NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Co z niezmodernizowanymi pociągami Kolei Mazowieckich?

| Martyn Janduła 07.02.2017 149

Co z niezmodernizowanymi pociągami Kolei Mazowieckich?
EN57 w wersji klasycznej na stacji w Tłuszczufot. Michał Szymajda
Tabor Kolei Mazowieckich liczy obecnie 316 pojazdów. W planach jest jednak zakup 71 nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. To pozwoli zdecydowanie odmłodzić tabor. Nadal jednak w parku maszyn znajdują się stare jednostki, co do których przewoźnik ma już plany. O tym rozmawiamy z Czesławem Sulimą, członkiem zarządu Kolei Mazowieckich.
Martyn Janduła, „Rynek Kolejowy": Kiedy znikną z torów niezmodernizowane pociągi Kolei Mazowieckich?

Czesław Sulima, członek zarządu Kolei Mazowieckich: Od 2017 do 2021 roku planujemy wycofać z eksploatacji 39 sztuk najstarszych naszych pojazdów, które jeszcze posiadamy. Nie planujemy kierować ich już do modernizacji. Oczywiście, to wszystko będzie zależało od tego, jak się powiedzie postępowanie przetargowe na 71 nowych ezt i jak to sprawnie przebiegnie. Nie wszystko zależy tutaj od Kolei Mazowieckich. Na pewno przy tak dużym zamówieniu będzie spore zainteresowanie ze strony producentów taboru. Krótko mówiąc – z pewnością będzie walka.

Jak długo EN57 mogą być jeszcze eksploatowane w KM?

Koleje Mazowieckie dysponują jeszcze takimi pojazdami, które były w Przewozach Regionalnych stosunkowo nowym taborem, bo niektóre pojazdy były z lat 90. Także to jeszcze nie jest taki stary tabor. Zatem on jak najbardziej zasługiwał na to, żeby go zmodernizować. Mamy też tabor, który jest z lat 70. jednak on stanowi niewielką część. Zakłada się, że po 50 latach pociąg powinien być już wycofywany z eksploatacji. Dlatego te 39 pojazdów – o których wspomniałem – chcemy zacząć wycofywać z eksploatacji już w tym roku.

Czy oznacza to, że zostaną zezłomowane?

Planujemy zrobić to w formie sprzedaży. Może na rynku znajdą się chętni, którzy będą chcieli taki tabor nabyć i zmodernizować go oraz w dalszym ciągu eksploatować. Przyznam, że mamy z rynku zapytania właśnie o taki tabor.

Z jakich lat pochodzi przede wszystkim wasz niezmodernizowany tabor?

Z lat 70. i 80. Mieliśmy nawet jedną sztukę z lat 60. Warto jednak podkreślić, ze cały tabor, jaki w tej chwili mamy, jest użytkowany i ma wszystkie dopuszczenia, bo spełnia wszystkie normy. Właściwie nie mamy żadnego taboru, ani jednej sztuki, która byłaby gdzieś odstawiona, tylko dlatego, że ona nie może funkcjonować.

Po zakupie nowych pociągów ile procent będzie stanowił nowoczesny tabor?

Obecnie mamy 38% nowego taboru. Jak dodamy do tego 71 nowych ezt-ów i odejmiemy wycofanie tych najstarszych 39 sztuk, to wyjdzie, że będziemy mieli około 60% nowoczesnego taboru.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (4030)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (4030)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5