NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Co z EN57-001? Trwają trudne negocjacje PR z KSK

| Kasper Fiszer 16.01.2020 8,5k

Co z EN57-001? Trwają trudne negocjacje PR z KSK
EN57-001 w czasach regularnej eksploatacjifot. Domański E., Kowalczyk E., Skoniecki J., domena publiczna
Przewozy Regionalne i Klub Sympatyków Kolei z Wrocławia wciąż nie porozumiały się co do dalszej współpracy w zakresie dzierżawy przez organizację terenu nieopodal Wrocławia Głównego. Decyzja jest ważna nie tylko ze względu na działalność znanej organizacji społecznej, ale i na przyszłość EN57-001. Prace renowacyjne mogą być bowiem jedną z form zapłaty za wykorzystywanie należącej do przewoźnika działki.
W grudniu informowaliśmy na naszych łamach o trudnych negocjacjach wrocławskiego Klubu Sympatyków Kolei z Przewozami Regionalnymi. Orgaizacja społeczna znana m.in. z organizacji wielu przejazdów specjalnych na Dolnym Śląsku dzierżawiła od ogólnopolskiego przewoźnika teren nieopodal lokomotywowni Wrocław Główny. Tory postojowe wykorzystywała do utrzymywania swojego taboru historycznego.

Rozmowy wciąż się nie zakończyły

Spółka zaproponowała stowarzyszeniu istotne zmiany w zasadach współpracy. Dotychczasowy, bardzo niski koszt dzierżawy miałby wielokrotnie wzrosnąć. Część należnej sumy KSK miałby jednak spłacać nie gotówkowo, a realizując prace renowacyjne jednostki EN57-001 należącej do PR. W przesłanym nam oświadczeniu Klub stanowczo odrzucił jednak tę ofertę, argumentując, że koszty byłyby nie do udźwignięcia dla społeczników.

Organizacja podnosiła także kwestię braku zaplecza technicznego, w którym mógłby odbywać się remont odstawionego od lat elektrycznego zespołu trakcyjnego. Czy dojdzie do porozumienia pomiędzy stronami? Na razie nie wiadomo, ale jak wynika z przesłanego nam krótkiego komunikatu przewoźnika, rozmowy wciąż trwają.

Cztery lata temu rozważano złomowanie pierwszego EN57

– Sprawa jest w toku – zapewnia Dominik Lebda, rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych. – Nie komentujemy jej do czasu zakończenia – dodał. Nie potwierdził przy tym oficjalnie informacji o zaproponowanych Klubowi Sympatyków Kolei warunkach współpracy.

Wciąż ważą się więc losy nie tylko dalszej działalności wrocławskiej organizacji, ale i pierwszego wyprodukowanego egzemplarza EN57. Od 2017 r. jednostka znajduje się pod opieką konserwatora zabytków. W 2016 r. pojazd planowano zezłomować, ale zarząd PR cofnął tę decyzję jeszcze przed wydaniem postanowienia konserwatora.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5