NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Bilety Intercity nie będą honorowane w pociągach SKM na linii średnicowej w Warszawie

| Michał Szymajda 12.03.2021 3,7k

Bilety Intercity nie będą honorowane w pociągach SKM na linii średnicowej w Warszawie
Pociąg PKP Intercity i Kolei Mazowieckich na Linii Średnicowejfot. M. Szymajda
Na czas wielomiesięcznej przebudowy stacji Warszawa Zachodnia zmieni się rozkład jazdy pociągów dojeżdżających do Warszawy. W tym pociągów PKP Intercity, z których spora część nie zatrzyma się na stacji Warszawa Centralna i Warszawa Zachodnia. Jak można się będzie tam dostać?
Jak pisaliśmy już w tym tygodniu, PKP Intercity zaproponowało pasażerom korzystanie z istniejącej już oferty „Bilet Warszawski IC” oraz wprowadzi nowe, pod nazwą „Aglo-rezerwacja Warszawa”. Oba rozwiązania są skomplikowane w obsłudze (Bilet Warszawski kupimy tylko w kasach), wymagają dopłaty do biletu. Pod znakiem zapytania pozostawało aż do dzisiaj to, czy PKP Intercity dogada się z Zarządem Transportu Miejskiego na honorowanie biletów i w jakim zakresie. Efekt rozmów jest następujący:

  • ZTM Warszawa będzie honorowało bilety PKP Intercity przy przemieszczaniu się się pomiędzy stacją metra Centrum a Dworcem Gdańskim linią metra M1.
  • ZTM Warszawa będzie honorowało bilety PKP Intercity przy przemieszczaniu się się pomiędzy Dworcem Centralnym a Dworcem Gdańskim liniami tramwajowymi 15 (odjeżdża z przystanku Centrum, nie zaś spod Dworca Centralnego) i 41.
  • ZTM Warszawa będzie honorowało bilety PKP Intercity przy przemieszczaniu się się pomiędzy Dworcem Wschodnim (Kijowska) a Dworcem Gdańskim linią tramwajową 28.
Co niezwykle zaskakujące – umowa pomiędzy PKP Intercity a ZTM Warszawa nie uwzględnia przejazdów Szybką Koleją Miejską (a także pociągami Kolei Mazowieckich) pomiędzy Warszawą Wschodnią, Warszawą Centralną (Śródmieściem) i Warszawą Zachodnią, a także między Warszawą Gdańską a Warszawą Zachodnią. To absolutnie podstawowe relacje dla pasażerów PKP Intercity (np. Warszawa Wschodnia będzie jedynym postojem w Warszawie dla 17 pociągów przewoźnika, 49 pociągów ominie centrum stolicy i zatrzyma się lub skończy bieg na Warszawie Gdańskiej).

Więcej na temat utrudnień w Warszawie, związanych z budową nowej stacji Warszawa Zachodnia, piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5