Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Co zrobić, by zatwierdzić remont linii kolejowej z materiałów staroużytecznych?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
27-07-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Co zrobić, by zatwierdzić remont linii kolejowej z materiałów staroużytecznych?
Fot. PKP PLK (zdjęcie ilustracyjne)
Przy rewitalizacji linii kolejowej można zastosować szyny czy podkłady, które były wcześniej zamontowane na linii kolejowej. Jednak wszystko trzeba odpowiednio udokumentować a cały podsystem musi spełniać wymagania TSI.

Podsystem strukturalny może być dopuszczony do eksploatacji w systemie kolei na terytorium Polski, jeżeli m.in. jest zbudowany i zainstalowany w taki sposób, że spełnia zasadnicze wymagania dotyczące interoperacyjności oraz jest zapewniona jego zgodność z istniejącym systemem kolei, w skład którego wchodzi. Przy modernizacji podsystemu należy mieć na uwadze konieczność spełnienia zasadniczych wymagań, co wiąże się z zastosowaniem odpowiednich wyrobów i procedur oceny zgodności.

Zgodnie z pkt 6.6 Technicznych Specyfikacji Interoperacyjności dla podsystemu „Infrastruktura” modernizowana infrastruktura kolejowa może spełniać wymagania zasadnicze także w przypadku zastosowania tzw. materiałów staroużytecznych.

- Oznacza to możliwość powtórnego zamontowania szyn, systemów przytwierdzeń, podkładów, które były w niej uprzednio zastosowane i nadają się do ponownego wykorzystywania. Dla takich składników interoperacyjności nie wystawia się certyfikatów zgodności lub przydatności do stosowania. Podsystem zbudowany z użyciem takich składników musi jednak spełniać odpowiednie wymagania TSI, co potwierdzić musi jednostka notyfikowana. Oznacza to konieczność przeprowadzenia weryfikacji i oceny wyrobów w ramach sprawdzenia całego podsystemu – informuje Urząd Transportu Kolejowego.

Ponowne wykorzystanie zdatnych do użycia składników interoperacyjności w podsystemie wiąże się z odpowiednim tego udokumentowaniem. Jak informuje UTK, jednostka notyfikowana wydając certyfikat weryfikacji WE jest zobowiązana wskazać jednoznacznie, które składniki interoperacyjności zostały ocenione w ramach weryfikacji WE podsystemu. Dodatkowe informacje muszą również znaleźć w deklaracji weryfikacji WE podsystemu: wskazanie które składniki interoperacyjności były uprzednio zamontowane w torze i nadają się do ponownego użycia, a także potwierdzenie, że podsystem zawiera składniki interoperacyjności identyczne ze składnikami poddanymi weryfikacji w ramach podsystemu.

- Aby uniknąć późniejszych wątpliwości związanych z ponownie wykorzystywanymi składnikami interoperacyjności wykonawca inwestycji powinien we współpracy z jednostką notyfikowaną ustalić sposób potwierdzenia, że składniki interoperacyjności nadają się do ponownego użytku – instruuje UTK.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Góra (UTK): ETCS Limited Supervision to dobre rozwiązanie

Prawo i polityka

Góra (UTK): ETCS Limited Supervision to dobre rozwiązanie

Łukasz Malinowski 24 marca 2025

407,5 mln pasażerów polskiej kolei w roku 2024!

Pasażer

407,5 mln pasażerów polskiej kolei w roku 2024!

UTK/Roman Czubiński 31 stycznia 2025

Towarów na kolei mniej niż rok wcześniej

Biznes

Towarów na kolei mniej niż rok wcześniej

inf. pras. UTK, oprac. ms. 01 grudnia 2024

Październik 2024 na kolei. Ponad 2 mln pasażerów więcej niż rok temu!

Pasażer

Brak zgody UTK na rozwiązanie umowy między PKP PLK a PKP Cargo

Biznes

Brak zgody UTK na rozwiązanie umowy między PKP PLK a PKP Cargo

Urząd Transportu Kolejowego 16 września 2024

Zobacz również:

Góra (UTK): ETCS Limited Supervision to dobre rozwiązanie

Prawo i polityka

Góra (UTK): ETCS Limited Supervision to dobre rozwiązanie

Łukasz Malinowski 24 marca 2025

407,5 mln pasażerów polskiej kolei w roku 2024!

Pasażer

407,5 mln pasażerów polskiej kolei w roku 2024!

UTK/Roman Czubiński 31 stycznia 2025

Towarów na kolei mniej niż rok wcześniej

Biznes

Towarów na kolei mniej niż rok wcześniej

inf. pras. UTK, oprac. ms. 01 grudnia 2024

Październik 2024 na kolei. Ponad 2 mln pasażerów więcej niż rok temu!

Pasażer

Brak zgody UTK na rozwiązanie umowy między PKP PLK a PKP Cargo

Biznes

Brak zgody UTK na rozwiązanie umowy między PKP PLK a PKP Cargo

Urząd Transportu Kolejowego 16 września 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij