NUMER 11/2020
NUMER 11/2020
Temat numeru:
Intermodal na Jedwabnym Szlaku
szukaj
Śledź nas:

Budowa przystanków Łódź Radogoszcz Wschód i Łódź Warszawska na finiszu

| inf. pras 23.10.2020 46

Budowa przystanków Łódź Radogoszcz Wschód i Łódź Warszawska na finiszu
Budowa przystanków Łódź Radogoszcz Wschód i Łódź Warszawska na finiszu
Budowa przystanków Łódź Radogoszcz Wschód i Łódź Warszawska na finiszu
Budowa przystanków Łódź Radogoszcz Wschód i Łódź Warszawska na finiszu
Budowa przystanków Łódź Radogoszcz Wschód i Łódź Warszawska na finiszu
Budowa przystanków Łódź Radogoszcz Wschód i Łódź Warszawska na finiszu
Budowa przystanków Łódź Radogoszcz Wschód i Łódź Warszawska na finiszu
Budowa przystanków Łódź Radogoszcz Wschód i Łódź Warszawska na finiszu
Budowa przystanków Łódź Radogoszcz Wschód i Łódź Warszawska na finiszu
Budowa przystanków Łódź Radogoszcz Wschód i Łódź Warszawska na finiszu
Budowa przystanków Łódź Radogoszcz Wschód i Łódź Warszawska na finiszu
Budowa przystanków Łódź Radogoszcz Wschód i Łódź Warszawska na finiszu
Budowa przystanków Łódź Radogoszcz Wschód i Łódź Warszawska na finiszu
W aglomeracji łódzkiej mieszkańcy korzystają z udogodnień na przystanku Łódź Marysin, Łódź Stoki i Łódź Arturówek. Na finiszu jest budowa przystanków: Łódź Radogoszcz Wschód i Łódź Warszawska. Widać postęp prac na nowym przystanku Łódź Retkinia – informuje PKP PLK.
Nowe przystanki powstają w ramach projektu pn. „Budowa zintegrowanych węzłów multimodalnych wraz z budową i przebudową przystanków kolejowych na terenie województwa łódzkiego – z mijanką w rejonie przystanku Łódź Marysin” wartego 49,3 mln zł netto (z dofinansowaniem unijnym). Zakończenie prac planowano w III kwartale 2020 roku, więc inwestycja jest już opóźniona. Według obecnych deklaracji, z peronów podróżni mają skorzystać w grudniu. Inwestycje na terenie aglomeracji łódzkiej powodują szereg – nieraz niespodziewanych – utrudnień.

Na przystanku Łódź Marysin podróżni zaczęli korzystać z nowego peronu latem. Peron jest oświetlony, został wyposażony w wiatę, ławki i chodniki. Pasażerowie otrzymali też do dyspozycji dodatkowe dojście do peronu nr 1 z rejonu skrzyżowania ul. Inflanckiej i Strykowskiej. Skróciło ono drogę do pociągów w kierunku Widzewa. Osobom o ograniczonych możliwościach wygodne dojście do pociągu zapewnia pochylnia - informuje PLK. Dopiero w grudniu zostanie uruchomiony system dynamicznej informacji pasażerskiej. Zamontowano już wyświetlacze oraz tzw. infokiosk. Bezpieczeństwo podróżnych zwiększą kamery monitoringu. Na przystanku powstała również mijanka, która zwiększyła przepustowość jednotorowej linii kolejowej Łódź Widzew – Zgierz i umożliwiła przejazd większej liczby pociągów.

Na przystanku Łódź Stoki do dyspozycji podróżnych jest nowe przejście podziemne. Do końca roku ma zostać uruchomiona winda i dynamiczna informacja pasażerska. Na przystanku Łódź Arturówek podróżni z rowerami mają do dyspozycji ścieżkę rowerową wzdłuż chodnika prowadzącego na peron. Wybudowano też dodatkowe dojście do peronu, które usprawni dostęp do przystanku od strony ul. Łagiewnickiej – podaje PLK.

Na nowym przystanku Łódź Warszawska gotowy jest peron oraz ustawiono latarnie. Zamontowano też zegary, wyświetlacze i infokioski. Zbudowane są schody i szyb windy. Prace zakończą się w grudniu. Przystanek jest w rejonie wiaduktu przy ulicy Warszawskiej, na granicy osiedli: Rogi i Marysin w dzielnicy Bałuty. Na przystanku Łódź Radogoszcz Wschód przy ul. Kreciej na nowym peronie zainstalowano wyświetlacze, które będą informowały o kursach pociągów. Wykonawca przygotowuje oznakowanie, m.in. żółte pasy bezpieczeństwa. Nowe chodniki oraz pochylnia ułatwią dojście do pociągu. Wybudowano parking dla samochodów. Każdy z nowych peronów będzie wyposażony w wiaty i ławki. Łatwą orientację oraz informację zapewni czytelny system oznakowania i gabloty informacyjne z rozkładami jazdy pociągów. Przewidziano też stojaki na rowery – podkreśla PLK.

Przystanek Łódź Retkinia powstaje na odcinku Łódź Kaliska – Łódź Lublinek. Dwa perony zapewnią mieszkańcom osiedli Retkinia i Pienista, a także Karolewa i Rokicia szybsze i sprawniejsze dojazdy m.in. do Pabianic, Zduńskiej Woli i Sieradza. Kończą się prace na pierwszym peronie. Ułożono już nawierzchnię, jest wiata, montowane są wyświetlacze informacji pasażerskiej. Równocześnie budowane są drogi dojścia, schody i windy na kładkę nad torami. Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się będą miały łatwy dostęp do pociągów. Powstaje konstrukcja drugiego peronu. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódź (1817)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Wiecej z regionu:

Łódź (1817)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2020
NUMER 11/2020
„Rynek Kolejowy” 11/2020 jest już dostępny online! Za darmo!

Raport w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego” został poświęcony intermodalowi na Nowym Jedwabnym Szlaku. Warte uwagi są zwłaszcza materiał o tym, jak dalej rozwijać przewozy intermodalne, opisujący tłok na Jedwabnym Szlaku, czy ten wskazujący kierunki rozwoju przewozów intermodalnych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Przy okazji obecnego wydania na nasze pytania odpowiadają rozmówcy, a wśród nich: Anatol Kupryciuk, prezes zarządu Lotos Kolej, Jakub Jakóbowski, koordynator projektu „Powiązanie gospodarcze w Eurazji” w Ośrodku Studiów Wschodnich, Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych, Tomasz Warchoł, prezes Kolei Małopolskich.

W numerze znajdą Państwo również tekst prezentujący ciekawą koncepcję dworca Olsztyn Główny. W miesięczniku przeczytać można także o Olechowie, który jest nowym kierunkiem w aglomeracji dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz o wpływie koronawirusa na już rozwarstwiony transport publiczny. W dziale Prawo i polityka wskazujemy zgubne skutki planowanej Ustawy o czasie pracy maszynistów.

W dziale historia Włodzimierz Winek snuje jak zawsze ciekawą opowieść, tym razem o progach kolejowych

 

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5