Bombardier Transportation otrzymał od Francuskich Kolei Państwowych (Société nationale des chemins de fer français Mobilités (SNCF)) działających w imieniu przedsiębiorstwa transportu publicznego Wielkiego Paryża, Ile-de-France Mobilités, zamówienie na dziewięć składów pociągów Regio 2N. Wartość zamówienia szacuje się na około 96 mln euro i stanowi opcję zawartą w kontrakcie podpisanym z SNCF w imieniu regionów w 2010 r. na dostawy do 860 pociągów.
Po uruchomieniu „Rewolucji Transportowej” prezydent regionu Ile-de-France Valérie Pécresse kontynuuje inwestycje w lepszy, efektywniejszy i bardziej komfortowy tabor mający na celu poprawienie warunków codziennego podróżowania w obszarze tzw. Wielkiego Paryża. – Zespoły firmy Bombardier z północnej Francji są zaangażowane w projektowanie niezawodnych, wysoce zautomatyzowanych pociągów, wykorzystujących najnowocześniejsze technologie, które przyczyniają się do sprawnego prowadzenia ruchu na sieci SNCF Transilien. Nasi inżynierowie stworzyli również szczegółową bazę wiedzy dotyczącą specjalnych wymaganiach tej sieci – powiedział Laurent Bouyer, prezes Bombardier Transport France. – Realizowane przez Ile-de-France Mobilités inwestycje w zakup cieszących się uznaniem pasażerów nowoczesnych, komfortowych pociągów szybko poprawią jakość codziennych podróży koleją - dodał.
Przestronny pociąg piętrowy Regio 2N został zaprojektowany pod kątem oczekiwań pasażerów na liniach obsługujących obszary podmiejskie w promieniu 100 km od centrum Paryża. Konstrukcja pociągów umożliwia łatwe wsiadanie i wysiadanie na wszystkich stacjach oraz ułatwione dojście do stref z miejscami siedzącymi. Pociągi zostały wyposażone w klimatyzację, dynamiczny system informacji pasażerskiej oraz gniazdka umożliwiające podłączenie urządzeń mobilnych. Codzienne dojazdy uprzyjemnia żywa i jasna kolorystyka wnętrz.
Dziewięć dodatkowych składów oznacza, że na liniach R, N i D sieci SNCF Transilien w ruchu znajdą się łącznie 134 pociągi. Pierwsze składy weszły do eksploatacji w grudniu 2017r. na linii R. Ile-de-France Mobilités kontynuuje proces konsolidacji swojej floty pojazdów Francilien. Dzięki bardzo dobrym wynikom eksploatacyjnym nowe pociągi znacząco poprawiają punktualność przewozów. Ile-de-France Mobilités zamówiło do tej pory łącznie 277 pociągów Francilien na linie H, J, K, L oraz P.
Dziesięć francuskich regionów zamówiło dotychczas łącznie 382 składy Bombardier Omneo/Regio 2N. Platforma Omneo oferuje pociągi dla połączeń podmiejskich, regionalnych i intercity. Zamówienia według regionów wyglądają następująco: 72 pociągi intercity Omneo Premium dla Regionu Centralnego-Doliny Loary (32) i Normandii (40); oraz 310 składów Regio 2N dla regionów Owernia-Rodan-Alpy (40), Bretania (26), Region Centralny-Dolina Loary (14), Hauts-de-France (25), Ile-de-France (134), Nowa Akwitania (24), Oksytania (18), Kraj Loary (13), Prowansja-Alpy-Lazurowe Wybrzeże (16).
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.