Partnerzy serwisu:
Biznes

Burmistrz Żywca chce kolei miejskiej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
15-02-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kronika Beskidzka, 15 lutego 2011

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Burmistrz Żywca chce kolei miejskiej
Jak podaje „Kronika Beskidzka”, władze Żywca chcą, aby pomiędzy dzielnicami Browar i Sporysz funkcjonowała kolej miejska. Burmistrz Antoni Szlagor twierdzi, że z czasem można by uruchomić połączenia nawet na trasie Węgierska Górka – Jeleśnia.

Temat kolei miejskiej w Żywcu pojawia się już nie pierwszy raz. Zdaniem lokalnego tygodnika, burmistrz Żywca już kilka miesięcy temu zwrócił się do spółki PKP PLK, aby ta rozważyła wybudowanie nowego przystanku w pobliży ulicy Witosa, pomiędzy parkiem a amfiteatrem. Do porozumienia jednak nie doszło, bo jak podaje „Kronika Beskidzka” Polskie Linie Kolejowe chciały, by to miasto sfinansowało koszt inwestycji. Władze Żywca jednak stwierdziły, że skoro spółka PKP PLK pobiera opłaty od przewoźników, to tym samym ona powinna wyłożyć pieniądze na nowy przystanek.

Temat kolei miejskiej powraca jednak ponownie. - Mamy pomysł, by uruchomić kolejkę miejską. Jej trasa zaczynałaby się przy bocznicy w Browarze a kończyła w Sporyszu. Po drodze chcielibyśmy utworzyć co najmniej dwa przystanki, na wysokości wiaduktu nad ulicą Dworcową oraz obok parku. Na razie za wcześnie mówić, kto byłby przewoźnikiem. Jeśli spółka Przewozy Regionalne nie będzie tym zainteresowana, to niewykluczone, że operatorem – po otrzymaniu stosownych pozwoleń – byłby Miejski Zakład Komunikacyjny. Idąc dalej, jeśli byłoby zainteresowanie ze strony sąsiednich gmin, to taka kolejka mogłaby być uruchomiona w relacji Żywiec Browar – Jeleśnia, czy nawet Węgierska Górka – Jeleśnia. Taki pociąg mógłby kursować co 30 czy 40 minut – mówi na łamach „Kroniki Beskidzkiej” Antoni Szlagor. Jak podkreśla, Żywiec jest coraz bardziej zakorkowany, stąd pomysł na kolej miejską.

Burmistrz skomentował także fakt funkcjonowania na linii Żywiec – Sucha Beskidzka zastępczej komunikacji autobusowej. – Dla mnie to jakiś absurd. Przecież kolej to korzystna alternatywa dla naszych zatłoczonych dróg. Tymczasem zamiast rozwijać połączenia, likwiduje się je. Dla mnie trasa Żywiec – Sucha Beskidzka mogłaby być najlepszym i najszybszym połączeniem do Krakowa. I nie mogę zrozumieć, że władze spółki kolejowej Przewozy Regionalne nie pomyślą o uruchomieniu kilku takich pociągów – komentuje Szlagor.
 

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Dyskutowali o przyszłości kolei na Żywiecczyźnie

Biznes

Dyskutowali o przyszłości kolei na Żywiecczyźnie

kk, Rynek Kolejowy, 1 kwietnia 2011 01 kwietnia 2011

Mieszkańcy Żywiecczyzny chcą połączeń dalekobieżnych

Warte uwagi

Mieszkańcy Żywiecczyzny chcą połączeń dalekobieżnych

kk, Rynek Kolejowy, 18 kwietnia 2011 18 kwietnia 2011

Powiaty zorganizują przewozy na linii Żywiec – Sucha Beskidzka?

Pasażer

Powiaty zorganizują przewozy na linii Żywiec – Sucha Beskidzka?

kk, Rynek Kolejowy/KMSŻ, 19 kwietnia 2011 19 kwietnia 2011

Żywiec-Sucha Beskidzka: Modernizacja ratunkiem dla linii

Pasażer

Żywiec-Sucha Beskidzka: Modernizacja ratunkiem dla linii

Gazeta Wyborcza, 20 maja 2011 20 maja 2011

Linia Żywiec – Sucha Beskidzka nie dla TLK

Warte uwagi

Linia Żywiec – Sucha Beskidzka nie dla TLK

kk, Rynek Kolejowy, 19 lipca 2011 19 lipca 2011

Żywiecczyzna: Nowy rozkład jazdy i mieszane uczucia

Pasażer

Żywiecczyzna: Nowy rozkład jazdy i mieszane uczucia

Krzysztof Kuś, Rynek Kolejowy/Kronika Beskidzka 14 grudnia 2011

Zobacz również:

Dyskutowali o przyszłości kolei na Żywiecczyźnie

Biznes

Dyskutowali o przyszłości kolei na Żywiecczyźnie

kk, Rynek Kolejowy, 1 kwietnia 2011 01 kwietnia 2011

Mieszkańcy Żywiecczyzny chcą połączeń dalekobieżnych

Warte uwagi

Mieszkańcy Żywiecczyzny chcą połączeń dalekobieżnych

kk, Rynek Kolejowy, 18 kwietnia 2011 18 kwietnia 2011

Powiaty zorganizują przewozy na linii Żywiec – Sucha Beskidzka?

Pasażer

Powiaty zorganizują przewozy na linii Żywiec – Sucha Beskidzka?

kk, Rynek Kolejowy/KMSŻ, 19 kwietnia 2011 19 kwietnia 2011

Żywiec-Sucha Beskidzka: Modernizacja ratunkiem dla linii

Pasażer

Żywiec-Sucha Beskidzka: Modernizacja ratunkiem dla linii

Gazeta Wyborcza, 20 maja 2011 20 maja 2011

Linia Żywiec – Sucha Beskidzka nie dla TLK

Warte uwagi

Linia Żywiec – Sucha Beskidzka nie dla TLK

kk, Rynek Kolejowy, 19 lipca 2011 19 lipca 2011

Żywiecczyzna: Nowy rozkład jazdy i mieszane uczucia

Pasażer

Żywiecczyzna: Nowy rozkład jazdy i mieszane uczucia

Krzysztof Kuś, Rynek Kolejowy/Kronika Beskidzka 14 grudnia 2011

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5