Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Będzie pociąg z Jeleniej Góry do Lublina. Ale tylko w jedną stronę

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
09-09-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Będzie pociąg z Jeleniej Góry do Lublina. Ale tylko w jedną stronę
Fot. ms, rynek-kolejowyPociąg IC do Jeleniej Góry we Wrocławiu
Kończąca się modernizacja linii nr 7 z Warszawy do Lublina pozwala na powrót relacji niektórych pociągów. Ponownie uruchomiony zostanie m.in. Dart, który z Dolnego Śląska przez Warszawę docierał do Lublina.

Modernizacja linii nr 7 na odcinku z Warszawy do Lublina zmierza, choć z opóźnieniami, ku końcowi. Większa przepustowość szlaków pozwoli na uruchomienie większej liczby pociągów między miastami główną trasą przez Dęblin i Puławy (o postępach w pracach na linii można przeczytać tutaj).

Wróci także połączenie kategorii IC między Dolnym Śląskiem a Lubelszczyzną, które do końca 2016 roku realizowane było zespołami trakcyjnymi Dart. Jest jednak pewne „ale”.

– Z rozczarowaniem przyjęliśmy jednak informację, że przewoźnik zaplanował to połączenie tak, że wyjeżdżając z Jeleniej Góry i Wałbrzycha, pociąg kończy bieg w Lublinie, ale w drodze powrotnej zaczyna swój bieg już tylko z Warszawy. Utrudni to z pewnością organizowanie powrotu pasażerom oraz zmniejszy potencjalny ruch turystyczny w obu kierunkach (Dolny Śląsk – Lubelszczyzna) – napisała grupa posłów z Dolnego Śląska. Parlamentarzyści pytają Ministerstwo Infrastruktury, dlaczego wycofało się z planów przywrócenia połączenia kolejowego Jelenia Góra – Lublin – Jelenia Góra w obu kierunkach. W końcu sierpnia doczekali się odpowiedzi na te pytania.

– Planowane jednostronne uruchomienie pociągu w przedmiotowej relacji wynika z dążenia do efektywnego domknięcia przejść obiegowych pojazdów trakcyjnych oraz optymalnego wykorzystania ograniczonej przepustowości węzła warszawskiego, przy zaplanowanej od marca 2021 r. przez PKP PLK modernizacji Warszawy Zachodniej, co niewątpliwie będzie wiązać się utrudnieniami – napisał wiceminister Andrzej Bittel. Minister przypomniał także, że obecnie aż 5 bezpośrednich pociągów IC uruchamianych jest w relacji Wrocław Główny – Lublin.

– Ponadto zaznaczam, że rozkład jazdy edycji 2020/2021 nie został jeszcze zarządzony. W związku z tym, jego ostateczny kształt może ulec zmianie – dodał Andrzej Bittel.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5