Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Bełchatów: Linia 24 jednak będzie modernizowana?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
28-08-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Bełchatów: Linia 24 jednak będzie modernizowana?
fot. Kasper FiszerPociąg w Bełchatowie
Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego chciałby, by linia nr 24 biegnąca z Piotrkowa Trybunalskiego do Bełchatowa została wyremontowana, a nawet przedłużona do Wielunia. Prac nie wyklucza Ministerstwo Infrastruktury. Ich podjęcie będzie jednak uzależnione od dostępności środków w ramach kolejnej perspektywy finansowej UE.

Temat połączenia kolejowego do Bełchatowa od kilku lat powraca do debaty publicznej z przeciwstawnych powodów. Z jednej strony bowiem planowano likwidację istniejącej linii nr 24 biegnącej tam z Piotrkowa Trybunalskiego, z drugiej – rysowano śmiałe plany przedłużenia jej do Wielunia, dzięki czemu miałoby powstać nowe szybkie połączenie Warszawy z Wrocławiem. Los trasy miał być też uzależniony od przyszłości planowanej odkrywki węgla brunatnego w Złoczewie.

Inwestycję wstrzymuje konieczność prowadzenia prac na magistralach

W lipcu tego roku remont trasy Piotrków – Bełchatów projektowany z myślą o połączeniach pasażerskich znalazł się natomiast w ogólnym planie dla regionu łódzkiego przedstawionym przez premiera Mateusza Morawieckiego. Wizja ta nie znajduje jednak na razie odzwierciedlenia w skonkretyzowanych planach inwestycyjnych szczebla centralnego. Resort infrastruktury wskazuje jedynie, że przedsięwzięcie takie mogłoby być realizowane w przyszłości.

– Ze względu na konieczność dokończenia robót na głównych kolejowych szlakach komunikacyjnych inwestycje na linii nr 24 Piotrków Trybunalski – Zarzecze (Bełchatów) będą możliwe w przyszłej perspektywie finansowej Unii Europejskiej [do roku 2027] – powiedział nam Szymon Huptyś, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury. – Obecnie PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą prace planistyczne na nową perspektywę unijną, których efektem będzie lista projektów inwestycyjnych planowanych do realizacji w latach 2021 – 2027. Po zakończeniu prac wskazane zostaną projekty, które najlepiej wpisują się w sieciowy charakter transportu kolejowego, a tym samym mogą istotnie przyczynić się do zwiększenia liczby pasażerów oraz ładunków – dodał.

Czy remont trasy mógłby być finansowany z RPO?

Czy na wspomnianej liście znajdą się prace na linii nr 24 – na razie nie wiadomo. Rzecznik resortu podkreśla natomiast, że propozycję taką zgłosił Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego. Samorząd proponuje także realizację wspomnianego już przedłużenia ciągu do Wielunia. – Ostateczna lista projektów będzie uwarunkowana m.in. dostępnością środków finansowych m.in. w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych – zaznacza nasz rozmówca.

Nie wiadomo także, jakie miałyby być podstawowe parametry trasy po przeprowadzeniu ewentualnych robót. – Na obecnym etapie analiz nie jest możliwe wskazanie zakresu zakładanych prac oraz ich ram czasowych. Zostaną one opracowane (po podjęciu decyzji o realizacji prac przygotowawczych) na etapie studium wykonalności z uwzględnieniem m.in. uzgodnień z organizatorem transportu, czyli UMWŁ, i konsultacji społecznych – podsumował Szymon Huptyś.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Łódzkie: Co dalej z infrastrukturą PGE w rejonie Bełchatowa?

Infrastruktura

Łódzkie: Co dalej z infrastrukturą PGE w rejonie Bełchatowa?

Kasper Fiszer 20 października 2022

Łódzkie: Wkrótce remont wiaduktu na linii nr 24 w Bełchatowie

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Łódzkie: Co dalej z infrastrukturą PGE w rejonie Bełchatowa?

Infrastruktura

Łódzkie: Co dalej z infrastrukturą PGE w rejonie Bełchatowa?

Kasper Fiszer 20 października 2022

Łódzkie: Wkrótce remont wiaduktu na linii nr 24 w Bełchatowie

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5