Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Co z EN57-001? Trwają trudne negocjacje PR z KSK

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
16-01-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Co z EN57-001? Trwają trudne negocjacje PR z KSK
fot. Domański E., Kowalczyk E., Skoniecki J., domena publicznaEN57-001 w czasach regularnej eksploatacji
Przewozy Regionalne i Klub Sympatyków Kolei z Wrocławia wciąż nie porozumiały się co do dalszej współpracy w zakresie dzierżawy przez organizację terenu nieopodal Wrocławia Głównego. Decyzja jest ważna nie tylko ze względu na działalność znanej organizacji społecznej, ale i na przyszłość EN57-001. Prace renowacyjne mogą być bowiem jedną z form zapłaty za wykorzystywanie należącej do przewoźnika działki.

W grudniu informowaliśmy na naszych łamach o trudnych negocjacjach wrocławskiego Klubu Sympatyków Kolei z Przewozami Regionalnymi. Orgaizacja społeczna znana m.in. z organizacji wielu przejazdów specjalnych na Dolnym Śląsku dzierżawiła od ogólnopolskiego przewoźnika teren nieopodal lokomotywowni Wrocław Główny. Tory postojowe wykorzystywała do utrzymywania swojego taboru historycznego.

Rozmowy wciąż się nie zakończyły

Spółka zaproponowała stowarzyszeniu istotne zmiany w zasadach współpracy. Dotychczasowy, bardzo niski koszt dzierżawy miałby wielokrotnie wzrosnąć. Część należnej sumy KSK miałby jednak spłacać nie gotówkowo, a realizując prace renowacyjne jednostki EN57-001 należącej do PR. W przesłanym nam oświadczeniu Klub stanowczo odrzucił jednak tę ofertę, argumentując, że koszty byłyby nie do udźwignięcia dla społeczników.

Organizacja podnosiła także kwestię braku zaplecza technicznego, w którym mógłby odbywać się remont odstawionego od lat elektrycznego zespołu trakcyjnego. Czy dojdzie do porozumienia pomiędzy stronami? Na razie nie wiadomo, ale jak wynika z przesłanego nam krótkiego komunikatu przewoźnika, rozmowy wciąż trwają.

Cztery lata temu rozważano złomowanie pierwszego EN57

– Sprawa jest w toku – zapewnia Dominik Lebda, rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych. – Nie komentujemy jej do czasu zakończenia – dodał. Nie potwierdził przy tym oficjalnie informacji o zaproponowanych Klubowi Sympatyków Kolei warunkach współpracy.

Wciąż ważą się więc losy nie tylko dalszej działalności wrocławskiej organizacji, ale i pierwszego wyprodukowanego egzemplarza EN57. Od 2017 r. jednostka znajduje się pod opieką konserwatora zabytków. W 2016 r. pojazd planowano zezłomować, ale zarząd PR cofnął tę decyzję jeszcze przed wydaniem postanowienia konserwatora.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5