Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Co piąty pociąg ICE w Niemczech jest w pełni sprawny. Brakuje ludzi do pracy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
26-11-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Co piąty pociąg ICE w Niemczech jest w pełni sprawny. Brakuje ludzi do pracy
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plWnętrze pociągu ICE
Magazyn „Kontrasty“, emitowany w pierwszym programie niemieckiej telewizji, i niemieckie dzienniki, takie jak „Süddeutsche Zeitung” czy „Frankfurter Allgemeine Zeitung” informują o trudnej pod wieloma względami sytuacji na niemieckiej kolei.

Według przecieków z kręgów zbliżonych do rady nadzorczej (która obradowała 22 listopada) przewoźnikowi Deutsche Bahn brak prawie 5 800 pracowników, takich jak maszyniści, specjaliści IT czy mechanicy. Wiele składów ICE trafiających do warsztatów czeka na swoją kolej zbyt długo i często z przyczyn czasowych możliwe jest wykonanie tylko najważniejszych, koniecznych dla bezpiecznego użytkowania pociągu napraw. Mniejsze usterki nie są wtedy usuwane.

To, że sytuacja jest trudna, przyznają sami pracownicy. DB nie komentuje medialnych informacji, zastrzega jednak, że standardy w pociągach ICE są „wyśrubowane” i nawet usterka ekspresu do kawy pojawia się w raportach jako „awaria”. W rozmowie z magazynem „Kontrasty” Claus Weselsky ze związku zawodowego maszynistów GDL nie jest tym raportem zdziwiony: „System, na którym przez dziesiątki lat się oszczędza, kiedyś w końcu tego nie wytrzymuje”. Ale i sam DB pośrednio przyznaje, że sytuacja wymaga szybkiej poprawy: plan osiągnięcia 82% punktualności dalekobieżnych pociągów przesunięty został na... 2025 rok, zaś w miniony weekend nastąpiła zmiana w zarządzie przedsiębiorstwa.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Modernizacja linii Berlin – Szczecin opóźniona przynajmniej o rok

Infrastruktura

Duży strajk na kolei w Niemczech od 10 stycznia

Pasażer

Duży strajk na kolei w Niemczech od 10 stycznia

Artur Bogdanowicz 08 stycznia 2024

Czy Deutsche Bahn zwolni 10 tys. pracowników?

Infrastruktura

Czy Deutsche Bahn zwolni 10 tys. pracowników?

Artur Bogdanowicz 20 maja 2020

Zobacz również:

Modernizacja linii Berlin – Szczecin opóźniona przynajmniej o rok

Infrastruktura

Duży strajk na kolei w Niemczech od 10 stycznia

Pasażer

Duży strajk na kolei w Niemczech od 10 stycznia

Artur Bogdanowicz 08 stycznia 2024

Czy Deutsche Bahn zwolni 10 tys. pracowników?

Infrastruktura

Czy Deutsche Bahn zwolni 10 tys. pracowników?

Artur Bogdanowicz 20 maja 2020

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij