NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Chiński pociąg dla Leo Express nie zdąży na Trako

| Jakub Madrjas 30.08.2019 7,2k

Chiński pociąg dla Leo Express nie zdąży na Trako
Fot. Leo Express
Jak udało się oficjalnie potwierdzić "Rynkowi Kolejowemu", jest już pewne że nie uda się zaprezentować na targach Trako pociągu, który chiński gigant CRRC buduje dla Leo Express. Prawdopodobny jest obecnie debiut na przyszłorocznych targach Innotrans.
O możliwej prezentacji nowego pociągu na targach Trako informowaliśmy w lipcu. Leo Express nigdy oficjalnie nie potwierdził tego planu. Obecnie mamy potwierdzenie, że nie uda się już go wykonać. - Dostawa jest opóźniona, opracowujemy nowy harmonogram - przekazał nam Juraj Andrejka, rzecznik przewoźnika.

Pierwszy z elektrycznych zespołów trakcyjnych, które zamówił czeski prywatny przewoźnik Leo Express, jest już praktycznie gotowy, ale wciąż nie dotarł do Europy. Ponieważ musi jeszcze przejść stosunkowo długi okres testów, nie będzie możliwe wprowadzenie go do rozkładu jazdy w grudniu tego roku. Leo Express chce chińskie zestawy homologować nie tylko w Czechach, ale też na Słowacji i w Polsce.

Przewoźnik prowadzi przetarg na tabor, w którym mają wystartować polscy producenci; w tym miesiącu poinformował też, że rekrutuje maszynistów do pracy w Niemczech z wynagrodzeniem sięgającym 10 000 złotych netto. Przewoźnik działa tam na linii Berlin-Stuttgart, deklaruje też wykonywanie usług publicznych w niektórych regionach. 

Czeski przewoźnik poinformował niedawno, że w 2018 roku zarobił około 2,5 miliona koron po opodatkowaniu, a EBITDA osiągnęła 90 mln koron. Z kolei za pierwszą połowę 2019 roku EBITDA wyniosła 62 miliony koron, co oznacza wzrost o 58% rok do roku. Na koniec 2019 roku przychody ze sprzedaży mają przekroczyć miliard koron. Jak informuje przewoźnik, wzrost przychodów napędza połączenie Praga-Kraków, Berlin-Stuttgart i powrót do ruchu pociągu Flirt po wypadku. Od grudnia 2019 r. Leo Express rozpocznie świadczenie usług publicznych w zakresie umów PSC z czeskimi regionami. Wspólnie z Kolejami Dolnośląskimi skomunikuje Wrocław z Pragą.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5