NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Bez postoju na granicy. Szybsza podróż do Lwowa

| Martyn Janduła 04.01.2017 1,9k

Pasażerowie pociągu Kolei Ukraińskich z Przemyśla do Lwowa mogą liczyć na skrócenie czasu przejazdu. Wszystko za sprawą przyjętego jeszcze pod koniec grudnia dekretu Gabinetu Ministrów upraszczającego procedury graniczne i celne w pociągach Intercity +. Dzięki nim pociąg nie zatrzyma się na granicy polsko-ukraińskiej. Przewoźnik chwali się także, że 3 stycznia padł rekord w liczbie pasażerów.
W przeddzień Nowego Roku Gabinet Ministrów Ukrainy zatwierdził wydany 23 grudnia 2016 roku dekret w sprawie wprowadzenia eksperymentalnej kontroli celnej w pociągach klasy Intercity +. Umożliwia on, zamiast na granicy polsko-ukraińskiej, wprowadzenie kontroli celnej oraz mechanizmu granicy w pociągu relacji Przemyśl – Lwów – Kijów na trasie pomiędzy stacjami Lwów i Mościska 2. Mechanizm ten ma obowiązywać w dwie strony i pozwoli na uniknięcie długiego postoju na granicy. Ma to znacząco skrócić czas podróży.

Szybciej o godzinę

– Z zadowoleniem przyjmujemy inicjatywę rządu w sprawie procedur celnych, które prowadzone będą teraz w poruszającym się pociągu – mówi Igor Romanko, dyrektor transportu pasażerskiego Ukrzaliznytsia. – Zatwierdzenie tego dokumentu jest potwierdzeniem, że znika biurokracja na korzyść komfortu naszych pasażerów, bo teraz czas podróży spada prawie o godzinę – do 6 godzin i 40 minut – dodaje. Jak podkreśla, wsparcie rządu dla Kolei Ukraińskich pokazuje, że firma obrała właściwy kierunek w dążeniu do dynamicznego rozwoju Ukrainy.

Igor Romanko zaznaczył także, że tempo kontroli celnej i granicznej zależy nie tylko od kolejarzy i urzędników. – Zależy ono także od pasażerów. Próby nielegalnego przewozu towarów i innych naruszeń na granicy mogą popsuć podróż innym pasażerom oraz przyczynić się do zakończenia tej dobrej inicjatywy rządowej – mówi.

Pierwszy rekord

Pierwszy pociąg klasy Intercity + Kolei Ukraińskich w swoją pierwszą podróż na trasie z Przemyśla do Kijowa przez Lwów wyruszył 23 grudnia 2016 roku. Jak podaje przewoźnik, z każdym dniem rośnie zainteresowanie podróżnych tym połączeniem. 3 stycznia z pociągu skorzystało 360 pasażerów, a na 8 stycznia kupiono już 560 biletów. – Możemy więc mówić o stuprocentowym zapełnieniu pociągu. Liczby te tylko wskazują, że Koleje Ukraińskie odpowiedziały na zapotrzebowanie pasażerów i nowy produkt będzie oznaczać nowy rozdział w transporcie kolejowym Ukrainy – mówi Igor Romanko.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Przemyśl (109)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Przemyśl (109)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5