NUMER 05/2022
NUMER 05/2022
Temat numeru:
Rynek taboru kolejowego
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Bez przełomu w sprawie dostawy tramwajów Pesy do Moskwy

| transport-publiczny.pl 20.01.2016 194

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2016-01-20 10:00:10 Autor: dżejsek
---.internetdsl.tpnet.pl
Gdy zawierano kontrakt, za euro płacono 43 ruble, obecnie jest ponad 87 z silnym parciem w górę. Budżet Rosji się sypie coraz bardziej. Tramwaje prędzej zje korozja, niż Moskwa za nie zapłaci.
2016-01-20 10:29:16 Autor: allensteiner
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wróbelki w internetach ćwierkają już od jakiegoś czasu że Kijów bierze 10 sztuk foxtrota dla Moskwy. Piszą już także o tym ukraińskie fora i portale. Jednak cena za jaką sprzedaje się do Kijowa te wozy to jest jakaś masakra (ok.5 mln zł. za sztukę). Czyli Pesa oddaje je za pół darmo. Nie wiem czy taki szantażyk wobec Moskwy zrobi na niej jakieś wrażenie.
2016-01-20 11:43:17 Autor: Lech
---.centertel.pl
Straszna lipa z tym kursem rubla. Miałem nadzieje, że w związku z mundialem 2018 stworzy się w Rosji rynek zbytu, a tu niespodziewanie Ukraina, sankcje i nawet Moskwy nie stać na tramwaje, a co dopiero mówić o innych miastach. Pesa mądrze zabezpieczyła się umową w euro, ale szkoda by było, żeby taki bądź co bądź prestiżowy kontrakt nie był kontynuowany, Mam nadzieje, że jeszcze uda się jakoś dogadać, tym bardziej, że Fokstrot to naprawdę udany projekt.
2016-01-20 12:08:03 Autor: Eurotram
---.dynamic.gprs.plus.pl
Foxyrot to istotnie udany model,ale można już chyba powiedzieć że zabiła go polityka. A już prawdziwą ironią losu jest to,że teraz te wagony trafią za psi grosz na Ukrainę. Nie,nie wspieram Rosji w tej zadymie,ale IMHO płacimy za zbyt duże zaangażowanie po stronie Ukrainy,która wydaje się być dość daleka od wdzięczności,a teraz jeszcze skorzysta na krwawicy Pesy.
Były już przetargi,gdzie zamawiający dawał niższy szacunek niż jedyna złożona oferta i na taki scenariusz jeszcze mam nadzieję. Bo jeśli te wagony rzeczywiście pójdą po 5 baniek,to moi drodzy: zgodnie z prawami ekonomii widzimy właśnie OSTATNIE WYPRODUKOWANE WAGONY TEGO MODELU.
2016-01-20 12:28:03 Autor: dżejsek
---.internetdsl.tpnet.pl
@Eurotram
Moskwa nie płaci, bo nie ma czym i prędko nie będzie miała, nawet gdyby sankcje zniesiono jeszcze dzisiaj. Zresztą głównym czynnikiem rujnującym Rosję jest cena ropy. Jeśli tramwaje pójdą na Ukrainę, to też nie za gotówkę - konieczne będą unijne bądź rządowe kredyty, bo na komercyjnych zasadach raczej tego nie da rady zrobić. Cena na poziomie 5 milionów jest oczywiście grubo poniżej kosztów, ale jest znacznie lepsza, niż całkowity brak możliwości sprzedaży wyprodukowanych tramwajów. Nie widzę powodu, by w przyszłości Fokstrot nie wrócił na produkcję, jeśli rzeczywiście jest udany, bo będzie to jedyny na świecie szerokotorowy niskopodłogowy tramwaj sprawdzony na dużą skalę w realnych i raczej specyficznych rosyjskich warunkach eksploatacyjnych.
2016-01-20 15:34:13 Autor: ...
---.dynamic-ra-2.vectranet.pl
Jeżeli te 5 mln za tramwaj dla Ukrainy jest niższą ceną niż powiedzmy sprzedaż tych tramwajów po starym kursie z czasu gdy podpisywana była umowa to nie widzę sensu w pchaniu ich na siłę na Ukrainę. Już lepiej się dogadać z ruskami i sprzedać na starych zasadach ale po wyższej cenie za szt. Ale czy ta opcja jest możliwa politycznie i prawnie(?)
2016-01-20 16:41:54 Autor: 45
---.146.19.29.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Ukraińcy zaraz sami zaczną produkować nowoczesne tramwaje na dużą skalę. Nie wiem jakiej jakości są te Elektrony, ale dwa jeżdżą po Lwowie już od kilku lat i nie wygląda na to, żeby się sypały. A niestety koszt wyprodukowania tramwaju na Ukrainie przy obecnych warunkach ekonomicznych będzie przeraźliwie niski. Pesa musiałaby otworzyć fabrykę na Ukrainie, żeby móc konkurować cenowo z Elektronem. Przewagą Pesy jest technologia, ale patrząc na wygląd ukraińskiego tramwaju, myślę, że technologiczne dogonienie Pesy w technologii nie zajmie im dużo czasu.
Do tego dochodzi jeszcze kwestia czasem dziwnie działającego, ale jednak bardzo silnego patriotyzmu Ukraińców, którzy na pewno woleli by mieć tramwaj od swoich, niż od Lachów. I nic w tym dziwnego.
Moim zdaniem Zaboklicki albo musi się pospieszyć ze sprzedażą Fokstrotów Ukraińcom, albo przygotować kasę na łapówki, są bowiem takie rzeczy, których nie zmieni żadna rewolucja.
Fajnie byłoby też, gdyby kontrakt moskiewski udało się jednak szczęśliwie doprowadzić do końca, ale chyba już mało kto w to wierzy. A od wielkiej biedy 60 tramwajów to też bardzo dobry wynik jak na eksport z Polski.
2016-01-20 18:20:48 Autor: Eurotram
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post 45:
"Ukraińcy zaraz sami zaczną produkować nowoczesne tramwaje na dużą skalę. Nie wiem jakiej jakości są te Elektrony, ale dwa jeżdżą po Lwowie już od kilku lat i nie wygląda na to, żeby się sypały. A niestety koszt wyprodukowania tramwaju na Ukrainie przy obecnych warunkach ekonomicznych będzie przeraźliwie niski. Pesa musiałaby otworzyć fabrykę na Ukrainie, żeby móc konkurować cenowo z Elektronem. Przewagą Pesy jest technologia, ale patrząc na wygląd ukraińskiego tramwaju, myślę, że technologiczne dogonienie Pesy w technologii nie zajmie im dużo czasu.
Do tego dochodzi jeszcze kwestia czasem dziwnie działającego, ale jednak bardzo silnego patriotyzmu Ukraińców, którzy na pewno woleli by mieć tramwaj od swoich, niż od Lachów. I nic w tym dziwnego.
Moim zdaniem Zaboklicki albo musi się pospieszyć ze sprzedażą Fokstrotów Ukraińcom, albo przygotować kasę na łapówki, są bowiem takie rzeczy, których nie zmieni żadna rewolucja.
Fajnie byłoby też, gdyby kontrakt moskiewski udało się jednak szczęśliwie doprowadzić do końca, ale chyba już mało kto w to wierzy. A od wielkiej biedy 60 tramwajów to też bardzo dobry wynik jak na eksport z Polski."
Jakiej jakości są Elektrony? Podpowiedź: pamiętasz LAZ-a? jest bankrutem,a część pracowników przeszła... zgadnij gdzie? ;)
Jakość pewnie podobna. Chociaż boję się,żeby któreś z naszych zdesperowanych biednych miast tramwajowych się nie złamało i nie złasiło na niską cenę zakupu.

@Dżejsek: owszem,lepiej sprzedać je po 5 baniek niż złomować,ale sam wiesz że takie ograniczanie strat idzie w parze z zamknięciem deficytowego projektu w szufladzie na cztery spusty,a powrót do niego chyba byłby możliwy tylko w wypadku zapłaty z góry,co w dobie obecnego rynku tramwajowego jest praktycznie niemożliwe.

@...: właśnie chodzi o to,że takiej możliwości nie ma. W skrócie: rubel jest wart połowę tego co na starcie,czyli (jak łatwo policzyć) mniej nawet niż teraz są skłonni zapłacić Ukraińcy. To nie kwestia sankcji,tylko żywej kasy (a właściwie jej braku u Rosjan).
2016-01-20 18:47:31 Autor: hubert1
---.dynamic.chello.pl
Zaraz, zaraz - trwają negocjacje i krzyk o kasę, a gdzie patriotyczne embargo?
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2022
NUMER 05/2022
Najnowszy numer "Rynku Kolejowego" poświęcamy tematowi taboru kolejowego. Doskonałą okazją do tego było Europejskie Forum Taborowe, który przyniosło wiele ważnych dyskusji. Przyszłością, która już teraz wjeżdża na tory są pociągi hybrydowe i wodorowe. Coraz bliżej jest też do uruchomienia środków unijnych, a przewoźnicy zaczynają ogłaszać przetargi.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5