37 piętrowych wagonów Kolei Mazowieckich będzie utrzymywanych przez firmę Bombardier Transportation. Dziś w siedzibie spółki podpisano umowę na serwisowanie wagonów w okresie od grudnia tego roku do czerwca roku 2015.
Umowę na serwisowanie wagonów podpisali przedstawiciele zarządu spółki Koleje Mazowieckie oraz wiceprezydent Dywizji Serwisu na Europę Środkową w Bombardier Transportation i Janusz Kućmin – generalny przedstawiciel Bombardier Transportation na Polskę.
Spółka jest w posiadaniu 26 wagonów środkowych oraz 11 wagonów sterowniczych. Wykorzystywane są do prowadzenia przewozów pasażerskich między największymi miastami Mazowsza. Niedawno spółka zakupiła 11 lokomotyw Traxx firmy Bombardier, które pozwalają na obsługę wagonów w systemie push-pull.
- Wagony piętrowe to nowa jakość na polskich torach. Przede wszystkim ze względu na rozwiązania techniczne, które mają zdecydowany wpływ na komfort podróży. Pociągi z nich zestawione kursują jako przyspieszone. Doskonale sprawdzają się na liniach o dużych potokach podróżnych, zapewniając dogodny dojazd do pracy, czy szkoły – powiedział prezes spółki Koleje Mazowieckie Artur Radwan.
- Jesteśmy dumni, że możemy rozpocząć świadczenie usług w zakresie utrzymania 37 wagonów piętrowych. Dzięki umowie, Bombardier Transportation jest odpowiedzialny za utrzymanie całej floty wagonów – zaznaczył Michael Fohrer z Bombardier Transportation. - Jesteśmy jak najbardziej otwarci na na kolejne dostawy naszych produktów do Polski – dodał przedstawiciel bombardier Transportation. Generalny przedstawiciel Bombardier Transportation Janusz Kućmin podkreślił, że umowa z Kolejami Mazowieckimi pozwala firmie wejść na polski rynek z usługami serwisowymi.
Warto dodać, że spółka Koleje Mazowieckie ma w planach do roku 2015 kolejne zakupy wagonów piętrowych. Chodzi o 22 sztuki wagonów środkowych typu push-pull, które wzmocnią flotę 11 kursujących już pociągów.
Wymierną korzyścią współpracy jest to, że poprawi ona prowadzenie codziennych przewozów pasażerskich. Zapewni także szybki dostęp do części zamiennych - zarówno tych podstawowych, jak i dużo bardziej złożonych. - Liczymy na to, że umowa pomoże utrzymać tabor na wysokim poziomie - podsumował Czesław Sulima, członek zarządu Kolei Mazowieckich.