Partnerzy serwisu:
Biznes

Bury: Duży może więcej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
02-11-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wś, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Bury: Duży może więcej
– Ja myślę, że dalszy podział kolei na jeszcze mniejsze organizmy niczego dobrego nam nie zafunduje – komentuje pomysł podziału Przewozów Regionalnych na kilka mniejszych spółek Jan Bury, poseł PSL. 

– Zacznę od tego, że nie wiem czy w ogóle samo wydzielenie Przewozów Regionalnych z PKP było rozsądne. Bo jak pokazują ostatnie miesiące konflikty na tym tle są bardzo duże. Obie strony, czyli PKP i Przewozy Regionalne, przerzucają się winą za bałagan i chaos na kolei w ogóle – stwierdził w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” polityk.

– Pewnie trudno jest pogodzić interesy szesnastu województw w jednym podmiocie, takim jak Przewozy Regionalne, bo często są one sprzeczne. Są województwa, które mają gęstą sieć kolejową, jak np. śląskie czy mazowieckie oraz takie, w których transport kolejowy odgrywa mniejszą rolę, jak lubelskie czy podlaskie. Dlatego kolej na Mazowszu czy Śląsku łatwiej się utrzyma niż spółki w regionach, które mają mniej torów, mniej przewozów i mniej pasażerów – wyjaśnia Jan Bury.

– Ja zawsze uważałem, że w przypadku tego typu organizmów duży może więcej, czyli jedna spółka mogłaby być lepiej zarządzana i mogłaby lepiej funkcjonować dla klientów, bo przecież w końcu to im te przewozy mają służyć. Dlatego obawiam się, że kilka małych organizmów może być słabsze niż jedna duża spółka – powiedział poseł.

– Problem w tym, że ja mogę tylko wyrażać opinię. Ja nie mam siły sprawczej, bo Przewozy Regionalne dzisiaj są własnością marszałków i to oni decydują o tym, a nie Sejm – zaznaczył Jan Bury.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Kolejowa linia do Wisły mogła zostać zlikwidowana

Infrastruktura

Kolejowa linia do Wisły mogła zostać zlikwidowana

Przemysław Brych 02 maja 2023

Polregio: Mamy duży udział w renesansie kolei

Prawo i polityka

Polregio: Mamy duży udział w renesansie kolei

Roman Czubiński 28 września 2022

Bury: Nie ma potrzeby zastępowania Nowaka

Kadry

Bury: Nie ma potrzeby zastępowania Nowaka

ew, Rynek Infrastruktury 17 lutego 2012

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Kolejowa linia do Wisły mogła zostać zlikwidowana

Infrastruktura

Kolejowa linia do Wisły mogła zostać zlikwidowana

Przemysław Brych 02 maja 2023

Polregio: Mamy duży udział w renesansie kolei

Prawo i polityka

Polregio: Mamy duży udział w renesansie kolei

Roman Czubiński 28 września 2022

Bury: Nie ma potrzeby zastępowania Nowaka

Kadry

Bury: Nie ma potrzeby zastępowania Nowaka

ew, Rynek Infrastruktury 17 lutego 2012

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5