| Global Rail News/lp, Rynek Kolejowy ⚫ 10.06.2015 ⚫
130
Didier Bohin – wiceprezes Alstomu, powiedział, że pomimo trudnej i złożonej sytuacji politycznej, francuski producent planuje długoterminową obecność w Rosji. Zaznaczył, że Alstom przymierza się do utworzenia m.in. centrum inżynieryjnego, które będzie miało za zadanie pracować nad systemami sterowania dla linii dużych prędkości.
W czasie forum przedstawiciele Rosji i Chin podpisali porozumienie o współpracy pomiędzy dywizją RŻD odpowiedzialną za koleje dużych prędkości a chińskim podmiotem, który zaprojektuje linię kolejową z Moskwy do Kazania. To zapowiedź umowy na zaprojektowanie linii, która zostanie podpisana w czasie Międzynarodowego Forum Ekonomicznego w Petersburgu (pomiędzy 18 a 20 czerwca). 770-kilometrowa linia z Moskwy do Kazania będzie przystosowana do prowadzenia pociągów z prędkością do 400 km/h i skróci czas przejazdu z 14 do 3,5 godziny. Prognozy zakładają przewożenie 10,5 mln pasażerów rocznie.
Rosja otwarta na Zachód?
Przyznanie kontraktu chińskiemu podmiotowi to prztyczek w nos dla europejskich firm z branży kolei dużych prędkości, takich właśnie jak Siemens czy Alstom, które w przeszłości – inaczej niż Chińczycy, podpisywały w czasie minionych edycji forum lukratywne kontrakty. W czasie konferencji prasowej szef RŻD Władimir Jakunin zapewniał, że kontrakt na projektowanie linii przyznano podmiotowi z najlepszą ofertą.
Prezydent Kolei Rosyjskich dodał, że pomimo bliskiej, dziesięcioletniej współpracy z RŻD, Ani Francuzi, ani Niemcy, ani Hiszpanie nie złożyli oferty na zaprojektowanie linii. Jakunin nie ukrywa, że mogła na to mieć wpływ napięta sytuacja polityczna, ale, jak podkreślił, drzwi do rosyjskiego rynku kolejowego pozostały otwarte dla podmiotów europejskich na kolejne kontrakty związane z kolejami dużych prędkości.
Nastąpił zwrot ku Chinom
Sankcje nałożone na Rosję przez Stany Zjednoczone oraz Unię Europejską po tym, jak Rosja anektowała Krym, popchnęły Moskwę do szukania politycznych i gospodarczych partnerów m.in. w Azji. Warto przypomnieć, że jeszcze w 2013 roku przedstawiciele RŻD i koncernu Alstom podpisali list intencyjny w sprawie zacieśnienia współpracy branży kolejowej pomiędzy Europą a Rosją. To dawało nadzieję na zaangażowanie europejskich podmiotów w realizację budowy linii KDP z Moskwy do Kazania. Ostatecznie tak jednak się nie stało – przynajmniej jeśli chodzi o aspekt projektu linii.
Więcej z regionu:
Rosja (428)Warszawa-Radom: Itaka poleci do Taby i Tivatu
1,1k
Pasażer Biuro podróży Itaka zaoferuje swoim klientom zorganizowane wyjazdy wakacyjne z wylotem z portu Warszawa-Radom do egipskiej Taby oraz Tivatu w Czarnogórze. Nowe kierunki wczasowe są już dostępne w systemie rezerwacyjnym. Itaka rozpoczęła także sprzedaż krótkich wyjazdów typu city-break do Paryża i Rzymu – miast, do których z Radomia będą latać PLL LOT.
Toruń: Tramwaj do os. JAR. Przygotowania do rozwieszana sieci trakcyjnej
583
Zintegrowany transport Brak mrozów sprzyja postępom prac na budowie nowej linii tramwajowej, która będzie biegła od centrum Torunia aż do pętli przy ul. Heweliusza. Część torowiska jest już prawie gotowa i niebawem rozpocznie się montaż sieci trakcyjnej.
Kolejna maszynistka w Kolejach Mazowieckich
1,7k
Tabor i technika Mamy kolejną maszynistkę – podały Koleje Mazowieckie. Pani Dagmara jako pierwsza kobieta uzyskała autoryzację na autobusy szynowe.
Łódź: Wojska Polskiego – mimo zimy przebudowa trwa
498
Zintegrowany transport Przy ul. Wojska Polskiego i Strykowskiej trwają intensywne prace, związane z przebudową linii tramwajowej na Doły. Wykonawca wykorzystuje dodatnie temperatury i stara się zmieścić w nowym terminie, przesuniętym z wiosny na jesień bieżącego roku.
Kraków: Nie będzie podwyżki cen biletów. W zamian ostre cięcia?
1,3k
Zintegrowany transport W środę 11 stycznia krakowscy radni odrzucili prezydencki projekt podwyżek cen biletów. Oznacza to też odłożenie kwestii integracji z koleją oraz – jak zapowiadają władze Krakowa – spore cięcia w połączeniach tramwajowych i autobusowych.
Łódź: Liczba pasażerów komunikacji miejskiej rośnie, ale częstotliwość bazowa nie
639
Zintegrowany transport Łódzki samorząd poinformował o stałym wzroście liczby podróżujących komunikacją miejską. Ma to swoje odzwierciedlenie w rozkładach jazdy, bo część połączeń kursuje częściej lub na dłuższych trasach. Nie ma natomiast planów powrotu do standardów obowiązujących przed wybuchem pandemii koronawirusa.
GZM: Zmiany w taryfie dopiero pod koniec lutego
544
Zintegrowany transport Nie 16 stycznia, a prawdopodobnie 28 lutego. Intensywne prace nad aplikacją powodem zmiany terminu wejścia w życie nowej taryfy ZTM.
Trzy oferty na naprawy wielkopolskich EN76
1,6k
Tabor i technika Województwo wielkopolskie właśnie otworzyło oferty w przetargu na naprawę P4 swoich Elfów pierwszej generacji. Naprawy jednostek EN76 chcą wykonać trzy podmioty, choć tylko jedna propozycja mieści się w budżecie samorządu.
Kraków: Bliżej przebudowy ulicy Kościuszki
554
Zintegrowany transport Zadanie polegające na opracowaniu dokumentacji projektowej dla przebudowy torowiska tramwajowego w ciągu ulic Zwierzynieckiej i Kościuszki zostało ujęte w tegorocznym budżecie miasta. W ciągu najbliższych miesięcy spodziewane jest uzyskanie pozwolenia na budowę, a następnie rozpoczęcie robót budowlanych.
No-show. Czy linie mogą anulować rezerwację? LOT odpowiada Stanowskiemu
4,1k
Pasażer Niepojawienie się pasażera na pierwszym z wielu lotów zabukowanych pod jednym numerem rezerwacyjnym skutkuje anulacją pozostałej części podróży. Robią tak tradycyjne linie lotnicze. Przewoźnicy budżetowi prowadzą politykę sprzedażową, którą można porównać do kupna biletu do kina. Brak lotu tam, nie oznacza anulacji rejsu powrotnego. Czy działanie tradycyjnych operatorów jest zgodne z prawem? Prawnicy uważają, że nie. A kilka lat temu hiszpański Sąd Najwyższy, w sprawie przeciwko Iberii, orzekł, że takie działania są nielegalne.
Global Rail News/lp, Rynek Kolejowy - redaktor
Wiecej z regionu:
Rosja (428)
Oferty pracy w branżach infrastrukturalnych >