Od 19 kwietnia w nowatorskich wideomatach Polregio można kupić także bilety innych przewoźników: PKP Intercity, Kolei Wielkopolskich, Kolei Dolnośląskich, Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, PKP SKM w Trójmieście. Spółka zapowiada rozszerzenie funkcji o bilety kolejnych przewoźników.
W październiku ubiegłego roku Polregio
zaprezentowało pierwsze na polskim rynku rozwiązanie, dzięki któremu podróżni mogą kupić bilet kolejowy, łącząc się wideo z e-kasjerem. Pilotażowo wideomaty zostały zainstalowane na 10 dworcach w Polsce: Kraków Główny, Zielona Góra Główna, Jarosław, Poznań Główny, Wrocław, Świnoujście, Szczecin Główny, Tczew, Opole Główne oraz Białystok.
Przed miesiącem sprzedaż biletów w wideomatach zapowiedziało PKP Intercity. Jak się okazuje od dziś (19 kwietnia) możliwy jest w nich zakup biletów na przejazd także Kolei Wielkopolskich, Kolei Dolnośląskich, Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz PKP SKM w Trójmieście. W planach rozwoju uwzględniono także systematyczne zwiększanie dostępności urządzenia na innych dworcach i przystankach kolejowych.
- Polregio, jako pierwsza spółka w Polsce wdrożyła urządzenie tak zaawansowane technologicznie, łączące zarówno funkcje powszechnie znanego automatu biletowego z innowacyjną obsługą e-kasjera w czasie rzeczywistym. Jesteśmy gotowi na kolejny krok, który tylko potwierdzi to, co zawarliśmy w założeniach projektu – wideomat bezapelacyjnie będzie spełniać funkcję kasy biletowej uzupełniając istniejącą sieć tradycyjnych kas, a żeby tak się stało, właśnie dziś wdrażamy do urządzenia możliwość sprzedaży biletów kolejowych innych przewoźników. Jesteśmy przekonani, że dzięki podstawowym, jak i nowym funkcjonalnościom oraz nowoczesnemu designowi zainteresowanie urządzeniem będzie stale wzrastać. Sam wideomat, poszerzenie oferty biletowej czy coraz większa jego dostępność na dworcach i przystankach istotnie przyczyniają się do promocji kolei w Polsce. - mówi Adam Pawlik, p.o. prezes Polregio cytowany w komunikacie.
Spółka przyznaje, że podstawowym narzędziem wykorzystywanym w procesie sprzedaży biletów wciąż jest kasa, w której można kupić bilety na połączenia wszystkich przewoźników kolejowych. Pociągi Polregio codziennie zatrzymują się na 1900 stacjach i dworcach kolejowych, a spółka uruchamia ok. 150 kas. Ich dostępność na dużych dworcach wynosi średnio 12 godzin dziennie, ale już na mniejszych - jedynie 7 godzin. Zakup biletów przez wideomat możliwy jest przez aż 16 godzin, od 6:00 do 22:00, czyli w godzinach uruchamianych przez Polregio pociągów.
- Z badań konsumenckich jasno wynika, że klienci dzielą się na dwie grupy. Tych, którzy są przyzwyczajeni do nowoczesnych technologii, procesów samoobsługowych i preferują taki model zakupowy oraz tych bardziej konserwatywnych, którzy w trakcie zakupów oczekują kontaktu z drugim człowiekiem. Automatyzacja procesu sprzedaży jest trendem na skalę światową i rok do roku osiąga bardzo duże wzrosty zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i Europie. Na naszym rodzimym rynku przodują w tej kwestii liderzy handlu detalicznego - tłumaczy prezes Pawlik
W zakupie biletu kolejowego klienta wspiera e-kasjer, czyli osoba zlokalizowana w call center. Wystarczy, że pasażer przyciśnie odpowiedni przycisk i połączy się. W kolejnym kroku e-kasjer wybiera zgodnie z oczekiwaniami klienta ofertę, a klientowi pozostaje jedynie zbliżenie karty płatniczej do czytnika i odebranie biletu. Wideomaty są efektem wielomiesięcznej współpracy między firmami Polregio, Avista i Netia, dla których zarówno sprawna obsługa pasażera, jak i elektroniczna sprzedaż usług są priorytetem.
Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.