłaty strat poniesionych w wyniku wprowadzenia restrykcji, zwłaszcza na terenie Île-de-France. Państwowego wsparcia domagało się wcześniej SNCF.

SNCF zapytane przez AFP, nie skomentowało tej sprawy. Przewoźnik rozważa jednak redukcję etatów. Jak powiedział Jean-Baptiste Djebbari, w tym temacie również prowadzone będą rozmowy z przewoźnikami. Prawdopodobnie jesienią zostanie zaprezentowany plan pomocy kolei.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Francja (322)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Francja (322)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2020
NUMER 11/2020
„Rynek Kolejowy” 11/2020 jest już dostępny online! Za darmo!

Raport w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego” został poświęcony intermodalowi na Nowym Jedwabnym Szlaku. Warte uwagi są zwłaszcza materiał o tym, jak dalej rozwijać przewozy intermodalne, opisujący tłok na Jedwabnym Szlaku, czy ten wskazujący kierunki rozwoju przewozów intermodalnych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Przy okazji obecnego wydania na nasze pytania odpowiadają rozmówcy, a wśród nich: Anatol Kupryciuk, prezes zarządu Lotos Kolej, Jakub Jakóbowski, koordynator projektu „Powiązanie gospodarcze w Eurazji” w Ośrodku Studiów Wschodnich, Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych, Tomasz Warchoł, prezes Kolei Małopolskich.

W numerze znajdą Państwo również tekst prezentujący ciekawą koncepcję dworca Olsztyn Główny. W miesięczniku przeczytać można także o Olechowie, który jest nowym kierunkiem w aglomeracji dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz o wpływie koronawirusa na już rozwarstwiony transport publiczny. W dziale Prawo i polityka wskazujemy zgubne skutki planowanej Ustawy o czasie pracy maszynistów.

W dziale historia Włodzimierz Winek snuje jak zawsze ciekawą opowieść, tym razem o progach kolejowych

 

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5