Jak dowiadujemy się od przedstawiciela CFL Cargo, Jacka Kowalewskiego - dyrektora ds. Wschodniej Europy, koleje luksemburskie są bardzo zainteresowane zintensyfikowaniem swojej działalności w przewozach towarów, w korytarzach łączących Europę Wschodnią i Zachodnią, a przede wszystkim w dziedzinie eksportu i importu z Polski.
CFL Cargo jako spółka typu joint venture Kolei Luksemburskich (CFL) oraz Arcelor Mittal, istniejąca od 2006 roku, początkowo koncentrowała się głównie na przewozach towarów z grupy wyrobów stalowych. Aktualnie priorytetowymi celami CFL Cargo jest dywersyfikacja usług przewozowych i coraz szersze otwarcie na nowych klientów. Dziś CFL Cargo prowadzi przewozy na terenie Francji, Niemiec i Danii jako samodzielny operator kolejowy. Opierając się na prognozach wzrostu udziału kolei w tzw. "modal split" w transporcie towarowym w Europie, spółka ma zamiar rozwinąć swój zakres operacji i powiększyć zasoby (nowe wagony oraz lokomotywy przystosowane do ruchu międzynarodowego).CFL Cargo jest średnim operatorem kolejowym i posiada 5 wielosystemowych lokomotyw elektrycznych, 30 lokomotyw spalinowych, 25 manewrowych lokomotyw spalinowych i około 4000 wagonów.
- Jednym ze strategicznych celów określonych ostatnio przez zarząd spółki CFL Cargo jest rozszerzenie operacji na Wschód Europy, w tym przede wszystkim do i z Polski. Dla mnie, jako Polaka zatrudnionego w tej firmie, jest to szczególnie ważne wyzwanie - powiedział Jacek Kowalewski.