Przewozy Regionalne to pierwszy ogólnopolski kolejowy operator pasażerski, który wprowadza nową usługę: za przejazd pociągami tego przewoźnika można teraz płacić korzystając z telefonu komórkowego. Na początek z nowej usługi korzystać będą mieszkańcy aglomeracji katowickiej.
Kupione przez telefon komórkowy bilety kosztują tyle samo, co w dworcowych kasach. Pasażerowie mają dostęp do usługi bez względu na rodzaj sieci, w której mają swój telefon.
– Najważniejsza jest dla nas wygoda i zadowolenie pasażera, dlatego postanowiliśmy wprowadzić nową możliwość zakupu biletu. W taki sposób spełniamy oczekiwania naszych pasażerów – mówi Anna Lenarczyk, dyrektor pionu handlowego Przewozów Regionalnych.
Aby kupić bilet należy zarejestrować się na stronie internetowej CallPay lub zadzwonić na specjalny numer stacjonarny 22 100 1 600 i zasilić konto. Następnie - zadzwonić na numer odpowiadający określonej strefie taryfowej. Po dokonanym w ten sposób zakupie biletu, pasażer otrzyma sms potwierdzający płatność. Podczas kontroli w pociągu trzeba pokazać konduktorowi treść sms-a – zamiast tradycyjnego papierowego biletu.
Województwo Śląskie to jeden z regionów, w których podróżni najczęściej wybierają kolej jako środek transportu. W 2010 roku z pociągów skorzystało prawie 19 mln pasażerów.
– Pilotażowo wybraliśmy Górny Śląsk ze względu na specyfikę regionu, tj. dużą liczbę osób wybierających codziennie kolej i podział aglomeracji katowickiej na czytelne strefy – dodaje Anna Lenarczyk.
Przewozy Regionalne wdrażają nową usługę we współpracy z firmą CallPay, która jest producentem i usługodawcą zaawansowanych technologicznie rozwiązań opartych na infrastrukturze i technologii sieci komórkowych. Usługa dostępna jest 24 godziny na dobę i można z niej skorzystać dzwoniąc z dowolnego miejsca.