NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Chińczycy jednak nie zmodernizują linii 447 do Grodziska

| Martyn Janduła 18.10.2016 27

Chińczycy jednak nie zmodernizują linii 447 do Grodziska
Chińczycy jednak nie zmodernizują linii 447 do GrodziskaFot. Mateusz Pawłowicz
PKP Polskie Linie Kolejowe przeszły już do drugiego etapu przetargu na wybór wykonawcy modernizacji linii kolejowej 447 z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego. Obawy budziło odwołanie chińskiego konsorcjum, które nie zgadzało się z zamawiającym, który odrzucił ich ofertę. Sprawa otarła się o Krajową Izbę Odwoławczą. Wiadomo już, że formalnie Chińczycy nie będą mieli związku z linią 447. Ich drugie odwołanie zostało wycofane.
Chińczycy się odwołują

W kwietniu poznaliśmy listę dziewięciu firm, które zgłosiły się do prekwalifikacji w przetargu na modernizację linii kolejowej 447 z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego. To kluczowy odcinek z punktu widzenia obsługi pasażerów aglomeracji warszawskiej. Dziennie korzysta z niego kilkanaście tysięcy pasażerów, dodatkowo jest to najbardziej zatłoczony odcinek linii kolejowej w kraju.

Wśród chętnych oferentów znalazło się chińskie konsorcjum China National Technical Import&Export razem z China Railway 15 Bereau i Beijing National Railway Research&Design Institute of Signal & Communication. PKP PLK uznały podczas sprawdzania nadesłanych dokumentów, że firma nie spełnia stawianych przed nią wymagań dotyczących dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia i wykluczyły konsorcjum z postępowania. Chińczycy odwołali się od tej decyzji do Krajowej Izby Odwoławczej.

Zamieszanie ze strony Chińczyków

– Zgodnie z decyzją KIO zwróciliśmy się do konsorcjum o złożenie wyjaśnień w niezbędnym zakresie. Komisja przetargowa ponownie stwierdziła, że wymagania nie zostały spełnione – wyjaśnia Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.

Od tej decyzji chińskie konsorcjum także odwołało się do Krajowej Izby Odwoławczej. Jednak, jak wyjaśnia Magdalena Grabarczyk, wiceprezes KIO, sprawa ta nie doczeka się rozstrzygnięcia merytorycznego. – Odwołanie chińskiego konsorcjum ma braki formalne, gdyż odwołujący nie dołączył kopii pełnomocnictwa oraz dokumentów rejestrowych. Ponadto odwołujący 12 października złożył pismo o wycofaniu odwołania – dodaje. W takiej sytuacji, jeżeli konsorcjum uzupełni braki formalne pierwszego wniosku, to Izba będzie mogła orzec oficjalnie o umorzeniu postępowania. Jeżeli jednak to nie nastąpi, to odwołanie zostanie zwrócone na podstawie postanowienia prezesa Izby.

Czas na drugi etap przetargu

W obu przypadkach i tak oznacza to, że, że PKP PLK mogą zakończyć wreszcie pierwszy etap przetargu na modernizację linii 447. – Sześciu wybranych wykonawców otrzymało od nas zaproszenia do składania ofert – mówi Jakubowski. Jak podkreśla, odwołanie chińskiego konsorcjum nie będzie miało wpływu na terminy inwestycji.

W czerwcu PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały, że wspólnie z gminami podjęły ostateczną decyzję, by zamknąć linię nr 447 do Grodziska Mazowieckiego na czas robót. W myśl wybranego wariantu PLK zakładają, że prace potrwają 21 miesięcy, natomiast samo zamknięcie torów potrwa tylko 15 miesięcy. Piszemy o tym tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (4030)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (4030)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5