NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Będzie pociąg z Jeleniej Góry do Lublina. Ale tylko w jedną stronę

| Michał Szymajda 09.09.2020 412

Będzie pociąg z Jeleniej Góry do Lublina. Ale tylko w jedną stronę
Pociąg IC do Jeleniej Góry we WrocławiuFot. ms, rynek-kolejowy
Kończąca się modernizacja linii nr 7 z Warszawy do Lublina pozwala na powrót relacji niektórych pociągów. Ponownie uruchomiony zostanie m.in. Dart, który z Dolnego Śląska przez Warszawę docierał do Lublina.
Modernizacja linii nr 7 na odcinku z Warszawy do Lublina zmierza, choć z opóźnieniami, ku końcowi. Większa przepustowość szlaków pozwoli na uruchomienie większej liczby pociągów między miastami główną trasą przez Dęblin i Puławy (o postępach w pracach na linii można przeczytać tutaj).

Wróci także połączenie kategorii IC między Dolnym Śląskiem a Lubelszczyzną, które do końca 2016 roku realizowane było zespołami trakcyjnymi Dart. Jest jednak pewne „ale”.

– Z rozczarowaniem przyjęliśmy jednak informację, że przewoźnik zaplanował to połączenie tak, że wyjeżdżając z Jeleniej Góry i Wałbrzycha, pociąg kończy bieg w Lublinie, ale w drodze powrotnej zaczyna swój bieg już tylko z Warszawy. Utrudni to z pewnością organizowanie powrotu pasażerom oraz zmniejszy potencjalny ruch turystyczny w obu kierunkach (Dolny Śląsk – Lubelszczyzna) – napisała grupa posłów z Dolnego Śląska. Parlamentarzyści pytają Ministerstwo Infrastruktury, dlaczego wycofało się z planów przywrócenia połączenia kolejowego Jelenia Góra – Lublin – Jelenia Góra w obu kierunkach. W końcu sierpnia doczekali się odpowiedzi na te pytania.

– Planowane jednostronne uruchomienie pociągu w przedmiotowej relacji wynika z dążenia do efektywnego domknięcia przejść obiegowych pojazdów trakcyjnych oraz optymalnego wykorzystania ograniczonej przepustowości węzła warszawskiego, przy zaplanowanej od marca 2021 r. przez PKP PLK modernizacji Warszawy Zachodniej, co niewątpliwie będzie wiązać się utrudnieniami – napisał wiceminister Andrzej Bittel. Minister przypomniał także, że obecnie aż 5 bezpośrednich pociągów IC uruchamianych jest w relacji Wrocław Główny – Lublin.

– Ponadto zaznaczam, że rozkład jazdy edycji 2020/2021 nie został jeszcze zarządzony. W związku z tym, jego ostateczny kształt może ulec zmianie – dodał Andrzej Bittel.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5