NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Bombardier zbuduje 40 luksusowych pociągów piętrowych dla Normandii

| inf. prasowa 28.11.2016 431

Bombardier zbuduje 40 luksusowych pociągów piętrowych dla Normandii
Rys. Bombardier
Normandia to pierwszy region, który wybrał nową wersję pociągów Bombardier Omneo do obsługi połączeń międzymiastowych. Producent zapewnia, że pociągi w wersji premium zapewnią większy komfort pasażerom.
Bombardier Transportation ogłosił, że otrzymał z SNCF, działającego w imieniu regionu Normandii, opcjonalne zamówienie na 40 piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Omneo Premium. Wartość zamówienia szacuje się na około 585 mln euro i jest ono częścią umowy podpisanej z SNCF w 2010 r. na dostawę łącznie do 860 pociągów piętrowych dla regionów francuskich.

Region Normandii planuje wprowadzić nowe pociągi do eksploatacji pod koniec 2019 r., poprawiając komfort i zwiększając przepustowość na ruchliwych liniach Paryż – Rouen – Hawr oraz Paryż – Caen – Cherbourg o ponad 20% w stosunku do floty obecnie obsługującej tę linię. – To pierwsze zamówienie na platformę pociągów piętrowych Omneo w nowej wersji Premium – powiedział Laurent Bouyer, prezes Bombardier Transportation we Francji.

– Da ona pasażerom ponad 100 dodatkowych miejsc siedzących oraz nowy poziom komfortu podróżowania koleją. Zaprojektowana przez nasz zespół z Francji platforma pociągów Omneo, w skład której wchodzi pociąg Regio 2N, to obecnie nasza kluczowa konstrukcja, realizowana przez zakład Bombardiera w Crespin dla francuskiej branży kolejowej – dodał.

Pociągi Omneo Premium mogą jeździć z prędkością 200 km/h i oferują pasażerom szereg udogodnień. Jak informuje producent, pasażerowie będą mogli cieszyć się podróżą w przestronnym pociągu wyposażonym w sieć Wi-Fi oraz gniazda ładujące USB, standardowe wtyczki zasilania oraz szersze siedzenia ze zintegrowanym oświetleniem. Nowe pociągi dla Normandii będą miały długość 135 m i pomieszczą 470 miejsc siedzących.

Do dnia dzisiejszego w ramach ramowej umowy z 2010 roku regiony francuskie zamówiły łącznie 253 pociągi z rodziny produktów Omneo: (40) Omneo Premium dla Normandii i 213 Regio 2N dla Nowej Akwitanii (24), Bretanii (21), Regionu Centralnego – Dolina Loary (14), Hauts-de-France (25), Île-de-France (42), Oksytanii (18), Kraju Loary (13), Owernia – Alpy – Lazurowe Wybrzeże (16). Dostawa ostatniego pociągu zaplanowana jest na początek 2021 roku.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Francja (380)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Francja (380)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5