NUMER 01-02/2020
NUMER 01-02/2020
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej Polska – Litwa
szukaj
Śledź nas:

Codzienne pociągi ze Słupska do Ustki ruszą 15 grudnia

| Michał Szymajda 26.11.2019 246

Codzienne pociągi ze Słupska do Ustki ruszą 15 grudnia
Fot. ms, rynek-kolejowy
Urząd marszałkowski województwa pomorskiego zdecydował o starcie codziennych pociągów w relacji Słupsk – Ustka 15 grudnia. Prace na modernizowanym odcinku linii kończą się.
Od 15 grudnia dojdzie do bardzo długo oczekiwanej reaktywacji całorocznych, codziennych pociągów na zelektryfikowanym odcinku linii 405 między Słupskiem a Ustką. Ze wstępnego rozkładu jazdy, ustalonego między urzędem marszałkowskim a Polregio wynika, że miasta w dni powszednie połączy aż 14 pociągów, a w niedziele i święta – 13.

Rozkład jest jeszcze negocjowany z urzędem miejskim w Ustce, a także z największym pracodawcą w regionie: zakładem przetwórstwa ryb Mowi Poland. Urzędnicy będą namawiali producenta do przerzucenia dowozu pracowników z autobusów na pociągi. Autobusy miałyby wówczas pełnić rolę dowozową na odcinku Ustka – Duninowo, gdzie znajduje się zakład. Założono, że kursy odbywać się będą o pełnych godzinach. Od godziny 5:30 do 18:30 pociągi będą wyjeżdżać ze Słupska, a od 6:00 do 19:00 z Ustki. Sporą wadą rozkładu jazdy jest brak połączeń w godzinach wieczornych, co może zniechęcić do zakupu biletu miesięcznego. Niestety, przynajmniej na razie kolej nie będzie integrowana z komunikacją miejską w Słupsku.

Pociągi będą kończyć bieg nie na stacji w Ustce, lecz na nowym miejscu zatrzymania Ustka Uroczysko, gdzie dociągnięto sieć trakcyjną. Znajduje się ono około kilometra za stacją w Ustce, na linii prowadzącej do terenów należących do marynarki wojennej, tuż obok niewielkiego osiedla mieszkaniowego. Pierwotny pomysł, by pociągi kończyły bieg tuż przy plaży zachodniej, został zarzucony po wykonaniu studium modernizacji linii 405.

Wraz z zakończoną modernizacją zniknął też przystanek Mokrzyca, położony z dala od siedzib ludzkich, powstał natomiast nowy: Słupsk Północny, w pobliżu dużego akwaparku oraz blisko zakładów w Słupskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej. Niestety w samej rozbudowanej strefie zabrakło przystanku. Podróż między stacją Ustka a Słupskiem będzie trwała 20 minut. Skróci się jeszcze o 3 minuty z momentem zakończenia prac przy mijance w Charnowie, a także podniesieniu prędkości do 100 km/h. Przez kilka kolejnych miesięcy pociągi mają kursować z prędkością 80 km/h, by przyzwyczaić kierowców do tego, że składy wracają na tory po wielu latach.

Bilety jednorazowy na pociąg ze Słupska do Ustki będzie kosztował 5 złotych. Miesięczny ma kosztować 178 złotych. Będą więc tańsze niż u przewoźników autobusowych.

Część pociągów z Ustki pojedzie także bezpośrednio do Trójmiasta. Połączenie obsługiwać będą głównie zmodernizowane jednostki trakcyjne EN57.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2020
NUMER 01-02/2020
Tematem najnowszego numeru jest kolej pomiędzy Polską a Litwą. W raporcie m. in. rozmowa z ministrem Jarosławem Narkiewiczem, opis miliardowych inwestycji w infrastrukturę w tym kraju, harmonogram budowy Rail Baltiki i obecny stan połączeń pomiędzy krajami. Polecamy również raport dotyczący rosnącego problemu z liczbą maszynistów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5