Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Berlin-Szczecin o 20 minut szybciej. Niemcy dają na to pół miliarda euro

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
11-07-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Rząd niemiecki przeznaczył około 380 milionów euro na rozbudowę i elektryfikację linii między Angermünde a granicą polsko-niemiecką. Ponadto kraje związkowe Berlin i Brandenburgia wnoszą do projektu w sumie 100 milionów euro, aby umożliwić dwutorową rozbudowę linii na całej długości.

Jak uzgodniono w tym tygodniu w Angermünde, prace budowlane będą prowadzone w latach 2021-2026. Linia zostanie zmodernizowana do 160 km/h i zelektryfikowana na całej długości. Na  odcinku pomiędzy Passow a granicą polsko-niemiecką Deutsche Bahn ułoży drugi tor. W regionie Uckermark zmodernizowanych zostanie pięć stacji kolejowych. Po zakończeniu prac kolej łączyć będzie metropolie Berlin i Szczecin w 90 minut, 20 minut szybciej niż dziś. Również z regionu Uckermark w przyszłości szybciej dojedziemy do Berlina i Szczecina - podają Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn).

- Będzie to sprawne, atrakcyjne połączenie, które zbliży do siebie zarówno regiony metropolitalne, jak i gminy oraz ludzi mieszkających wzdłuż trasy. Tworzymy warunki do zwiększenia ruchu na przyjaznej dla środowiska kolei, do zapewnienia szybszych i lepszych połączeń z polskimi sąsiadami oraz zamykamy lukę w europejskim transporcie kolejowym. Składam podziękowania rządowi federalnemu oraz krajom związkowym Berlin i Brandenburgia za umożliwienie realizacji tego projektu - powiedział członek zarządu DB ds. infrastruktury Ronald Pofalla cytowany w komunikacie.

- Dzięki zelektryfikowanej i po raz pierwszy od 1945 roku nieprzerwanie dwutorowej linii, zgodnie z duchem czasu łączymy Berlin z ważnym polskim miastem portowym, jakim jest Szczecin. Jest to trzeci modernizowany przez nas odcinek transgraniczny – po zelektryfikowanym przejściu granicznym we Frankfurcie nad Odrą i rozbudowie przejścia w Horce. Niemcy i Polska jeszcze bardziej zbliżają się do siebie. Dzięki kolei wzmacniamy Europę - powiedziała Tamara Zieschang, sekretarz stanu w Federalnym Ministerstwie Transportu i Infrastruktury Cyfrowej.

Guido Beermann, minister ds. infrastruktury i planowania przestrzennego kraju związkowego Brandenburgia dodała, że wspólne wysiłki krajów związkowych Brandenburgia i Berlin na rzecz dwutorowej rozbudowy tego ważnego połączenia między europejskimi obszarami metropolitalnymi regionu Berlin-Brandenburgia i Szczecin opłaciły się. - Wraz z uruchomieniem tej atrakcyjnej linii kolejowej stworzymy nowe możliwości rozwoju regionu Uckermark i wzmocnimy powiązania między Brandenburgią a Polską. Poza tym kładziemy również nacisk na ochronę klimatu, ponieważ rozbudowa linii pozwoli na przeniesienie większej ilości przewozów pasażerskich i towarowych z dróg na tory - powiedziała. 

W 2013 roku rozpoczęto planowanie pierwszego modernizowanego odcinka między Angermünde a Passow. Uzyskanie pozwolenia na budowę tego odcinka jest spodziewane w przyszłym roku. Wówczas będą mogły rozpocząć się prace budowlane. Obecnie planowana jest dwutorowa rozbudowa odcinka pomiędzy Passow a granicą polsko-niemiecką, przy czym prace budowlane mają się tu rozpocząć w 2024 roku. Równolegle z pracami planistycznymi i budowlanymi po stronie niemieckiej, strona polska również pracuje nad rozbudową linii między granicą państwa a Szczecinem.

Linia Berlin-Szczecin łączy europejskie regiony metropolitalne Berlin-Brandenburgia oraz Szczecin, w których po obu stronach Odry mieszka i pracuje w sumie około 1,5 miliona osób. Linia ta zamyka lukę w transeuropejskiej sieci kolejowej i łączy cztery główne europejskie korytarze transportowe między Skandynawią a krajami bałtyckimi oraz Europą Południowo-Wschodnią i regionem Morza Śródziemnego.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Ku zrównoważonym połączeniom z Europy do Azji Środkowej

Infrastruktura

Enter Air: Polskie lotniska nas nie lubią

Biznes

Enter Air: Polskie lotniska nas nie lubią

Mateusz Kieruzal 22 lipca 2023

Wizz Air ostrzega przed strajkami we Włoszech

Pasażer

Wizz Air ostrzega przed strajkami we Włoszech

Redakcja/inf. pras. 14 lipca 2023

Jest finansowanie dla dwutorowego połączenia Berlin-Szczecin

Infrastruktura

Jest finansowanie dla dwutorowego połączenia Berlin-Szczecin

jm, Rynek Kolejowy/Deutsche Welle 12 czerwca 2018

Zobacz również:

Ku zrównoważonym połączeniom z Europy do Azji Środkowej

Infrastruktura

Enter Air: Polskie lotniska nas nie lubią

Biznes

Enter Air: Polskie lotniska nas nie lubią

Mateusz Kieruzal 22 lipca 2023

Wizz Air ostrzega przed strajkami we Włoszech

Pasażer

Wizz Air ostrzega przed strajkami we Włoszech

Redakcja/inf. pras. 14 lipca 2023

Jest finansowanie dla dwutorowego połączenia Berlin-Szczecin

Infrastruktura

Jest finansowanie dla dwutorowego połączenia Berlin-Szczecin

jm, Rynek Kolejowy/Deutsche Welle 12 czerwca 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5