NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Chińczycy liczą na import polskich towarów koleją

| Kasper Fiszer 01.03.2018 2,7k

Chińczycy liczą na import polskich towarów koleją
Pociąg towarowy na linii do Chengdu w Chinachfot. Jucember, lic. CC BY-SA 3.0
Liczba połączeń cargo Chengdu – Łódź osiągnęła w zeszłym roku tysiąc – wskazywali przedstawiciele województwa łódzkiego i prowincji Syczuan podczas wizyty chińskiej delegacji w Łodzi. Obie strony liczą, że składy, które dziś wypełniają się głównie w kierunku Polski, będą przewozić coraz więcej towarów także w drodze do Chin. Oba regiony podkreślają także duże znaczenie logistyczne stacji końcowych na mapie odpowiednio Polski i Chin.
Województwo łódzkie stara się regularnie zacieśniać współpracę z chińską prowincją Syczuan. Jednym z najważniejszych jej elementów jest wspieranie kolejowego połączenia towarowego Łódź – Chengdu. – Daje ono olbrzymi potencjał, bo z jednej strony przyjeżdżają do nas towary, które możemy dystrybuować, komponenty, które mogą być w Łodzi przetwarzane, np. części elektroniczne. Podkreślamy [też] logistyczne znaczenie Łodzi, Z drugiej strony to możliwość rozwoju dla naszych firm, które mogą wypełniać towarami pociągi w przeciwnym kierunku – mówił w 2015 r. marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień.

Symboliczny tysiąc pociągów z Łodzi do Chengdu

Samorząd przyznaje, że dotychczas nie udało się wypełnić pociągów jadących na wschód. – Obecnie więcej towarów eksportowanych jest z Chin, ale liczymy, że w krótkim czasie zwiększy się ilość polskich produktów przyjeżdżających do Chengdu z Łodzi – mówił podczas poniedziałkowej wizyty w Polsce Yang Xingping, wicegubernator prowincji Syczuan. Dodał też, że siła powiązań ekonomicznych pomiędzy regionami z Polski i Chin jest coraz większa.

– Symbolem tego jest tysiąc pociągów między Łodzią a Chengdu uruchomionych w 2017 r. – stwierdził członek syczuańskiej delegacji przyjętej przez Witolda Stępnia. W listopadzie zeszłego roku Hatrans, operator połączenia, informował o planach uruchomienia w ubiegłym roku łącznie ok. 1500 kursów z Chin do Europy, ale nie tylko do Łodzi, lecz także do innych miast Polsko oraz do Niemiec. Nie wszystkie pociągi miały też rozpoczynać bieg w Chengdu.

Polscy uczniowie i studenci bliżej Chin

Zdaniem marszałka Witolda Stępnia transport – obok kultury i edukacji – jest jedną z najważniejszych dziedzin, które dla obu współpracujących regionów mają znaczenie kluczowe. – Będziemy w dalszym ciągu wspierać relacje dwustronne – zapewnił. Anonsowane przez niego plany dotyczą jednak głównie obszarów innych niż rozwój połączenia kolejowego i obejmują m.in. wprowadzenie lekcji języka chińskiego w szkołach na terenie województwa łódzkiego, koncerty muzyków Filharmonii Łódzkiej w Syczuanie i program wymiany studenckiej pomiędzy Politechniką Łódzką a Uniwersytetem Technologicznym w Chengdu.

Regularne kursy na wspomnianej trasie zostały zainaugurowane w 2012 r. Wówczas Hatrans wyprawił jedynie 42 pociągi łączące Polskę z Chinami. Jak wskazywali niedawno przedstawiciele operatora, największą barierą dalszego rozwoju komunikacji kolejowej wydaje się obecnie wyczerpana przepustowość przejścia granicznego Polska – Białoruś w Terespolu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5