NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Co dalej z linią Chabówka - Nowy Sącz?

| dl, Rynek Kolejowy 05.12.2015 336

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-12-05 10:36:01 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Setki pociągów pasażerskich do Krynicy.
Ktoś ma poczucie humoru.
2015-12-05 11:29:10 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
Gdybyśmy żyli w kraju, w którym zarządy firm zajmują ich interesami, a nie tylko dbaniem o własne stołki, a rząd (każdy jeden kolejny) dbaniem o państwową infrastrukturę, w tym o kolej, a nie partykularnymi interesami Krewnych i Znajomych Królika, to ta linia byłaby znaną w całej Europie i nie tylko linią turystyczną, po której jeździłyby pociągi z panoramicznymi wagonami. Zarobiłby na tym i zarządca linii i operator,a także miejscowości i gminy leżące przy szlaku, które przy niewielkich nakładach również mogłyby na turystach zarobić.
Wystarczy dostrzec jaką popularnością cieszą się dotychczasowe i tak mocno okrojone przejazdy, które właściwie nie są w ogóle propagowane w żadnych mediach. Bilety na imprezy organizowane przez Nowosądeckie Stowarzyszenie Miłośników Kolei rozchodzą się w MINUTĘ od rozpoczęcia internetowej sprzedaży.
Ale nie, lepiej jest nie podnosić głowy głęboko od lat wbitej w piasek i twierdzić, że to przecież wszystko dla naszego dobra jest i tłumaczyć się podstawowym argumentem na wszystko - brakiem kasy i "niedasizmem".

Poza tym jakoś nikt nie dostrzega, że ta linia wybudowana przez (niestety) mądrzejszych od nas, została stworzona ze względów czysto strategicznych jako alternatywa dla obecnej linii E30 i odegrała ogromną rolę w jednej ze światowych wojen. W obecnej sytuacji geopolitycznej warto byłoby o tym pamiętać.
2015-12-05 11:41:31 Autor: kolejarz_
---.play-internet.pl
Jaki jest zakres do naprawy ? obiekty padły ?
2015-12-05 11:48:32 Autor: szczur śmietnikowy
---.dynamic.mm.pl
Czyli z tego urzędowego bełkotu wynika pośrednio, że główną przeszkodą dla rewitalizacji linii jest ta absurdalna inwestycja Podłęże-Piekiełko, która i tak nigdy nie powstanie.
A nawet jakby powstała, to dzięki niej wyremontuje się tylko kawałek linii Chabówka-Nowy Sącz, która i tak straci po modernizacji swój unikalny charakter.
W każdym razie jest doskonałym argumentem dla betonowego samorządu małopolskiego żeby z satysfakcją, roniąc ewentualnie krokodyle łzy, pozwolić Chabówczance umrzeć.
2015-12-05 11:56:07 Autor: Dedete
---.dynamic.chello.pl
Jeśli będzie PLK działa na obecnych zasadach prawnych, problem linii 104 będzie się powtarzał w innych częściach kraju.

Jeśli nowy rząd nie zmusi w końcu PLK do pokazania faktycznych kosztów ponoszonych na utrzymanie każdej linii z osobna to ilość nienadających się do jazdy szlaków będzie rosła. Podobnie może by się przydał audyt kosztów PLK na administracje i na tzw. siłę roboczą. Nie zdziwię się jeśli okazało by sie że ludzi od utrzymania torów jest garstka a gro stanowi biurwa i prezesostwo.

A co do linii P-P

za 8,9 mld można porządnie (jeśli to w ogóle w Polsce możliwe przy KNC i złodziejskim podejściu sporej części urzędników) można spokojnie zrobić kolej na Górnym Śląsku. Po za tym poczekajmy na efekty łącznic w Krzemionkach i Suchej.

A PIC to niech zacznie w końcu myśleć o Pendolino do Zakopanego.
2015-12-05 11:56:21 Autor: szczur śmietnikowy
---.dynamic.mm.pl
Nędzne 2 miliony zeta - tyle to na waciki dostają prezesi PKP na otarcie łez po odejściu, albo lobby busowo-drogowe z województwa małpolskiego. Niewyobrażalne, jak bardzo niereformowalny i chciwy jest beton z PLK, samorządu i lobby drogowego.
2015-12-05 12:42:32 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
Pendolinno do Zakopanego? Raczej nie. Łuki na szlaku, między innymi w rejonie Przełęczy Sieniawskiej są ponoć za ciasne.
2015-12-05 13:38:51 Autor: onerail xd
---.devs.futuro.pl
@Luca
Serio? Przecież Pendolino miało być robione na kręte trasy.
Co do linii do Zakopanego to potrzebna jest nowa, bo obecna idzie na około przez Kalwarię, ale niekoniecznie musi to być wariant P-P.
2015-12-05 13:40:41 Autor: zdziwiony
---.dynamic.chello.pl
Kurna, zdecydujta sie na coś. Albo łącznica z Kr. Gł. na Krzemionki i druga w Suchej, albo linia P-P.
Bo budowa jednego i drugiego z ekonomicznego punktu widzenia sensa ma średniego.
2015-12-05 14:05:09 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
@onerail
Na kręte tak, w sensie z dużą ilością łuków. Po to normalne pendolino (nie nasz wariant ekonomiczny) mają wychylne pudła, żeby te kręte trasy mogły pokonywać z dużą prędkością. Ale na trasie do Zakopanego są łuki o promieniu równym i mniejszym niż 250m. Tu już nie chodzi o prędkość tylko możliwość ich bezpiecznego pokonania. Pendolino ma z tym problem, bo wartość graniczna dla niego to 250 m. Trzeba pamiętać, że ta linia powstała, gdy po torach poruszały się jedynie parowozy i dość krótkie wagony. Jeżeli dodać do tego ogólny stan tej linii...
I pozostaje kwestia wysokości peronów na stacjach.
2015-12-05 14:14:37 Autor: wiesiu z Wrocławia
---.man.tk-internet.pl
Wesoło jest w tej Małopolsce - kilka linii kolejowych na krzyż, a i to PLK nie potrafi o nie zadbać na odpowiednim poziomie - trasy albo rozgrzebane albo w fatalnym stanie. Zaniedbana linia turystyczna Chabówka - Nowy Sącz stanowi swoiste curiosum w województwie, które mieni się jako "turystyczne". Ale oto całe PLK - mają tak naprawdę w dupie ile km sieci będą zarządzać - grunt żeby stołeczki ciepłe były i dotacje. Ot i co.
2015-12-05 14:36:57 Autor: Krakowianin
---.dynamic.chello.pl
Gdyby to był normalny kraj to byłyby zarówno łącznice na Krzemionkach,w Suchej B. i Chabówce oraz linia Podłęże - Piekiełko mająca znaczenie zarówno dla Krynicy jak i Zakopanego,co więcej można by oba kurorty letnio/zimowe połączyć choćby w sezonie turystycznym.Nie umniejszając potrzeb modernizacyjnych innych województw bo każde jakieś ma tu jest dyskusja lokalna.Symbolem stanu kolei w Małopolsce jest linia do Katowic i modernizacja na wschód tego nie przykryje,zaś linia w kierunku Kielc ma i będzie miała kabaretową jak na obecne czasy prędkość.O reszcie nie ma co mówić koń jaki jest każdy widzi.
2015-12-05 16:21:57 Autor: Buslandia
---.dynamic.chello.pl
Jak władze Małopolski z koleją i inicjatywami obywatelskimi walczą: http://kolejbeskidzka.pl/malopolska-zwija-kolej/
2015-12-05 16:27:53 Autor: sanders
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Gdyby to był normalny kraj to już dawno byłaby zupełnie nowa linia Kraków - Zakopane w dużej mierze tunelami pod górami B.Wyspowego i Gorcami przystosowana na 200+ i dalej pod Tatrami na Słowację i w dalszej perspektywie do Budapesztu. To w Polsce brzmi jak jakieś s-f ale takie rzeczy przecież buduje lub zbudowało się w Europie nie mówiąc już o Chinach
Wtedy pociąg Kraków-Zakopane jechałby 30-40 minut a z Warszawy przez CMK 2-3h a Warszawa-Budapeszt ok 4h
2015-12-05 16:44:02 Autor: Beatryczka
---.245.110.111
Tylko jeszcze raz powtórzę... Macie szczęście w KD, że nie jechałam tym pociągiem z Węglińca do Zgorzelca w piątek! Już raz wkurzona wparowałam do dawnej siedziby PR Wrocław na Dworcu Głównym we Wrocławiu, gdy nie skomunikowali mi osobowego do Legnicy z pospiesznym z Katowic (chodziło o 5 minut). I zrobiłam im taką awanturę, że naczelnicy nie wiedzieli gdzie się schować. Uważajcie, żebym kiedyś nie wparowała do siedziby KD na dworcu w Legnicy... Bo jak będę zmuszona was odwiedzić to przy okazji zrobię wam reklamę na YouTube jakiej świat jeszcze nie widział.

Powtórzę to po raz kolejny. I po raz ostatni. Więcej powtarzać nie będę, bo do tępych łbów i tak to nie dotrze. Wszystkie pociągi w Węglińcu mają być ze sobą bezwzględnie skomunikowane! Niech dyspozytorzy KD wydrukują to sobie i powieszą nad biurkiem. A prezes Rachwalski niech każdego dnia wbija im to do głów!
2015-12-05 17:29:38 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
@dedete
Nowy (nie)rząd nikogo nie musi "zmuszać" ! Taki rachunek jest prowadzony ( bodajże od 2003 roku) dla każdego odcinka linii - tzw. pozycje kosztów.
Niech linię przejmą w dzierżawę na określony okres samorządy ( odc. Mszana - Kasina - Marcinkowice). Tylko może być problem z pewną (3-literową) "instytucją"
2015-12-05 19:08:30 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
No i co małopolski marszałku? Ta linia aż się prosi o reaktywacje. Odebrać SA133 z Pomorza i dać Kolejce Małopolskiej. Zamiast oddawać Rębibusowi najlepsze kąski to niech tam się sprawdzi. Tak samo Tarnów - Szczucin, Kogutów - Gorlice/Jasło czy odbudowa i reaktywacja Nowy Targ - Podczerwone - Trstena.
2015-12-05 19:09:47 Autor: wlk
---.183.130.138.dsl.dynamic.t-mobile.pl
Przy odrobinie dobrej woli PLK można by wzorem województwa Lubelskiego a konkretnie
odcinka Rejowiec- Zawada - Zamość ( tam wykorzystano demontowane tory z trasy Warszawa - Gdańsk ) wykorzystać zestawy demontowanych torowisk z remontowanej trasy Kraków - Tarnów - Rzeszów - Przemyśl . Wszak bez korekty łuków na 104-ce nie będzie wyższej prędkości jak 60 - 80 Km / h . Taka wymiana torów pozwoliła by na przywrócenie regularnego ruch pasażerskiego bez bajdurzenia polityków przed każdymi
wyborami a zwłaszcza senatora Koguta i posła Janczyka .
Ten ostatni tak jest zapracowany że tylko go widać na zdjęciach przy odbiorach inwestycji
finansowanych bez jego udziału i wsparcia przez samorządy i wojewodę .
2015-12-05 21:10:27 Autor: tak dla uczciwości
---.100.197.235.studiowik.net.pl
W tym miejscu warto również przypomnieć, szkoda, że w komentarzu a nie w artykule, że Skansen w Chabówce z własnej inicjatywy lub dla swoich Klientów uruchomił blisko 110 pociągów na tej linii w tym 72 pary pociągów na trasie Chabówka - Kasina Wielka - Chabówka we wszystkie weekendy wakacji. Pociągi kursowały w ramach Rocznego Rozkładu Jazdy i cieszyły się bardzo dużą frekwencją. Włożono w ten produkt mnóstwo pracy, angażując Skansen oraz właściciela wyciągu Śnieżnica, aby umożliwić w Kasinie Wielkiej zmianę kierunku jazdy (oczyszczenie i odbudowa toru). PLK-a też wyszła naprzeciw i pomogła. Oczywiście rynek-kolejowy.pl ani w czerwcu ani w wakacje nie zamieścił żadnej informacji o wakacyjnych pociągach retro Skansenu w Chabówce do Kasiny Wielkiej. Teraz również skrzętnie pominął fakt uruchamiania przez Skansen w Chabówce (PKP CARGO) własnych pociągów, tak jakby projekt WSPÓŁrealizowany przez NSMK był jedyną i wiodącą działalnością Skansenu w Chabówce. Należy pamiętać, ze w ramach omawianego projektu, skądinąd bardzo dobrego i rozwojowego, w tym roku na całej trasie Chabówka - Nowy Sącz uruchomiono 4 pary pociągów ale z powodu NIESPODZIEWANYCH ograniczeń przez PLK żaden z tych pociągów na linii nr 104 nie był dostępny dla pasażerów!
Nie zmienia to faktu, że postępowanie PLK S.A jest skandalem! Dyrdymały o braku dwóch milionów złotych na naprawę unikalnej trasy, nijak się mają do już szykowanych odpraw dla prezesów i członków zarządu, które łącznie znacząco przekroczą kwotę 2 mln. zł.. Czy zatem po wypłacie wspomnianych odpraw spadnie również bezpieczeństwo na trasie do Krynicy czy Zakopanego, skoro PLK tak skrupulatnie oblicza możliwości finansowe?
2015-12-05 21:31:35 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Dodam, że pociąg Rzeszów - Jasło - Kogutów - N. Sącz - Chabówka - Zakopane nie byłby najgłupszy. Ale przecież niedasię.
2015-12-06 12:56:35 Autor: tramwajarz
---.dynamic.chello.pl
"W związku z groźbą naruszenia względów bezpieczeństwa, których bezwzględne przestrzeganie jest obowiązkiem zarządcy narodowej sieci kolejowej, czyli PKP Polskich Linii Kolejowych, eksploatowanie fragmentu linii musiało zostać wstrzymane."
Na tej podstawie można by prawie każdą linie kolejową zamknąć, bo zawsze jest groźba...
2015-12-06 17:40:59 Autor: JaceK
---.dynamic.chello.pl

JaceK
W odpowiedzi na post tramwajarz:
""W związku z groźbą naruszenia względów bezpieczeństwa, których bezwzględne przestrzeganie jest obowiązkiem zarządcy narodowej sieci kolejowej, czyli PKP Polskich Linii Kolejowych, eksploatowanie fragmentu linii musiało zostać wstrzymane."
Na tej podstawie można by prawie każdą linie kolejową zamknąć, bo zawsze jest groźba..."
Kto do tego stanu linię doprowadził? Krasnoludki? Cykliści może, albo masony? Nie. To Ci, którzy tak bardzo gardłują o "groźbie naruszenia względów bezpieczeństwa"...
2015-12-06 18:48:19 Autor: KrakusE30
---.centertel.pl
Co dla byłych ministrów z Poznania czy Szczecina znaczy Podłęże - Piekiełko...?
Otóż urokliwy ogryzek romantycznych torów, od taki jeden tor na 15 km bez druta...

Co za ćwioki...! Trzeba pisać i mówić; Kraków - Nowy Sącz jeśli nie dalej Kosice na Słowacji. Ale tępe pały!

W buslandii nie ma co i liczyć na remont Chabówka - Nowy Sącz, jak i na pociągi. Mimo iż MI jest mocno obsadzone ludźmi w tego regionu.
2015-12-06 19:19:44 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
A taki pociąg Krynica - Poprad Tatry przez Podoliniec też by był hitem, o skomunikowaniu w Muszynie z czymś z Krakowa nie wspomnę.
2015-12-06 22:43:34 Autor: anty TROLL
---.151.154.142
Precz w pisowskimi infotrolami z pisowskiego infokoleja !!!
2015-12-07 08:54:11 Autor: Tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
Szczytem moralnego upadku buslandzkich decydentów było przykrycie terenu stacji w Kasinie Wielkiej płytami betonowymi, aby wygospodarować miejsce na parking dla narciarzy. A przecież aż prosiło się uruchomić wahadło Chabówka - Kasina Wielka na SA133, skomunikowane z zakopiańskim kiblami.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5