NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Chorwacki Končar pokazał na Innotrans 2016 swój spalinowy zespół trakcyjny (zdjęcia)

| Michał Szymajda 26.09.2016 347

Chorwacki Končar pokazał na Innotrans 2016 swój spalinowy zespół trakcyjny (zdjęcia)
Chorwacki Končar pokazał na Innotrans 2016 swój szt Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Chorwacki Končar pokazał na Innotrans 2016 swój spalinowy zespół trakcyjny (zdjęcia)
Chorwacki Končar pokazał na Innotrans 2016 swój spalinowy zespół trakcyjny (zdjęcia)
Chorwacki Končar pokazał na Innotrans 2016 swój spalinowy zespół trakcyjny (zdjęcia)
Chorwacki Končar pokazał na Innotrans 2016 swój spalinowy zespół trakcyjny (zdjęcia)
Chorwacki Končar pokazał na Innotrans 2016 swój spalinowy zespół trakcyjny (zdjęcia)
Chorwacki Končar pokazał na Innotrans 2016 swój spalinowy zespół trakcyjny (zdjęcia)
Chorwacki Končar pokazał na Innotrans 2016 swój spalinowy zespół trakcyjny (zdjęcia)
Chorwacki Končar pokazał na Innotrans 2016 swój spalinowy zespół trakcyjny (zdjęcia)
Chorwacki Končar pokazał na Innotrans 2016 swój spalinowy zespół trakcyjny (zdjęcia)
Chorwacki producent tramwajów i taboru kolejowego zaznaczył swoją obecność na targach Innotrans 2016 prezentując spalinowy zespół trakcyjny serii 7023. Pociąg do złudzenia podobny jest do swojego elektrycznego odpowiednika.
Pojazd przeznaczony jest dla Chorwackich Kolei (złożono zamówienie łącznie na 12 takich szt) i, jak twierdzi producent, może rozpędzić się do 160 km/h, choć na chorwackiej sieci homologowany został do 120 km/h. Do złudzenia przypomina elektryczny pojazd produkowany przez Končara, a to dlatego, że zdecydowano się na ujednolicenie designu obu produktów. Pierwszy z nich został dostarczony do HŽ PP na początku 2016 roku.

W pojeździe może podróżować 314 pasażerów (151 na miejscach siedzących), szt wyposażono oczywiście w klimatyzacje, posiada też system informacji pasażerskiej zintegrowany z GPS, bezprzewodowy internet i monitoring. Pod każdą parą siedzeń umieszczono gniazdka elektryczne. Wejścia do pojazdu pozbawione są schodów i umieszczone na wysokości 600 mm.

Choć pojazd ma ładny wygląd (efektownie zabudowano na przykład sufity), niektóre elementy wnętrza przypominają o standardzie wyposażenia, który charakterystyczny był dla dla dostaw nowych pociągów do polskich zamawiających sprzed 6-8 lat. Można tu wymienić choćby brak uszczelek w oknach, ostre kanty podestów, czy zblokowane na stałe podłokietniki przy siedzeniach. Nie mniej całość sprawia dość dobre wrażenie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Berlin (332)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Berlin (332)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5