Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

CAF na prostej drodze by dostarczyć nowe pociągi Francji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
22-09-2019
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
CAF na prostej drodze by dostarczyć nowe pociągi Francji
rys. SNCF
SNCF Mobilités wskazał najkorzystniejszą ofertę w przetargu na zakup 28 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Wszystko wskazuje na to, że będzie do hiszpański CAF. Nowe pociągi miałyby obsługiwać połączenia dalekobieżne na średnich i długich dystansach Paryż – Clermont-Ferrand i Paryż – Limoges – Tuluza. Wartość zakupu to ponad 3 mld zł (700 mln euro).

Pod koniec 2016 roku zaproszono producentów taboru do składania ofert w przetargu na dostawę 28 pociągów do obsługi pasażerskiej na liniach Paryż – Clermont-Ferrand i Paryż - Limoges – Tuluza, wraz z opcją zwiększenia zamówienia do maksymalnie 75 pociągów, w tym 15 dla obsługi trasy Bordeaux – Marsylia.

Dopiero teraz Francja jest blisko rozstrzygnięcia przetargu. 17 września komitet sterujący złożony z SNCF i dyrektora generalnego ds. infrastruktury, transportu i żeglugi morskiej (DGITM) wskazał najkorzystniejszą ofertę. Okazuje się, że to firma CAF ma największe szanse otrzymać kontrakt za 700 mln euro, czyli ponad 3 mld zł. Ofertę badano pod kątem parametrów technicznych pojazdów, innowacji, ale także kosztów utrzymania – co w tym przypadku określono na kolejne 100 mln euro, czyli prawie pół miliarda złotych. Ostateczna decyzja w tej sprawie zostanie podjęta przez zarząd SNCF 24 października br.

Jeżeli podtrzymany zostanie wybór i to CAF dostarczy nowe pociągi, składy zostaną wyprodukowane w fabryce Bagnères-de-Bigorre, w południowo-zachodniej Francji oraz w Beasain w północnej Hiszpanii. Francuski obiekt działa od 1862 r. i został przejęty przez CAF w 2008 r. Producent zapowiedział, że po otrzymaniu zamówienia, planuje wydać około 30 mln euro na rozbudowę fabryki, zwiększenie ze 100 do 350 liczby pracowników, remont obecnych 20 000 m kw. powierzchni produkcyjnej oraz budowę kolejnych 11 000 m kw.

Francuski rząd program wymiany taboru na trasach dalekobieżnych (Intercity) i plany zakupu pociągów „wysokiej klasy” zapowiadał w lutym 2016 roku. Producent podkreśla, że zaproponowane przez niego pociągi „zdecydowanie podniosą jakość podróżowania” na trasach średniego i dalekiego zasięgu. Elektryczne zespoły trakcyjne będą mogły osiągać maksymalną prędkość 200 km/h na sieci konwencjonalnej. Pociągi będą dostosowane do obsługi pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej i będą wyposażone w Wi-Fi, ergonomiczne siedzenia, gniazdka elektryczne, porty USB i miejsca na 10 rowerów wraz oraz przedział gastronomiczny. Flota wejdzie do służby od 2023 r., zastępując wysłużone wagony Corail (ciągnięte przez lokomotywy), z których niektóre mają 40 lat.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Hiszpania: Testy prototypowego pociągu wodorowego

Tabor i technika

Hiszpania: Testy prototypowego pociągu wodorowego

Mikołaj Kobryński 17 czerwca 2023

Hiszpański CAF zbuduje we Francji pociągi dla Afryki

Tabor i technika

Hiszpański CAF zbuduje we Francji pociągi dla Afryki

Michał Szymajda 12 kwietnia 2023

CAF podsumowuje rok 2022. „Historycznie najlepszy”

Biznes

Holandia chce zespoły trakcyjne od CAF

Infrastruktura

Holandia chce zespoły trakcyjne od CAF

Michał Szymajda 01 września 2022

CAF dostarczy więcej pociągów do zachodnich Niemiec

Infrastruktura

CAF dostarczy więcej pociągów do zachodnich Niemiec

Przemysław Farsewicz 17 lipca 2022

Zobacz również:

Hiszpania: Testy prototypowego pociągu wodorowego

Tabor i technika

Hiszpania: Testy prototypowego pociągu wodorowego

Mikołaj Kobryński 17 czerwca 2023

Hiszpański CAF zbuduje we Francji pociągi dla Afryki

Tabor i technika

Hiszpański CAF zbuduje we Francji pociągi dla Afryki

Michał Szymajda 12 kwietnia 2023

CAF podsumowuje rok 2022. „Historycznie najlepszy”

Biznes

Holandia chce zespoły trakcyjne od CAF

Infrastruktura

Holandia chce zespoły trakcyjne od CAF

Michał Szymajda 01 września 2022

CAF dostarczy więcej pociągów do zachodnich Niemiec

Infrastruktura

CAF dostarczy więcej pociągów do zachodnich Niemiec

Przemysław Farsewicz 17 lipca 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5