Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Co się dzieje na linii 207? „Prace są kontynuowane”

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
09-03-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Co się dzieje na linii 207? „Prace są kontynuowane”
Fot. NDI
Raz po raz czytelnicy alarmują nas o niewielkim postępie prac na linii 207, pomiędzy Malborkiem a Gardeją. Prace na 70-kilometrowym odcinku linii rozpoczęły się w 2017 roku.

Choć pogoda była tej zimy łaskawa i w wielu przypadkach udało się posunąć proces modernizacji linii kolejowych do przodu, to, zdaniem czytelników, nie dotyczyło to linii 207. Pracowników naprawiających linię nie było, ich zdaniem, w Sztumie, a stacja ze zdemontowanymi torami pogrążyła się w błocie. Od początku roku niewiele się tam działo, ale teraz, zdaniem PKP PLK, ma się to zmienić.

"Prace trwają"

– Na stacji Sztum przebudowywany jest układ torowy. Rozebrano około 3 km starych szyn. W II połowie marca wykonawca będzie prowadził prace ziemne i wzmacnianie gruntu. Po tym etapie rozpocznie się układanie torów i rozjazdów. Są materiały, m.in. podkłady i rozjazdy, które zostaną wykorzystane przy budowie nowego układu torowego stacji – poinformował nas Martyn Janduła z zespołu prasowego PKP PLK.

Jak poinformował nas inny czytelnik, w Kwidzynie miał miejsce demontaż części nowego torowiska położonego przez wykonawcę całkiem niedawno (rok temu). Zapytaliśmy Polskie Linie Kolejowe, dlaczego tak się stało?

– Pod Kwidzynem i pod Malborkiem na łącznej długości 1,5 km, wykonawca wzmacnia podtorze. Prace nie mają wpływu na wartość kontraktową projektu. Konsorcjum jest odpowiedzialne za właściwe wykonanie inwestycji. Wykonawca projektu zmienił technologię ułożenia toru. Obecnie wzmacnia podtorze, co wymagało zdjęcia toru – wyjaśnił Martyn Janduła i informuje o innych postępach przy modernizacji z ostatnich miesięcy.

Wykonawca konsorcjum NDI i PPM-T kontynuuje roboty przy rewitalizacji linii nr 207 na odcinku Gardeja – Malbork. Większość personelu wykonawcy prowadzi prace w Kwidzynie i Ryjewie. Na stacji w Kwidzynie zakończono remont muru oporowego w okolicy ul. Śliskiej. Są jeszcze prace przy układzie torowym i odwodnieniu. Wykonywane są spoiny rozjazdów i torów. Trwa budowa nowego przejścia podziemnego, które połączy perony z budynkiem dworca. Montowane jest oświetlenie oraz trwa budowa placu przydworcowego. Na stacji Ryjewo wykonawca montuje tor, wzmacnia skarpy i buduje oświetlenie.

Kiedy w końcu pojadą pociągi?

Czy PKP PLK nadal utrzymuje, że termin uruchomienia pociągów na linii w II połowie roku jest realny?

– Termin przywrócenia ruchu pociągów na odcinku Malbork – Kwidzyn planowany jest na II połowę tego roku. Wynika to z oceny prac już zrealizowanych i pozostałych jeszcze do wykonania. Opóźnienie prac w stosunku do pierwotnego planu spowodowane jest m.in. niedostatecznym zaangażowaniem wykonawcy oraz wydłużającymi się procedurami związanymi z uzyskiwaniem niezbędnych do realizacji decyzji i pozwoleń – dodał rzecznik PKP PLK. Przypomnijmy, że pierwotnie prace na 70-kilometrowym odcinku linii miały się zakończyć w połowie 2019 roku. Tak się jednak nie stało i do dziś działa wzdłuż niej autobusowa komunikacja zastępcza. Podróżnych chętnych do takiej usługi, zdaniem czytelników, jest coraz mniej.

Przypomnijmy, że w maju 2019 roku doszło do wstrzymania prac na linii przez jednego z konsorcjantów. Więcej na ten temat tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nie będzie otwarcia linii Kwidzyn – Grudziądz w czerwcu 2023

Infrastruktura

Nie będzie otwarcia linii Kwidzyn – Grudziądz w czerwcu 2023

Michał Szymajda 23 marca 2023

Będzie remont mostu w Grudziądzu. Flisak na kolejnym objeździe

Infrastruktura

Pociągi Malbork – Grudziądz opóźnione o 4,5 roku

Infrastruktura

Linia 207. Jest umowa na naprawę nasypu i podmytego torowiska

Infrastruktura

Będzie naprawa nasypu pod Kwidzynem, który osunął się w 2020 roku

Infrastruktura

Zobacz również:

Nie będzie otwarcia linii Kwidzyn – Grudziądz w czerwcu 2023

Infrastruktura

Nie będzie otwarcia linii Kwidzyn – Grudziądz w czerwcu 2023

Michał Szymajda 23 marca 2023

Będzie remont mostu w Grudziądzu. Flisak na kolejnym objeździe

Infrastruktura

Pociągi Malbork – Grudziądz opóźnione o 4,5 roku

Infrastruktura

Linia 207. Jest umowa na naprawę nasypu i podmytego torowiska

Infrastruktura

Będzie naprawa nasypu pod Kwidzynem, który osunął się w 2020 roku

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5