NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Bilety na Ukrainę dostępne przez internet

| UTK/UZ 04.07.2017 5,2k

Bilety na Ukrainę dostępne przez internet
Fot. Апатинаити, CC BY-SA 3.0
Bilety kolejowe w relacjach z Kijowa (Kyiv) i Lwowa (Lviv) do Przemyśla można kupić przez internet. To zupełnie nowa usługa – Urząd Transportu Kolejowego wyjaśnia, jakie zasady panują u ukraińskiego przewoźnika.
Pierwszego dnia sprzedano pół tysiąca biletów

Połączenie Kijów – Lwów – Przemyśl jest obsługiwane przez pociąg klasy IC+. Dotychczas bilety na te pociągi dostępne były wyłącznie w kasach biletowych w Polsce i na Ukrainie. Od 3 lipca na stronie http://booking.uz.gov.ua można kupić bilety na podróże zarówno z Polski na Ukrainę, jak i z powrotem. Prezes Kolei Ukraińskich niedawno zapowiadał tę usługę.

Jak informują UZ, w pierwszym dniu sprzedaży online zakupiono 451 biletów (300 do Polski i 151 w przeciwnym kierunku). Odległość ze stolicy Ukrainy do Przemyśla pociąg 705/706 Kijów – Lwów – Przemyśl pokonuje w 7 godzin 27 minut. Podróż powrotna zajmuje 7 godzin i 9 minut. W międzynarodowej taryfie z Kijowa do Przemyśla podróż w przedziale I klasy kosztuje około 574 hrywien, druga klasa to wydatek ok 406 hrywien. 

Ukrzaliznycia pracuje nad rozszerzeniem liczby połączeń międzynarodowych, na które będzie kupić bilet przez internet. Na pokładzie ukraińskiego pociągu IC+ nie można kupić biletów (podobnie jak w polskich pociągach EIP). Należy je kupić wcześniej, a ich liczba jest limitowana. Brak wolnych miejsc do siedzenia oznacza zakończenie sprzedaży na dany kurs.

UTK wyjaśnia, jak kupić bilet

– Rozwój kolejowy rejonu podkarpackiego to efekt intensywnych działań z ostatnich lat. Jest on związany z integracją rejonu i współpracą z partnerami z Ukrainy. Nowe połączenia relacji Przemyśl – Lwów – Kijów oraz Kowel – Chełm – Kowel powstały dzięki stanowisku Urzędu i rynkowej interpretacji przepisów prawa – powiedział Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.

System sprzedaży internetowej dostępny jest w języku ukraińskim, rosyjskim oraz angielskim. Nie ma konieczności korzystania z konta w systemie, ale jego założenie podnosi wygodę obsługi. Rejestracja konta dostępna jest pod przyciskiem „User Control Panel”. Podczas zakupu można wybrać miejsce na graficznym schemacie wagonu. Trzeba również podać imię i nazwisko każdego z pasażerów, wpisując je bez polskich znaków.

Za bilety płacimy kartą płatniczą. Karta powinna wspierać mechanizm 3D-Secure (zabezpieczenie transakcji kodem SMS otrzymywanym z banku). Cena podawana jest w hrywnach ukraińskich (UAH) i waha się nieznacznie, w zależności od kolejowego kursu euro, gdyż ceny bazowe są ustalane w unijnej walucie.

Bilet można wydrukować lub pokazać konduktorowi na ekranie urządzenia elektronicznego. W ukraińskich pociągach dalekobieżnych kontrola biletów najczęściej odbywa się podczas wsiadania do pociągu
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5