Zmiany w przetargu na rozbudowę II linii metra i konkursie na wykonanie koncepcji architektoniczno-budowlanych dla kolejnych stacji tej linii. Metro Warszawskie wykreśliło warunek, zgodnie z którym projekty miały stanowić kontynuację rozwiązań przyjętych na odcinku centralnym II linii metra w zakresie zadaszeń wyjść oraz elementów ściany zatorowej.
Metro Warszawskie pod koniec zeszłego roku ogłosiło konkurs na wykonanie koncepcji architektoniczno-budowlanych dla stacji, które miały powstać w ramach drugiego etapu rozbudowy II linii metra – trzech na Targówku i Bródnie na odcinku wschodnio-północnym oraz dwóch na Bemowie na odcinku zachodnim.
Zgodnie z pierwotnymi warunkami konkursu złożone projekty miały stanowić kontynuację rozwiązań przyjętych na odcinku centralnym II linii metra w zakresie zadaszeń wyjść (charakterystyczne motylki) oraz elementów ściany zatorowej (na centralnym odcinku zastosowano emalię na blasze z kolorowymi grafikami Wojciecha Fangora, przedstawiającymi nazwy poszczególnych stacji). Potencjalni uczestnicy postępowania kierowali do spółki wiele pytań o rozwinięcie tego warunku i kwestię praw autorskich.
Ostateczie w zeszłym tygodniu Metro Warszawskie postanowiło zrezygnować z punktu o spójności stylistycznej. – To nie ma uzasadnienia – kolejne fragmenty są oddzielne i oddalone od siebie. Mamy już odmienne projekty dla wcześniejszego etapu, czyli odcinków 3+3, przygotowane przez inne pracownie. Chodzi o to, żeby każdy etap miał swój specyficzny klimat – wyjaśnia Bartosz Milczarczyk, rzecznik Urzędu Miasta.
Warunek spójności stylistycznej w zakresie ścian zatorowych i zadaszeń wejść próbowano jednak wpisać też do prowadzonego od października zeszłego roku przetargu na rozbudowę II linii metra o tzw. odcinki 3+3, czyli po trzy stacje w kierunku zachodnim, na Wolę i północno-wschodnim, na Targówek. Podstawą postępowania są już gotowe projekty budowlane, które takich rozwiązań nie uwzględniają. Spełnienie tego warunku wymagałoby zatem wykonania zmian w dokumentacji projektowej i uzsykania stosownych decyzji o zmianie pozwolenia na budowę. W drodze odpowiedzi na pytania potencjalnych wykonawców Metro Warszawskie zdecydowało się na wykreślenie tego wymogu także i w tym przypadku.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl