Bilety z ceną relacyjną na razie nie będą objęte ofertą „Wcześniej”. Oznacza to, że pasażer kupujący bilet z odpowiednim wyprzedzeniem na relację objętą ofertą Bilet relacyjny, nie otrzyma zniżki w ramach oferty „Wcześniej”.
Docelowo bilety z ceną relacyjną, a nie kilometrażową, mają objąć całą siatkę połączeń PKP Intercity. Na razie jednak nie będą one objęte ofertą „Wcześniej”. Cena biletu kupionego z kilkudniowym wyprzedzeniem nie będzie się zatem różniła od ceny biletu kupionego tuż przed odjazdem pociągu.
Przewoźnik zapowiada jednak, że w modelu docelowym takie połączenie ofert ma się pojawić. Dynamiczny system sprzedaży biletów ma bowiem opierać się na kilku zasadach, w których cena biletu uzależniona będzie od relacji, dnia tygodnia, godziny podróż, popytu na danej trasie i wyprzedzenia, z jakim pasażer kupi bilet.
Bilet relacyjny to odpowiedź PKP Intercity na rosnącą konkurencję ze strony prywatnych przewoźników. – Zdajemy sobie sprawę, że na niektórych trasach rośnie konkurencja. Niższa cena i wyższy komfort podróży to silne argumenty, które dotrą do pasażerów – tłumaczył kilka dni temu Marcin Celejewski, członek zarządu ds. handlowych PKP Intercity. Więcej o temacie tutaj.