NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Coraz więcej antresoli na Centralnym

| wu, Transport-publiczny.pl 20.10.2015 188

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-10-20 10:16:07 Autor: wdr
---.50.54.226

wdr
zniszczyć piękny dworzec, żeby zrobić schody ruchome do biedronki. gratulacje!
2015-10-20 10:32:37 Autor: pmpoznan
---.dynamic.gprs.plus.pl
Dworzec Warszawa Centralna powinno się zamknąć i przeprowadzić gruntowną modernizacje obiektu... a tak mamy kolejną galerie handlową.
2015-10-20 10:47:53 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
Ale ludzie lubią galerie handlowe a wy jesteście tylko grupką flustratów wiecznie nie zadowolonych ciągle gadający jakieś frazesy o zabytkach . Dworzec ma być dla ludzi a nie dla widoczków. Najlepszy moim zdaniem obecnie w Polsce to dworzec w Katowicach. Przypominający właśnie galerię handlową. Jest czysto ciepło bezpiecznie i wszystko pod ręką blisko nie trzeba robić kilometrów. Co z tego że w takim Wrocławiu jest piękna skorupa jak mało funkcjonalna.
2015-10-20 11:16:02 Autor: Tomh
---.internetia.net.pl
Mam pytanie, jak ta budowa antresoli ma się do wyburzenia dworca centralnego. Przecież jeszcze do niedawna były plany jego wyburzenia i wybudowanie nowego (i raczej słusznie). Czy coś się w tej kwestii zmieniło czy może stary dworzec jednak pozostanie? Czy ktoś się orientuje na czym w końcu stanęło?
2015-10-20 11:22:25 Autor: m.m.
---.ssp.dialog.net.pl
no patrze i nie wierze, że z porządnego dworca można zrobić takie szkaradztwo....wyczyszczenie i lifting z 2012r. to był dobry ruch. ten teraz zdaje się być snem szalonego architekta. niestety to nie sen.
2015-10-20 11:25:47 Autor: stalowy_proboszcz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Od początku byłem przeciwny ale z drugiej strony muszę przyznać, że przynajmniej na zdjęciach nie wygląda to tak źle.
Kształty tej antresoli, jej podpory - nawiązują do tych dworcowych - może jednak coś z tego będzie?
Nie widziałem jeszcze na żywo.
2015-10-20 12:48:28 Autor: gosc
---.199.251.1
Ta cała antresola to porażka, głównie z tego powodu, że właściwie na niej będzie miejsce na kilka ławek. Przejścia po bokach są za wąskie. Jeżeli już, nie patrząc na to, że hala została tym wszystkim zniszczona, to ta antresola powinna być większa, wtedy powierzchnia dla pasażerów wzrośnie. Teraz to jest tak, że będą schody ruchome donikąd, bo przejścia ze środka antresoli w obie strony (Mcdonalds, Biedronka) są za wąskie.
2015-10-20 12:55:37 Autor: Eł
---.play-internet.pl
Ten czarny sufit jest okropny, widać teraz wszystkie nierówności no i będzie trzeba doświetlac hale dworca 365 dni w roku 24 h. Po co PKP go przemalowalo? Jak PKP moglo tak zniszczyc hale dworca?!
2015-10-20 13:20:15 Autor: unapologetic bitch
---.dynamic.chello.pl
Ambicją każdej szanującej się korporacji, jest posiadanie budynku wizytówki. Tak w kwestii siedziby głównej, jak i wzorcowego ''salonu sprzedaży''. Nowa siedziba główna PKP SA rośnie w siłę przy nowym tzw. dworcu Warszawa Zachodnia. Salonem ''wizytówką'' pozostanie na długie lata Dworzec Centralny.

Ten dziarski czterdziestolatek ma za sobą głęboki lifting z 2012 roku. Wykonano wtedy większość niezbędnych prac remontowych. Zabrakło czasu i pieniędzy na wymianę schodów ruchomych, elewacji hali i posadzek. Remont galerii zachodniej i fragmentu północnej odłożono w czasie, do momentu naprawy dylatacji w ciągu Al. Jana Pawła przez miasto.

Za dokończenie prac zabrały się już ''orły'' Karnowskie. Szczęśliwie wymieniły wszystkie schody ruchome. Pomimo tego, że miasto nie ruszyło palcem w sprawie naprawy dylatacji pod Al. Jana Pawła, przystąpiły do modernizacji galerii zachodniej i północnej, nie wiedzieć czemu według zupełnie innego projektu architektonicznego, niż zastosowany w pozostałych galeriach. Marmurowe okładziny ścian zastąpią tu płyty maskujące z kartonu i plexi. To wybitne dzieło nowoczesnej architektury tworzone na oczach pasażerów, przeciskających się w tumanach kurzu i bogactwie stalaktytów zwisających kabli powstaje od końca lutego czyli już blisko 8 miesięcy. Remont poszczególnych galerii w 2012 roku trwał od 3 do 4 miesięcy...Na efekty prac przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać, pewnie znacznie dłużej, niż najemcom powierzchni handlowych na efekty pierwszego ulewnego deszczu z racji dziur w dylatacji pod ul.Jana Pawła II.

Planując remont hali głównej w 2012 roku słusznie uznano, że nie należy głęboko ingerować w pieczołowicie zaplanowany układ budowli. To jedno z ostatnich dzieł kończącej się ery modernizmu broniło się samo dobrą, ponadczasową architekturą, mimo przeskalowania. Pełniło przez 40 lat (i słusznie) rolę ''bazyliki'' dworców. Taką dworcową ''bazylikę'' ma od lat Nowy Jork, Paryż, Londyn, a od niedawna Berlin.

Wstawione naprędce podczas remontu szklane kubiki trudno uznać za trafne rozwiązanie, jednak funkcje komercyjne w samej hali nigdy nie miały być priorytetem. Te funkcje od zawsze były przewidziane w galeriach...czego nie były w stanie pojąć ''orły'' Karnowskie, dla których zysk z metra kwadratowego będzie zawsze stał przed funkcją wizerunkową głównego, reprezentacyjnego dworca w Polsce. Ślepa chęć zysku skłoniła więc do realizacji projektu, czyniącego z hali głównej przestrzeń znaną z podmiejskich galerii handlowych Stanów Zjednoczonych. Budowa antresoli paradoksalnie w żaden sposób nie zwiększyła powierzchni komercyjnej hali, a na zaplanowanych ciągach pieszych z trudem miną się dwie osoby z walizkami. Zaplanowane na antresoli ławki bez problemu mogłyby stać nadal na dole. Po co więc komu ta antresola? Że niby nikt nie wie, więc nikt nie zapyta jak wypowiedział filmowy Miś?:) Obraz absurdu uzupełnia właśnie montaż drzwi z galerii środkowej do hali, budowanych pod...zabudowaną podczas remontu w 2012 roku opuszczaną kurtyną, której granatowe ''prowadnice'' nadal widać:))))

Drodzy Panowie z PKP SA. Oprócz słupków w raportach rocznych, warto po sobie zostawić coś wartościowego dla potomnych. Dochód z metra kwadratowego nie zawsze stanowi wartość nadrzędną. Ale żeby to wiedzieć, trzeba mieć dusze wizjonera, a nie żyda z kantorku...
2015-10-20 14:09:50 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
Możesz sobie być wizjonerem za swoje. Może to się leczy. I w prawidłowo działającej firmie liczy się właśnie tylko zysk z metra. PKP nie ma żadnej dziejowej misji. Dworzec Centralny ma zarobić na utrzymanie i remonty innych dworców kasa z UE się kończy za lat 5. Wizjonerstwo poskutkuje tym co było czyli stopniową degradacją wyremontowanych dworców. I mniej zakamarków tym lepiej. Bo klient PKP nie przychodzi na dworzec pooglądać sobie klientów pomocy społecznej i innych meneli. Tak samo z ławkami parę może być ale nie za dużo bo to przyciąga margines społeczny są na to dowody naukowe. Dla podróżnych który dłużej oczekują powinny być zamykane i pilnowane poczekalnie gdzie wpuszcza się tylko klientów.
2015-10-20 14:20:23 Autor: d3
---.146.9.165.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Można od razu przystąpić do wyburzania - kończ waść wstydu oszczędź...
2015-10-20 14:38:18 Autor: unapologetic bitch
---.dynamic.chello.pl
@Trako
antresola na dworcu centralnym, na której nie będzie nawet pół metra dodatkowej powierzchni handlowej zwiększy przychody, umożliwiając utrzymanie np. dworca w Gliwicach? A może jej budowa zmniejszy ilość zakamarków? Na ławkach na antresoli będą siedzieć głównie menele, bo nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie się tam tarabanić, żeby potem pokonywać ponownie kolejne poziomy w drodze na peron.

Można pogodzić interes komercyjny z zachowaniem dobrej przestrzeni publicznej. Gdyby było inaczej, na lotnisku w Gdańsku czy Wrocławiu zbudowano by baraki, a nie terminale będące wizytówkami miast.
2015-10-20 15:44:46 Autor: Inspektor
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jak można bylo tak SP......ć tak przestronną i robiacą wrażenie nawet na zagranicznych turystach halę dworcową! To był jedyny jasny punkt dworca centralnego zaprojektowany z rozmachem i klasą. Ludzie z PKP potrafią wszystko SP..........
2015-10-20 19:14:20 Autor: olekk
---.41.175.241.ncs2012.pl
@Tomh

Z wyburzeniem Centralnego będzie tak, że najpierw zniszczą jego architekturę. Wtedy nikt nie będzie go już bronił i spokojnie pójdzie pod kilof. Skończy się jak w Poznaniu albo z Wileńskim. Będzie galeria z funkcją dworcową gdzieś tam wstydliwie ukrytą na tyłach czy w piwnicach. Żadnego Berlina tutaj nie będzie. To jest Polska i będzie zrobione po polsku.
2015-10-20 21:26:35 Autor: dróżnik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Galerię jakoś przeżyję, ale sufitu nie. To, moim zdaniem, szaleństwo.

Wracając do poprzednich wpisów znakomitych przedmówców, to co napisał unapologetic bitch doskonale pasuje także do dworca w Katowicach, gdzie zajebisty - choć strasznie zapuszczony brutal - został zamieniony na sklep z kurduplem dworca. Nawet jesli było prawdą, bo są wątpliwosci - że konstrukcja żelazna w żelbetonowych filarach korodowała - można było wybudowac taki sam, a nie sklep.
2015-10-20 23:37:56 Autor: Gillotyne
---.centertel.pl
To będzie antresola i dworzec, które zmienią oblicze ziemi. Tej ziemi!
2015-10-21 16:46:49 Autor: xyz II
---.static.ip.netia.com.pl
Zobaczycie jaka będzie piękna katastrofa budowlana, jak to wszystko ięknie pierdzielnie, już nad peronem nr 2 i 3 pojawiają się pęknięcia .
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5