Partnerzy serwisu:
Biznes

Jakie stawki na przyszły rok?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
11-09-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Jakie stawki na przyszły rok?
Fot. KOLEJ77, SM42.pl"Eurosprinter" Chengdu-Tilburg-Rotterdam-Express
Część zarządców infrastruktury w rozkładzie jazdy 2017/2018 pozostaje przy cennikach dostępu z tego roku. Takie informacje przekazali do Urzędu Transportu Kolejowego. Prezes UTK odmówił wcześniej zatwierdzenia przedłożonych cenników, ponieważ uznał, że projekty cenników były niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa.

W lipcu prezes Urzędu Transportu Kolejowego wydał 8 decyzji odmawiających zatwierdzenie projektów cenników w części dotyczącej sposobu ustalania stawki jednostkowej opłaty podstawowej i manewrowej na rozkład jazdy pociągów 2017/2018. Pisaliśmy o tym w tym miejscu. Decyzja spotkała się z zadowoleniem przewoźników kolejowych.

Czterech zarządców: Euroterminal Sławków, Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu, Pomorska Kolej Metropolitarna oraz Cargotor ponownie opracowało projekt cennika i w sierpniu 2017 r. przedłożyło je do akceptacji. PKP PLK oraz PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście poinformowały, że będą stosować na rozkład jazdy pociągów 2017/2018 cennik obowiązujący w dotychczasowym rozkładzie jazdy pociągów (2016/2017). O decyzji PLK pisaliśmy tutaj.

Czterech zarządców nie złoży cennika

CTL Maczki Bór oraz Jastrzębska Spółka Kolejowa złożyło oświadczenie, że zgodnie z art. 33 ust 22 ustawy o transporcie kolejowym rezygnują z opracowania projektu cennika i będą stosować cennik obowiązujący w dotychczasowym rozkładzie jazdy (2016/2017).

Czterech kolejnych zarządców infrastruktury: PMT Linie Kolejowe sp. z o.o., Kopalnia Piasku Kotlarnia – Linie Kolejowe sp. z o.o., Infra SILESIA Spółka Akcyjna oraz UBB Polska sp. z o.o. oświadczyło, że nie będą składać cenników do zatwierdzenia przez prezesa UTK. Urząd zaznacza, że mają do tego prawo w związku z wcześniejszym uznaniem przez Komisję Europejską ich infrastruktury za lokalną infrastrukturę kolejową niemającą
strategicznego znaczenia dla funkcjonowania rynku kolejowego. Uprawnienie to wynika z art. 35a ust. 1 pkt 3 ustawy o transporcie kolejowym.

Wagon Opole przedłożył cennik


W sierpniu do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynęły wnioski trzech nowych zarządców infrastruktury kolejowej, którzy przedłożyli do zatwierdzenia projekty cenników. Są to PGE GIEK SA Oddział Elektrociepłownia Lublin Wrotków, PGE GIEK SA Oddział Elektrociepłownia Gorzów oraz Przedsiębiorstwo Transportowo-Sprzętowe „Betrans” sp. z o.o. oraz Wagon Opole sp. z o.o.

Zgodnie z Ustawą o transporcie kolejowym Prezes UTK zatwierdza projekt cennika w części dotyczącej sposobu ustalania stawki jednostkowej opłaty podstawowej i manewrowej w terminie 90 dni od dnia jego otrzymania albo odmawia zatwierdzenia w przypadku stwierdzenia jego niezgodności z obowiązującymi przepisami. Sposób ustalania stawki jednostkowej opłaty podstawowej i manewrowej musi być zgodny z przepisami rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 7 kwietnia 2017 roku w sprawie udostępniania infrastruktury kolejowej - podsumowuje UTK
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Sulima: Utrzymanie stawek dostępu PLK to dobre rozwiązanie

Komentarze

Sulima: Utrzymanie stawek dostępu PLK to dobre rozwiązanie

Czesław Sulima 17 kwietnia 2023

Prawo dla obniżki stawek? Tylko na papierze

Prawo i polityka

Prawo dla obniżki stawek? Tylko na papierze

Jakub Madrjas 30 września 2022

Fundacja ProKolej: Kolejarze przepłacają za dostęp do torów

Komentarze

UTK, PLK i Ministerstwo rozmawiają z branżą o stawkach dostępu do torów

Prawo i polityka

Jest trzeci projekt stawek PKP PLK na nowy rozkład

Prawo i polityka

Jest trzeci projekt stawek PKP PLK na nowy rozkład

Jakub Madrjas 05 września 2022

Zobacz również:

Sulima: Utrzymanie stawek dostępu PLK to dobre rozwiązanie

Komentarze

Sulima: Utrzymanie stawek dostępu PLK to dobre rozwiązanie

Czesław Sulima 17 kwietnia 2023

Prawo dla obniżki stawek? Tylko na papierze

Prawo i polityka

Prawo dla obniżki stawek? Tylko na papierze

Jakub Madrjas 30 września 2022

Fundacja ProKolej: Kolejarze przepłacają za dostęp do torów

Komentarze

UTK, PLK i Ministerstwo rozmawiają z branżą o stawkach dostępu do torów

Prawo i polityka

Jest trzeci projekt stawek PKP PLK na nowy rozkład

Prawo i polityka

Jest trzeci projekt stawek PKP PLK na nowy rozkład

Jakub Madrjas 05 września 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5