Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Będzie trudniej wykluczyć wykonawców z długami

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
22-07-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew, Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Będzie trudniej wykluczyć wykonawców z długami
Branży budowlanej nie podobały się warunki, na jakich wykonawcy mogli zostać wykluczeni z rynku zamówień publicznych. Do tej pory, można było wykluczać firmy, których zobowiązania wobec zamawiającego wynosiły 5 procent wartości zamówienia. Teraz ta wartość zostanie podniesiona do 10 procent.

– 12 grudnia ubiegłego roku Europejski Trybunał Sprawiedliwości i Sąd Okręgowy w Warszawie uznały za niezgodne z prawem UE, polskie przepisy dotyczące wykluczeń. Wprowadzamy oczekiwane postulowane zmiany – mówił poseł Adam Szejnfeld, poseł PO, podczas prezentacji zmian Pzp. Nowe zasady precyzują, że wykluczenia będą dotyczyć tych firm, których zobowiązanie wobec zamawiającego przekroczy 10 procent wartości zamówienia. Obecnie jest to 5 procent.

Ponadto, Platforma Obywatelska proponuje wprowadzenie instytucji winy. – Nie może być tak jak teraz, że sytuacja jest albo nie jest zawiniona przez wykonawcę, a może być on wykluczony z rynku zamówień publicznych. Po zaproponowanych zmianach będzie musiała być wykazana wina wykonawcy. Z rynku zamówień publicznych nie będzie można wykluczyć wykonawca, jeżeli szkodę wyrządził i naprawił. Dziś nawet jak ją naprawił, zostaje wykluczony – wyjaśniał poseł.

Poza zmianami dotyczącymi wyboru wykonawcy oraz relacjami między nim a zamawiającym, PO zaproponowała wprowadzenie podwyższonego progu stosowania prawa zamówień publicznych. Obecnie w Polsce jest to równowartość 14 tys. euro.

– W myśl przepisów prawa UE jest to 130 tys. euro jeżeli chodzi o zakupy i usługi, a przy robotach budowlanych – 5 mln euro. Polska ze swoim poziomem plasuje się na pułapie najniższych progów, a średnia plasuje się na 50 tys. euro i taką kwotę proponujemy. Widzimy pozytywny stosunek do tego po stronie UZP oraz rządu. Rząd również zaproponował podniesienie tego progu do 30 tys. – powiedział Szejnfeld.

Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jak idą prace nad Ustawą o pomorskiej metropolii?

Infrastruktura

Jak idą prace nad Ustawą o pomorskiej metropolii?

Michał Szymajda 24 października 2024

PO chwali się zniżkami dla studentów

Prawo i polityka

PO chwali się zniżkami dla studentów

wś, Rynek Kolejowy 25 sierpnia 2011

Co proponują partie w sprawie polityki transportowej?

Prawo i polityka

Głosowanie w sprawie PKL. Platforma Obywatelska przegrała

Warte uwagi

Zobacz również:

Jak idą prace nad Ustawą o pomorskiej metropolii?

Infrastruktura

Jak idą prace nad Ustawą o pomorskiej metropolii?

Michał Szymajda 24 października 2024

PO chwali się zniżkami dla studentów

Prawo i polityka

PO chwali się zniżkami dla studentów

wś, Rynek Kolejowy 25 sierpnia 2011

Co proponują partie w sprawie polityki transportowej?

Prawo i polityka

Głosowanie w sprawie PKL. Platforma Obywatelska przegrała

Warte uwagi

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5