NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Co dalej z narodowym programem wdrażania GSM-R?

| Rynek Kolejowy 28.12.2016 345

Co dalej z narodowym programem wdrażania GSM-R?
Co dalej z narodowym programem wdrażania GSM-R?fot. Michał Szymajda, Rynek Kolejowy
PKP PLK ogłosiły postępowanie na dialog w sprawie nowego studium wdrożenia ERTMS/GSM-R na polskich torach. Czy oznacza to restart projektu, który trwa już od kilku lat? Czy istnieje wciąż realna szansa na ukończenie go przed 2023 rokiem i co się stanie, jeśli nie wypełnimy zobowiązań unijnych w zakresie wdrażania ERTMS?
Jak informuje PKP PLK, nowe postępowanie nie oznacza całkowitego zarzucenia dotychczasowych dokonań projektowych przy budowie systemu GSM-R.

– Studium będzie obejmowało aktualizację dotychczas przygotowanej dokumentacji, w związku z koniecznością jej dostosowania do obecnych wymagań w zakresie dokumentacji przedprojektowej stawianych projektom planowanym do współfinansowania ze środków UE – informuje biuro rzecznika PKP PLK, dodając, że harmonogram realizacji projektu to wciąż lata 2017-2022. Czy istnieje ryzyko, że Polska nie zdąży wykonać programu?

– MIB nie identyfikuje obecnie znaczącego ryzyka niezrealizowania projektu zabudowy systemu GSM-R w ramach zadania POIiŚ 5.1-20 w terminach kwalifikowalności wydatków w perspektywie 2014-2020 – dowiedzieliśmy się.

Terminy dla linii kolejowych wchodzących w skład korytarzy sieci bazowej są określone w Europejskim Planie Wdrażania ERTMS. Jak informuje zarządca infrastruktury, dla pozostałych linii wchodzących w skład sieci bazowej TEN-T termin został określony na rok 2030, a dla linii wchodzących w skład sieci kompleksowej TEN-T – na 2050 r. Obecnie obowiązujący Narodowy Program Wdrażania ERTMS został przyjęty w 2007 r.

– Trwają prace nad aktualizacją dokumentu, związane z koniecznością jego dostosowania do zmian technologicznych w zakresie ERTMS oraz harmonogramów projektów modernizacyjnych – poinformowano nas w PKP PLK.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45775)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45775)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5