Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

CAF: Duży kontrakt na wąskotorowe EZT. Część będzie hybrydami

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
01-07-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
CAF: Duży kontrakt na wąskotorowe EZT. Część będzie hybrydami
fot. Jean-Pierre Vergez-Larrouy, lic. CC BY-SA 3.0
Hiszpański producent taboru szynowego CAF otrzymał od hiszpańskich kolei państwowych Renfe zamówienie na 37 jednostek wąskotorowych. Pojazdy o rozstawie kół 1000 mm będą w większości elektryczne, jednak część z nich będzie miała dodatkowy moduł spalinowy. Wartość zamówienia to blisko ćwierć miliarda euro.

Nowo zamówione zespoły trakcyjne zastąpią obecnie eksploatowany, leciwy już tabor wąskotorowy. Skorzystają z nich mieszkańcy kilku regionów: Galicji, Asturii, Kantabrii, Kastylii i León oraz Kraju Basków, a także w okolicach Madrytu (linia Cercedilla – Cotos).

Zamówienie podzielono na dwie części. Pierwsza z nich składa się z dostawy 31 pojazdów oraz części zamiennych, a także z usługi utrzymania (ale tylko dla 12 jednostek) przez 15 lat. Ta ostatnia będzie wykonywana przez spółkę ACTREN, w której udziały ma zarówno Renfe, jak i CAF. 26 z nich będzie miało napęd elektryczny, a 5 pozostałych – dualny, co pozwoli im kursować także po liniach niezelektryfikowanych. Montaż modułu spalinowego ma być możliwy we wszystkich dostarczonych zespołach trakcyjnych. Nabywca zastrzegł, by konstrukcja jednostek umożliwiała ich przebudowę na napęd bateryjny lub z wykorzystaniem ogniw paliwowych. Przewoźnik może skorzystać w przyszłości z opcji zamówienia 7 dodatkowych pojazdów.

Część druga obejmuje dostarczenie 6 elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi linii Cercedilla – Cotos. Również w tym przypadku przewidziano 15-letni kontrakt utrzymania nowego taboru. Usługa ma być realizowana w istniejących już zakładach w Cercedilli.

Bogate wyposażenie wszystkich jednostek oraz zastosowanie najnowocześniejszych technologii ma zapewnić wysoki komfort i bezpieczeństwo podróżowania. Wyroby CAF mają zostać w pełni dostosowane do potrzeb pasażerów nie tylko o ograniczonej mobilności, ale także z dysfunkcją narządu słuchu. Za 37 pojazdów Renfe zapłaci prawie 250 mln euro.

Cała zamówiona przez Renfe flota pojazdów CAF będzie składała się z pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Producent podkreśla ekologiczny aspekt inwestycji w kolej. – Nie można zapominać, że kolej to jeden z kluczowych narzędzi walki z globalnym ociepleniem i wprowadzania zrównoważonej mobilności. Pociągi mogą zastępować inne środki transportu, zarówno na krótkich, jak i na długich dystansach. Ze względu na swoją pojemność i wydajność mogą odegrać kluczową rolę w transporcie przyszłości – głosi komunikat firmy.

W najbliższym czasie Renfe planuje wymienić znaczną część swojego taboru, nie tylko wąskotorowego. Przewoźnik zamierza wydać na ten cel nawet 5 mln euro. Według przewidywań również tu duża część zamówień może przypaść CAF, od dawna ściśle współpracującego z hiszpańskimi kolejami państwowymi.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Hiszpania: Testy prototypowego pociągu wodorowego

Tabor i technika

Hiszpania: Testy prototypowego pociągu wodorowego

Mikołaj Kobryński 17 czerwca 2023

Hiszpański CAF zbuduje we Francji pociągi dla Afryki

Tabor i technika

Hiszpański CAF zbuduje we Francji pociągi dla Afryki

Michał Szymajda 12 kwietnia 2023

CAF podsumowuje rok 2022. „Historycznie najlepszy”

Biznes

Holandia chce zespoły trakcyjne od CAF

Infrastruktura

Holandia chce zespoły trakcyjne od CAF

Michał Szymajda 01 września 2022

CAF dostarczy więcej pociągów do zachodnich Niemiec

Infrastruktura

CAF dostarczy więcej pociągów do zachodnich Niemiec

Przemysław Farsewicz 17 lipca 2022

Zobacz również:

Hiszpania: Testy prototypowego pociągu wodorowego

Tabor i technika

Hiszpania: Testy prototypowego pociągu wodorowego

Mikołaj Kobryński 17 czerwca 2023

Hiszpański CAF zbuduje we Francji pociągi dla Afryki

Tabor i technika

Hiszpański CAF zbuduje we Francji pociągi dla Afryki

Michał Szymajda 12 kwietnia 2023

CAF podsumowuje rok 2022. „Historycznie najlepszy”

Biznes

Holandia chce zespoły trakcyjne od CAF

Infrastruktura

Holandia chce zespoły trakcyjne od CAF

Michał Szymajda 01 września 2022

CAF dostarczy więcej pociągów do zachodnich Niemiec

Infrastruktura

CAF dostarczy więcej pociągów do zachodnich Niemiec

Przemysław Farsewicz 17 lipca 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5