szukaj
Śledź nas:

Bydgoszcz: Przygotowania do budowy łącznicy na lotnisko

| Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, 2 sierpnia 2010 02.08.2010 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2010-08-02 10:53:48 Autor: antymoher
---.tdi.tktelekom.pl
Obiema stolicami? Przecież wojewoda ma siedzibę w Bydgoszczy.
2010-08-02 11:15:47 Autor: Mateusz
---.61-188.cust.bluewin.ch
\"Siedzibą zarządu województwa, sejmiku wojewódzkiego i urzędu marszałkowskiego jest Toruń.\" wikipedia.org
2010-08-02 12:07:40 Autor: MaG
---.146.48.56.nat.umts.dynamic.eranet.pl
Myślę, że budowa tej linii kolejowej (bo nie łącznicy, bo łącznica to polaczenie dwóch linii kolejowych z pominięciem węzła) nie ma żadnego sensu, poza dobrym samopoczuciem władz województwa. Z danych statystycznych lotniska wynika, że średnio w lipcu 2009 roku korzystało z niego 1000 pasażerów na dobę, obecnie jest to 15 lotów tygodniowo plus 10 charterów, lotnisko jest praktycznie w mieście i można na nie dojechać komunikacją miejską. Jak widać nie trzeba analizy za pół miliona, żeby zauważyć jaki sens ekonomiczny ma to przedsięwzięcie.

W ogóle ostatnio jest tendencja do łączenia portów lotniczych z centrami miast, ale o ile w Warszawie czy Krakowie ma to sens to w przypadku innych lotnisk jest to wątpliwe. Mam tu na myśli na przykład Lublin, czy Olsztyn (Szymany). Przy czym akurat tutaj Bydgoszcz ma taką przewagę że ten port działa.

Tak, tak wiem że to w dużej części kiełbasa wyborcza, ale polemizować można.
2010-08-02 12:32:56 Autor: rangerek
---.232.239.154.capgemini.com

rangerek
@MaG - wg mnie do listy tego gdzie warto dodałbym Pyrzowice(Katowice) :)
2010-08-02 12:42:37 Autor: p.
---.206.58.210
Linie kolejowe buduje sie tylko tam gdzie wystepuje MASOWY przewoz towarow czy osob. To co robia wlodarze Kuj-Pom\'u to przerost formy nad trescia! Nikt o zdrowych zmyslach (poza Kuj-Pom\'em, czy Lubelskim i Zach-Pom., gdzie istnieja podobne, kuriozalne pomysl) nie inwestuje bardzo duzych pieniedzy w polaczenie kolejowe, z ktorego nie bedzie komu korzystac. Lotnisko w Bydgoszczy obsluguje tylko kilka polaczen lotniczych dziennie, z ktorych nawet w rekordowym 2008 roku nie korzystalo nawet 1000 osob dziennie (265 tys. w calym 2008)! A rok 2010 jest pod tym wzgledem dla Bydgoszcz tragiczny, bo w I kwartale spadek liczby podroznych wyniosl 16%, a operacji lotniczych az o 55%http://www.ulc.gov.pl/_download/regulacja_rynku/statystyki/i_kwart2010.pdf.

Bydgoszcz nie ma praktycznie zadnych regularnych, codziennych lotow, kursujacych w regularnych godzinach, a te kursujace nieregularnie maja bardzo rozne pory odlotow/przylotow, przez co jakkolwiek by ukladac rozklad pociagow, nigdy nie zapewnimy im wystarczajacej, czytaj sensownej, frekwencji! Do obslugi tak malej ilosci podroznych zdecydowanie wystarczy linia autobusowa!
Twierdzenie, ze budowa linii kolejowej na lotnisko jest \"przyszlosciowa\" jest kolejna bajka! Bydgoszcz, podobnie jak duzo wiekszy pod katem przewozow lotniczych Poznan nigdy nie beda realizowac przewozow lotniczych na skale masowa! Juz teraz, wiekszosc tanich przewoznikow znacznei okroila polaczenia z Bydgoszcza, bo powoli konczy sie etap polskiej \"bieda-emigracji\" (ktorego zaglebiem swojego czasu bylo rowniez woj. Kuj-Pom).
Wlodarze Kuj-Pomu, Bydgoszczy i Torunia, powinni skupic sie raczej wylacznie na kolejowym polaczeniu pod nazwa BiT City i koniecznym jego rozszerzeniu o Włocławek na wschodzie i Naklo nad Notecia na zachodzie. Zapewnienie czestej i szybkiej komunikacji w takiej relacji przyniesie duzo wieksze korzysci dla mieszkancow tego regionu!!!
Nawet kilka tysiecy pasazerow dziennie to jeszcze daleko do tego by nazwac potoki jako masowe!
2010-08-02 13:17:20 Autor: Marcin_1
---.227.131.106
Jak to głosi popularne przysłowie - \"nigdy nie mów nigdy\". Przy dalszym cięciu połączeń przez prestiżową spółeczkę niedługo się okaże że z Bydgoszczy czy Torunia nie sposób dojechać pociągiem do Krakowa czy Wrocławia, i jedynym racjonalnym sposobem będzie samolot.

Nie znam dobrze Bydgoszczy, ale na pewno korki samochodowe w godzinach szczytu tam występują, jak w każdym większym polskim mieście. Dojazd szybkim pociągiem w stylu S Bahn na lotnisko jest wtedy jedynym wyjściem.
2010-08-02 15:06:54 Autor: zyga
---.xdsl.centertel.pl
tyle że lotnisko w Bydgoszczy jest 2,5km od centrum, i ze strego rynku na pieszo do portu lotniczego jest 30-35min na laczka. tą kasę powinno sie zainwestować w remont torów Bydgoszcz-Toruń gdzie obecnie jeździmy 40-60km/h a najszybszy pociąg TLK jedzie 50km trasę w 1h05min.
2010-08-02 15:19:09 Autor: kali74
---.156.113.112
ja jestem z Gdyni ale Bydgoszcz znam bardzo dobrze od strony drogowej i powiem Wam, ze faktycznie polĂĄczenie tego marginalnego (bez urazy proszĂŠ :) ) lotniska kolejĂĄ jest totalnĂĄ pomylkĂĄ. Lotnisko znajduje siĂŠ na wylocie z mista przy dwujezdniowej, dwupasowej drogi krajowej nr 5 i dojazd do niego jest naprawdĂŠ bezproblemowy a z tego co mi wiadomo to jedyny regularny lot jaki odbywa siĂŠ z tego lotniska to lot na lotnisko Liverpool made by Ryan Air!!
2010-08-02 16:16:49 Autor: zyga
---.xdsl.centertel.pl
z Bydgoszczy polecisz do Birmingham(3) Dublina(3) Dusseldorfu(2) oraz Londynu(7)
Teraz w wakacje są czartery, od września będzie Warszawa(12). Połączenia z Bristolem i Liverpoolem zlikwidowano miesiąc temu, bo miasto przestało płacić Ryanairowi opłaty marketingowe. Także nawet jakby dołożyli 100% połączeń, 1-2linie autobusowe załatwią sprawę.
A kasę na budowe linii do lotniska przeznaczyć na Bydgoszcz-Toruń albo Bydgoszcz-Tczew gdzie jest masakra.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2018
NUMER 11/2018
W numerze: Rozmowy z R. Masiulisem (minister transportu Litwy), K. Zgorzelskim (Przewozy Regionalne), Ł. Frankiem (ZIKiT) • Polska zmierza ku elektromobilności • Spółka celowa wybuduje Centralny Port Komunikacyjny • Polska może być poważnym hubem logistycznym Europy • Grupa PKP na InnoTrans: jedność i otwarcie na świat • Dlaczego opłata dworcowa • Wien Hauptbahnhof – tak kolej tworzy miasto.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS