Partnerzy serwisu:
Biznes

Branżę czeka dwuletnia luka inwestycyjna?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
10-02-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Branżę czeka dwuletnia luka inwestycyjna?
W tym roku PKP PLK planuje wydać na inwestycje 9 mld zł, ale w kolejnych dwóch latach branżę czeka spadek obrotów. Zarządca infrastruktury przestał ogłaszać przetargi na roboty budowlane.

Zarządca infrastruktury ogłosił zaledwie pojedyncze przetargi na prace budowlane w latach 2016-2017. Brakuje również gotowych projektów, które umożliwiłyby rozpisanie postępowań w najbliższym czasie. Jednak według oficjalnego stanowiska MIR, luki inwestycyjnej nie będzie. – Mając na uwadze kończenie działań realizowanych w ramach perspektywy 2007-2013 oraz systematyczne rozpoczynanie działań w ramach perspektywy 2014-2020, nie przewiduje się wystąpienia istotnej luki inwestycyjnej w sektorze kolejowym – zapewnia rzecznik ministerstwa Piotr Popa.

Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju w związku z przesunięciem poza 2015 r. terminu zakończenia wielu projektów inwestycyjnych, realizowanych na zlecenie PKP PLK, chce spróbować ich „fazowania”, czyli rozliczenia częściowo w poprzedniej, częściowo w kolejnej perspektywie unijnej. Na to potrzebna byłaby jednak zgoda Komisji Europejskiej.

– Dla wybranych inwestycji planowanych w ramach środków dostępnych na lata 2014- 2020 trwają już prace nad przygotowaniem odpowiedniej dokumentacji, w tym wybrania wykonawcy robót budowlanych. Plan realizacji projektów przez PKP PLK zakłada systematyczne ogłaszanie przetargów dla większości działań w perspektywie 2014-2020 w latach 2015-2017 – zapewnia rzecznik ministerstwa.

Więcej informacji na temat luki inwestycyjnej na kolei oraz opóźnionych inwestycji PKP PLK można znaleźć w Monitorze. Zapraszamy do nowego portalu!
 

Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Czy efektywnie wydatkujemy środki na inwestycje kolejowe?

Infrastruktura

Czechy: Środki z uprawnień emisyjnych wspomogą rozwój transportu kolejowego

Prawo i polityka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Czy efektywnie wydatkujemy środki na inwestycje kolejowe?

Infrastruktura

Czechy: Środki z uprawnień emisyjnych wspomogą rozwój transportu kolejowego

Prawo i polityka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5